Car Wraping i nie tylko – produkty do oklejania pojazdów, wystroju wnętrz i ogólnie rzecz ujmując druku wielkoformatowego od brytyjskiego producenta Spandex są już dostępne na polskim rynku. ImagePerfect to niezwykle szerokie portfolio produktowe Spandex Group – wiodącego brytyjskiego producenta podłoży do druku wielkoformatowego i komunikacji wizualnej.
Projektem, produkcją oraz rozwojem marki ImagePerfect zajmuje się Eikon – dział produkcyjny SpandexGroup z siedzibą w Lancaster. O tym, dlaczego warto zainteresować się produktami tej marki rozmawiamy z Tomem Hogarthem – przedstawicielem producenta odpowiedzialnym za sprzedaż na terenie Europy.
Tom, jakbyś mógł w kilku zdaniach przedstawić historię marki Spandex, gdzie macie swoich dystrybutorów oraz jak Polska wypada na tle pozostałych krajów pod względem potencjału rynku visual communication?
Tom Hogarth: Grupa Spandex jest jednym z wiodących dostawców materiałów oraz wyposażenia niezbędnego do produkcji: reklam wielkoformatowych, systemów oznakowania, szyldów, a także grafiki reklamowej i segmentu oklejania pojazdów. Działem odpowiedzialnym za projekt, rozwój oraz produkcję produktów marki ImagePerfect jest Eikon. Sama fabryka Eikon istnieje od przeszło 40 lat i spełnia najwyższe normy jakości produkcji: ISO9001 od 2004 oraz ISO 14001 od 2017 roku. Produkty ImagePerfect są aktualnie dystrybuowane w 65 krajach od Wielkiej Brytanii, Niemcy i Francję po Australię, Nową Zelandię i Południową Afrykę, a teraz również w Polsce.
Natomiast, ogólnie rzecz biorąc, Polska jest fantastycznym rynkiem, jeśli chodzi o sektor Visual Communication, jednym z największych i najbardziej rozwiniętych w Europie. Odwiedzając polskich Klientów, zawsze jestem pod wrażeniem ich kreatywności, pomysłowości i umiejętności technicznych. Przez co tym bardziej jesteśmy podekscytowani faktem wprowadzenia marki ImagePerfect na polski rynek.
ImagePerfect – to marka własna Spandex. Jakie produkty obejmuje i co stanowi o ich wyjątkowości?
Jak wspomniałem to Eikon, jako dział produkcyjny grupy Spandex, jest właścicielem i producentem marki ImagePerfect. Natomiast przynależności do rodziny Spandex zawdzięczamy możliwość dotarcia i obsługi przeszło 10 tys. klientów, przy współpracy, z którymi rozwinęliśmy linię produktową, wyznaczając najwyższą światową klasę dla tych produktów.

Nasza oferta jest niezwykle szeroka i obejmuje zarówno media do druku, jak i kolorowe folie barwione w masie dla segmentu Car Wrapping, a także przeznaczone do długookresowej ekspozycji w punktach sprzedaży, wszelkich oznakowań reklamowych, targowych, wystroju wnętrz z wyszczególnieniem grafiki okiennej na szybach. W obrębie naszej marki potocznie nazywanej przez klientów „IP” zebraliśmy główne produkty pozwalające na zaspokojenie potrzeb większości producentów reklamy wielkoformatowej, wspierając rozwój ich działalności poprzez zlikwidowanie większości problemów związanych z aplikacją.
Przykładem takiego produktu może być tu 2D Wrap Super Glide. Jest to awangardowa 50 mikronowa folia do zadruku przeznaczona do oklejania pojazdów i długoterminowego zastosowania. Jej unikalność polega na kalandrowaniu – nie jest to folia wylewana (typu cast). Co czyni ją jedyną na świecie kalandrowaną folią do pełnego oklejenia aut, ale również pozytywnie wpływa na cenę tego produktu.
Czy wszystkie produkty marki Image Perfect będą dostępne w Polsce? W jaki sposób zorganizowana jest dystrybucja?
Dystrybucją produktów ImagePerfect w Polsce zajmują się dwie firmy: ZiNG oraz Ecco Plus należące do jednej grupy kapitałowej, dysponujące świetnym serwisem oraz zapleczem magazynowym. Dzięki dopracowanej logistyce zamówienia realizowane są w ciągu 24h z dostawą w dowolne miejsce w kraju. Natomiast jeśli chodzi o produkty, zdecydowaliśmy się wprowadzić w Polsce te najbardziej popularne, które są bestsellerami bez względu na szerokość geograficzną. Należy wymienić tu przede wszystkim folie i laminaty do oklejania pojazdów wyposażone w technologię SuperGlide, dzięki której praca z nimi jest naprawdę bajecznie łatwa, kto raz spróbuje, inaczej już patrzy na produkty tego typu.
W ofercie na rynku polskim dostępne będą również folie i laminaty monomerowe, polimerowe, a także folie specjalistyczne do aplikacji na wyjątkowo wymagające powierzchnie. Myślę, że nasza oferta zaspokoi większość odbiorców, ale za pośrednictwem naszych dystrybutorów możemy zamówić każdy produkt z linii ImagePerfect.
Wprowadzałeś Image Perfect do sprzedaży w wielu krajach. Co sprawdza się najlepiej, jeśli chodzi o marketing dla tych produktów przy wprowadzeniu na nowy rynek?
Nasze produkty są tworzone przez specjalistów i dla specjalistów. Nieskromnie powiem, że robią ogromne wrażenie podczas aplikacji. Są zaprojektowane i dopracowane, aby ułatwić pracę, umożliwić wygodne repozycjonowanie, ale także późniejsze łatwe ich usunięcie. Dlatego kluczowym zadaniem w momencie wprowadzania tych produktów na rynek jest zebranie jak najszerszego grona potencjalnych klientów i przedstawienia właściwości produktu w praktyce.
Razem z przedstawicielami ZING i Ecco Plus, wspierani przez Wrap Institute, a konkretnie Dimasa Brasila – trenera Car Wrappingu organizujemy cykl szkoleń w formie warsztatowej, podczas których potencjalni klienci mogą samodzielnie oklejać elementy pojazdów. Pierwszy cykl takich spotkań mamy już za sobą, a kolejne zaplanowane są na jesień. Serdecznie zapraszamy do udziału w tych eventach.
Podsumowując, nasze produkty mówią same za siebie, większość klientów jest pod wrażeniem tego, jak przyjemna jest praca z nimi, zarówno jeśli chodzi o druk jak i instalację. Oczywiście jest również możliwość przetestowania tych podłoży we własnym zakresie – nasi dystrybutorzy prowadzą „serwis testowy” – wystarczy poprosić o materiał na testy.
Dziękuję za rozmowę i życzymy samych sukcesów w sprzedaży produktów Image Perfect.
Rozmawiał: Mirosław Pawliński