Grzegorz Szymczykowski wymienił kluczowe osiągnięcia Koenig & Bauer (CEE) zrealizowane w ostatniej dekadzie:
„W pierwszej kolejności należy wymienić stabilną sprzedaż i stale rozwijaną, kompleksową obsługę klientów, co miało niebagatelny wpływ na pozytywne zyski EBIT naszego oddziału, także w latach o nieco słabszej koniunkturze. W ramach zmian organizacyjnych zachodzących w koncernie, zostaliśmy skonsolidowani ze strukturami Koenig & Bauer Group. Kluczowym elementem w kompleksowej, całodobowej obsłudze klientów, z uwzględnieniem zarówno działań sprzedażowych jak i serwisowych, było wdrożenie systemu CRM Salesforce.
Wdrożyliśmy też dedykowane oprogramowanie serwisowe do planowania i raportowania wszystkich działań w zakresie wsparcia technicznego dla klientów. W kontekście minionych dwóch lat szczególnego znaczenia nabrały działania prowadzone zdalnie. Tu warto wymienić udostępnienie klientom PressSupport – zdalnej diagnostyki w językach polskim i czeskim, wspieranej przez managerów działu Customer Care”.
Podsumowując osiągnięcia Koenig & Bauer (CEE) w minionej dekadzie, Grzegorz Szymczykowski wskazał na pozycję firmy zajmowaną na rynku maszyn drukujących i introligatorskich w tym regionie: „Biorąc pod uwagę ubiegły rok, zamykający wspomnianą dekadę, nasz udział w sprzedaży arkuszowych maszyn offsetowych wyniósł 40%, zaś w obszarze rozwiązań postpress – 20%”.
„Więcej niż druk” – globalna strategia Koenig & Bauer
Sporo miejsca Grzegorz Szymczykowski poświęcił nowo zdefiniowanej, globalnej strategii Koenig & Bauer, realizowanej pod hasłem „Exceeding Print” („Więcej niż druk”). Zakłada ona transformację niemieckiego koncernu – od tradycyjnej firmy inżynieryjnej do wszechstronnej, reagującej na zachodzące zmiany grupy technologicznej. Firma przyjęła przy tym restrykcyjne cele środowiskowe w odniesieniu do prowadzonej działalności. Do 2025 roku Koenig & Bauer zamierza zredukować emisję dwutlenku węgla o 75%, a w 2030 roku osiągnąć pełną neutralność względem tzw. śladu węglowego.
Ważnym aspektem, na którzy zwrócił uwagę Grzegorz Szymczykowski, jest modułowość oferowanych przez Koenig & Bauer rozwiązań i ich dopasowywanie do rzeczywistych potrzeb użytkowników, co stanowi klucz do osiągnięcia przez nich wyższej wydajności. Jak dodał, firma oferuje też swoim klientom dodatkową wartość w postaci specjalistycznych usług serwisowych: służą one zbieraniu informacji o produkcji, a następnie ich analizie w celu optymalizacji procesu zarządzania.