spot_imgspot_img

Unikatowa wiedza dla branży handlowej podczas Retail Congress

Wielokrotnie mówimy o tym, że należy wyjść ze swojej strefy komfortu, poszukując klientów w zupełnie nowych obszarach. Ktoś mógłby powiedzieć, że konferencja, o której poniżej piszemy nie ma nic wspólnego z poligrafią… I niech tak myśli dalej.

Integralną częścią Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow jest konferencja Retail Congress, która odbędzie się już 22 listopada. Jej prelegenci przeprowadzą słuchaczy przez najbardziej aktualne zagadnienia, takie jak sztuczna inteligencja, której umiejętne zastosowanie staje się coraz bardziej krytycznym elementem dla konkurencyjności. Wskażą także najnowocześniejsze, praktyczne narzędzia w projektowaniu przestrzeni sklepowych.   

Prelegenci konferencji Retail Congress reprezentują kluczowe obszary zarządzania placówkami handlowymi, począwszy od dobrego projektowania wnętrz po wyposażanie w odpowiednie narzędzia. Wydarzenie stanowi też świetną okazję do wymiany wiedzy, dyskusji i branżowego networkingu dla osób, które zajmują się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i całym łańcuchu dostaw, a także specjalistów odpowiedzialnych za kreowanie przestrzeni handlowych. Spotkanie podzielone będzie na dwa bloki tematyczne: innowacje i trendy w branży handlowej.

Innowacje oparte na sztucznej inteligencji

Konferencję rozpocznie prelekcja Sebastiana Starzyńskiego z firmy TakeTask, która będzie poświęcona sztucznej inteligencji. Ekspert przybliży jej kierunki rozwoju, wpływ na pracę, gospodarkę i życie codzienne, ale także zwróci uwagę na jej potencjał i zagrożenia.

Opowiem o praktycznych zastosowaniach AI w sektorze handlu, takich jak automatyczne rozpoznawanie obrazów do weryfikacji dostępności produktów i planogramów czy analiza danych w czasie rzeczywistym, by lepiej dostosować ofertę dla klienta w sklepie online, co może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną i handlową. Jest to szczególnie ważne dla mniejszych sieci handlowych, które mogą nie mieć zasobów na rozwijanie własnych, zaawansowanych rozwiązań – podkreśla Sebastian Starzyński.

Z racji tego, że technologia nie jest dziś jedynie dodatkiem, a koniecznością pozwalającą zachować efektywność biznesu, kluczowe jest nie tylko wdrożenie odpowiednich narzędzi, ale i szkolenie zespołu w celu ich efektywnego wykorzystania. 

W pierwszej części konferencji warto zwrócić uwagę na prelekcje firmy HIKVISION, podczas której będzie można się dowiedzieć, jak dzięki sztucznej inteligencji w CCTV można zapobiegać kradzieżom i minimalizować straty w placówkach handlowych. O AI opowie też przedstawiciel Sensormatic Solutions i Johnson Controls. Zwróci uwagę na ewolucję algorytmów, które dzięki rosnącej mocy obliczeniowej umożliwiają coraz szybszą analizę ogromnej ilości danych, zwiększając tym samym wiedzę zarządzających i przynosząc wzrost produktywności i wydajności, a co za tym idzie poprawę obsługi klienta.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak