Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) dobrze rozpoczął nowy rok finansowy dzięki ożywieniu w Azji i wzrostowi w segmencie opakowań. Sprzedaż firmy technologicznej w pierwszych trzech miesiącach (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2023 r.) wzrosła rok do roku z 530 mln euro do 544 mln euro. Skorygowany wynik operacyjny (EBITDA) w wysokości 42 mln euro był o około 18 mln euro wyższy niż skorygowany wynik za analogiczny kwartał poprzedniego roku.
Odpowiednia marża EBITDA wyniosła 7,7% (rok poprzedni: 4,6%). Wynik netto po opodatkowaniu poprawił się do 10 mln euro (rok poprzedni: 5 mln euro). Na poziomie regionalnym zamówienia przychodzące silnie wzrosły w Azji, ale popyt na innych rynkach był raczej stłumiony.
Strategicznie dobrze pozycjonowana na rynku dynamicznego druku opakowań | W segmencie Packaging Solutions HEIDELBERG odnotował szczególnie silny wzrost zamówień przychodzących o około 25 procent.
Dzięki nowemu Boardmasterowi do wysoce wydajnego drukowania opakowań, który został zaprezentowany w maju 2023 r., firma wygenerowała już wstępną sprzedaż w pierwszym kwartale. Popyt na nowy Gallus One w rozwijającym się obszarze cyfrowego druku etykiet również potwierdza trend rynkowy.
Wolne przepływy pieniężne poprawiły się w pierwszym kwartale w porównaniu z wartością z roku ubiegłego, skorygowaną o pozycje nadzwyczajne, ale ogólnie pozostały ujemne w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosły -27 mln euro. Powodem tego był brak pozytywnych pozycji specjalnych, jak to miało miejsce w poprzednich latach.
Dostosowanie średnioterminowej struktury finansowania | HEIDELBERG zrestrukturyzował swoje kredyty, a pod koniec lipca uzgodnił znaczne zwiększenie kredytu ze swoim konsorcjum bankowym. Oferuje ona obecnie konsorcjalną linię kredytową w wysokości 350 mln euro na okres czterech lat, z możliwością przedłużenia na kolejny rok.
Początek roku obrotowego 2023/2024 potwierdza prognozę | Prognoza na rok budżetowy 2023/2024 pozostaje na poziomie opublikowanym w dniu 14 czerwca 2023 r. Zakładając, że globalna gospodarka nie odnotuje słabszego wzrostu niż przewidują instytucje badań ekonomicznych, a sprzedaż pozostanie na tym samym poziomie, HEIDELBERG oczekuje, że rozwój firmy pozostanie stabilny.
Źródło: Heidelberg