spot_imgspot_img

HEIDELBERG odnotowuje wyraźny wzrost rentowności w trzecim kwartale roku obrotowego 2024/2025

- Reklama -

W Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) kluczowe dane liczbowe za pierwsze dziewięć miesięcy roku obrotowego 2024/2025 (od 1 kwietnia do 31 grudnia 2024 r.) i za trzeci kwartał (od 1 października do 31 grudnia 2024 r.) były zgodne z oczekiwanymi zmianami przekazanymi przez firmę.

Zwłaszcza pod względem kluczowych wyników operacyjnych trzeci kwartał bieżącego roku obrotowego przyniósł znaczną poprawę w porównaniu z pierwszym półroczem, a także z odpowiednim kwartałem poprzedniego roku. Skorygowana marża EBITDA za trzeci kwartał wyniosła 9,2 procent (odpowiedni kwartał poprzedniego roku: 5,7 procent), przy czym wysokie wykorzystanie mocy produkcyjnych i zintensyfikowane działania mające na celu redukcję kosztów miały szczególnie pozytywny wpływ. 

Sprzedaż do tej pory w roku obrotowym 2024/2025 rosła z kwartału na kwartał. Kwota 594 mln euro za trzeci kwartał odpowiadała odpowiedniemu kwartałowi poprzedniego roku (594 mln euro). W trzecim kwartale liczba zamówień przychodzących wzrosła o około 8,3 procent do 550 milionów euro (odpowiednik kwartału poprzedniego roku: 508 milionów euro). Jest to znacznie lepszy wynik niż obecne wyniki w całym sektorze inżynierii mechanicznej i zakładowej.

Uśmiechy na twarzach wszystkich, gdy Meinders & Elstermann zostaje pierwszą firmą w Niemczech, która korzysta z Jetfire 50 – od lewej do prawej: dr David Schmedding, dyrektor ds. technologii i sprzedaży w firmie HEIDELBERG, Jens Rauschen, dyrektor generalny Meinders & Elstermann, Stefan Kuper, dyrektor ds. sprzedaży w regionie północnym w firmie HEIDELBERG, oraz Frank Kropp, dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie HEIDELBERG

Największy wkład wniósł region EMEA (+16 procent) i segment rozwiązań opakowaniowych (+15 procent). Wysokie zamówienia w wysokości 903 milionów euro otwiera drogę do bardzo mocnego ostatniego kwartału.

Na podstawie wysokiego poziomu zamówień firma przewiduje wyraźny wzrost sprzedaży w szczególności w czwartym kwartale bieżącego roku obrotowego. Skorygowana EBITDA po dziewięciu miesiącach wyniosła 86 mln euro (skorygowana wartość za odpowiedni okres poprzedniego roku: 135 mln euro), a skorygowana marża EBITDA wyniosła 5,7 procent (odpowiedni okres poprzedniego roku: 8,0 procent). Głównymi powodami tego były niski wolumen sprzedaży w pierwszym kwartale i związane z tym wysokie straty. Skorygowana EBITDA za trzeci kwartał bieżącego roku obrotowego wzrosła do 55 mln euro, w porównaniu z 34 mln euro w odpowiednim kwartale poprzedniego roku.

Skorygowana marża EBITDA znacznie się poprawiła, z 5,7 procent do 9,2 procent. W trzecim kwartale utworzono rezerwy netto w wysokości 29 mln euro na planowane środki mające na celu obniżenie kosztów pracy i skorygowano je. Wliczając tę ​​pozycję, EBITDA w trzecim kwartale wyniosła łącznie 26 mln euro (rok poprzedni: 34 mln euro). Utworzenie tych rezerw spowodowało niższy wynik netto po opodatkowaniu w wysokości -7 mln euro w trzecim kwartale (odpowiednik kwartału poprzedniego roku: 1 mln euro) oraz -42 mln euro po dziewięciu miesiącach (odpowiednik okresu poprzedniego roku: 34 mln euro).

Wolne przepływy pieniężne po dziewięciu miesiącach wyniosły, zgodnie z przewidywaniami, -97 mln euro (odpowiednik okresu poprzedniego roku: -54 mln euro). W trzecim kwartale nastąpiła znaczna poprawa w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając dodatnie wartości na poziomie 4 mln euro (odpowiednik kwartału poprzedniego roku: -26 mln euro).

Segment opakowań pozostaje motorem wzrostu | Zamówienia przychodzące w segmencie opakowań wzrosły znacząco – o około 11 procent do 959 milionów euro w pierwszych trzech kwartałach i o około 15 procent w trzecim kwartale. Jeśli chodzi o megatrendy, rynek opakowań przede wszystkim odnotowuje rosnący popyt na opakowania, które są zarówno zrównoważone, jak i wysokiej jakości. To właśnie tutaj pozycjonowanie HEIDELBERGA jako integratora systemów i dostawcy kompleksowych rozwiązań ma pozytywny wpływ, pomagając w dalszym rozwijaniu bardzo silnej pozycji firmy na rynku opakowań.

Strategia wzrostu obiecuje potencjał sprzedaży przekraczający 300 mln euro w średnim okresie | Aby rozszerzyć swoją pozycję rynkową, HEIDELBERG coraz bardziej wykorzystuje potencjał wzrostu na swoim głównym rynku – od opakowań i druku cyfrowego po oprogramowanie i biznes cyklu życia . Pierwsze maszyny cyfrowe ze współpracy z Canon trafią do klientów w Szwajcarii i Niemczech.

Współpraca ta znacznie zwiększy przyszłą sprzedaż generowaną przez rozwiązania do druku cyfrowego, w tym materiały eksploatacyjne, oprogramowanie i usługi . Firma jest również zainteresowana dalszym rozszerzaniem swojego portfolio na rozwijającym się rynku zielonych technologii . Obejmuje to kluczowe obszary, takie jak inżynieria zakładów o wysokiej precyzji, przemysł motoryzacyjny, infrastruktura ładowania i oprogramowanie oraz nowe technologie wodorowe.

Wstępny prototyp elektrolizera wodoru zostanie ukończony latem i zostanie zaprezentowany jako część wewnętrznej aplikacji. Celem jest przeprowadzenie prac rozwojowych z klientami, partnerami aplikacyjnymi i technologicznymi oraz dostawcami w celu stworzenia gotowego do wprowadzenia na rynek systemu do produkcji wodoru i udostępnienia go na skalę przemysłową. Średniookresowym celem HEIDELBERG na rynku elektromobilności jest wykorzystanie Amperfied do pozycjonowania się jako wiodącego dostawcy systemów rozwiązań ładowania do użytku w firmach i przestrzeniach publicznych w Europie.


Zajrzyj na nasz kanał na YOUTUBE:


Firma koncentruje się na obsłudze infrastruktury ładowania, mając na celu zapewnienie maksymalnej dostępności i niezawodności, jako usługi o stabilnej powtarzalnej sprzedaży. Podejście to potwierdzają m.in. projekty z Autobahn GmbH i firmami na szczeblu regionalnym. Biorąc pod uwagę wszystkie inicjatywy strategiczne w okresie do roku obrotowego 2028/2029, HEIDELBERG widzi ogólny potencjał wzrostu wynoszący ponad 300 milionów euro, w połączeniu ze zwiększoną wydajnością i efektywnością.

Potwierdzono całoroczną prognozę, skorygowana marża EBITDA wzrośnie do około 8 procent w roku obrotowym 2025/2026 | Biorąc pod uwagę oczekiwania i przesłanki opublikowane i określone w Raporcie Zarządu za lata 2023/2024, spółka nadal przewiduje, że sprzedaż w roku obrotowym 2024/2025 będzie odpowiadać poziomowi z roku poprzedniego (rok poprzedni: 2395 mln EUR).

Oczekuje się również, że skorygowana marża EBITDA będzie na poziomie z roku poprzedniego (rok poprzedni: 7,2 procent). Wysoki portfel zamówień i ciągła koncentracja na marżach i kosztach stanowią solidną podstawę do osiągnięcia wyznaczonych celów. Wdrożenie planu na przyszłość i poprawa efektywności mają pozytywny wpływ na rentowność HEIDELBERGA, a skorygowana marża EBITDA ma się poprawić do około 8 procent w kolejnym roku obrotowym 2025/2026.

Źródło: Heidelberg


Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Wydaje się, że jednym z najważniejszych zadań jest ochrona marki. Czy drukarnia wykorzystuje i oferuje rozwiązania pomagające klientom chronić swoje produkty?

Jak ważna jest ochrona produktu i marki?

Czy stosujesz rozwiązania stosowane w produkcji poligraficznej do zabezpieczania finalnego produktu (ukryte kody itd.)?

Dziękujemy za Twój czas! Pozostań z nami w kontakcie. Jeżeli chcesz by przygotować ANKIETĘ dla Ciebie, odezwij się na adres e-mail naszego  redaktora.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Atrium Centrum Ploterowe

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging