Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) jest zadowolony ze swojego udziału w targach China Print 2025 w Pekinie, które odbyły się w dniach od 15 do 19 maja.
Klienci z sektora opakowaniowego zainwestowali w najnowocześniejszą technologię arkuszową firmy HEIDELBERG. Sprzedano łącznie nieco poniżej 350 jednostek drukujących, co przewyższyło oczekiwania firmy.
„Ogromne zainteresowanie innowacjami i ekspozycjami na naszym stoisku stanowi imponujący dowód na to, że HEIDELBERG jest wiodącym graczem na rynku w Chinach” — mówi dr David Schmedding, dyrektor ds. technologii i sprzedaży w firmie HEIDELBERG. „Pozyskaliśmy wielu klientów dzięki naszym zintegrowanym rozwiązaniom do pakowania i druku komercyjnego z jednego źródła, z których wiele jest produkowanych lokalnie. Dzięki temu otrzymaliśmy solidne zamówienia, które dały nam dobry początek nowego roku obrotowego, który rozpoczął się w kwietniu”.
Odbywające się co cztery lata wydarzenie jest największą w Chinach wystawą branżową dla branży poligraficznej. W tym roku przyciągnęło około 120 000 odwiedzających, w tym wielu z całej Azji i spoza niej, przy czym HEIDELBERG odnotował najwyższą liczbę odwiedzających. Oprócz odwiedzających tłumnie odwiedzających stoisko firmy, około 1,3 miliona osób włączyło się online, aby obejrzeć prezentacje na żywo.
„Drukowanie opakowań okazuje się być motorem wzrostu dla naszej działalności również w Chinach” — stwierdza Jürgen Otto, CEO HEIDELBERG. „Ten rozwój potwierdza naszą strategię wzrostu — ciągłą i ukierunkowaną ekspansję naszego portfolio jako integratora systemów dla tego kluczowego segmentu rynku. Firma korzysta również ze swojej kompleksowej sieci sprzedaży i serwisu oraz lokalnych operacji produkcyjnych, które w dużej mierze pokrywają popyt w Chinach”.

Drukowanie opakowań napędza wzrost
Roczny wzrost o około 4 procent w opakowaniach papierowych sprawia, że chiński rynek opakowań jest motorem wzrostu dla HEIDELBERGA. Opakowania i etykiety stanowią już prawie 50 procent chińskiego przemysłu poligraficznego, a ten udział nadal rośnie – rozwój, który podkreślają liczne umowy zawarte w China Print:
- Wiodąca drukarnia opakowań w północnych Chinach złożyła zamówienie w firmie HEIDELBERG na dwie maszyny Speedmaster XL 106 Peak Performance, co daje łącznie 13 zespołów drukujących.
- Producent opakowań we wschodnich Chinach zainwestował w dwie maszyny Speedmaster XL 75, co odpowiada łącznie 19 zespołom drukującym, jako uzupełnienie zaplanowanej na 2024 r. inwestycji w maszyny Speedmaster XL 106 i Speedmaster XL 75 z technologią FoilStar.
- HEIDELBERG otrzymał również zamówienie od klienta zajmującego się pakowaniem w południowych Chinach na dwie długie maszyny Speedmaster CX 104 z technologią UV. Firma ta, założona niedawno, bo w 2016 r., szczególnie ceni sobie jakość, wydajność i produktywność maszyny Speedmaster CX 104, którą HEIDELBERG produkuje lokalnie w Chinach. Klient chce wykorzystać nowe maszyny UV, aby rozszerzyć swoją działalność od standardowych opakowań o rozwiązania high-end dla produktów takich jak napoje spirytusowe i kosmetyki.

Cyfrowy system Jetfire 50 świętuje debiut na targach w Azji
Podobnie jak w innych krajach, druk cyfrowy zyskuje coraz większe znaczenie w Chinach, dlatego też debiutancka prezentacja Jetfire 50 firmy HEIDELBERG na targach azjatyckich okazała się dla wielu odwiedzających szczególnym wydarzeniem. HEIDELBERG zaprezentował przemysłową drukarkę atramentową wraz z kompletnym ekosystemem cyfrowym składającym się z maszyn, oprogramowania, materiałów eksploatacyjnych, serwisu i doradztwa.
Dzięki nowemu oprogramowaniu Prinect Touch Free system można zintegrować z hybrydowym środowiskiem produkcyjnym z drukiem offsetowym. Oprogramowanie wspomagane przez sztuczną inteligencję określa najbardziej wydajne i opłacalne środki produkcji.
Shengda Printing Technology, największa chińska firma web-to-print, stale się rozwija i generuje roczną sprzedaż wynoszącą około 375 milionów euro, jest pierwszym chińskim użytkownikiem Jetfire 50. Firma nieustannie posuwa się naprzód w swojej transformacji cyfrowej i coraz bardziej koncentruje się na druku cyfrowym.
„Rynek chiński napędza innowacje w sektorze poligraficznym, a China Print pokazało, że branża poligraficzna tego kraju również podąża za światowymi trendami, inwestując coraz więcej w wysoce zautomatyzowane, wydajne i w pełni zintegrowane rozwiązania. Do tego dochodzi rosnący popyt ze strony klientów końcowych na bardziej zrównoważone opakowania papierowe. Wszystko to sprawia, że zdigitalizowane rozwiązania firmy HEIDELBERG są szczególnie atrakcyjne dla tego ważnego rynku” – podsumowuje Otto.
Wystawy targowe skupiające się na cyfryzacji w celu zwiększenia wydajności i produktywności
Zaprezentowane na powierzchni ponad 2000 m2 rozwiązania firmy w zakresie opakowań i druku komercyjnego skupiały się na zwiększonej wydajności i produktywności, kompleksowej hybrydowej produkcji z wykorzystaniem druku offsetowego i cyfrowego oraz sterowania Prinect Touch Free, rozwoju nowych możliwości biznesowych i cyfrowej transformacji sektora.
HEIDELBERG wyróżnił się na targach dzięki interaktywnej ścieżce klienta obejmującej ponad 100 cyfrowych punktów styku, Digitalization Experience Center i kompleksowej galerii aplikacji z prawie 100 produktami drukowanymi, które pokazały opcje, jakie drukarnie mogą zaoferować swoim klientom.
Źródło: Heidelberg