spot_imgspot_img

Trendy w branży druku komercyjnego na rok 2023 okiem Konica Minolta

Komentarz Łukasza Kurasińskiego, Business Development Managera Packaging & Commercial Market w firmie Konica Minolta.

Opakowanie jest również strategiczną częścią produktu, dla której druk jest niezbędny. Tradycyjnie do tego celu przy produkcji na dużą skalę wykorzystywano systemy analogowe. Oczekiwania klientów jednak ewoluują: krótkie serie, redukcja kosztów i krótki czas realizacji to czynniki, które obecnie przyspieszają penetrację rozwiązań cyfrowych w segmencie produkcji opakowań.

- Reklama -

Strategiczne inwestycje zapewnią drukarniom rozwój | Podczas gdy analog wciąż dominuje na całym rynku druku w ujęciu ilościowym i wartościowym, druk cyfrowy rośnie szybciej i zajmuje coraz większy udział w wartości. Trend ten przyspieszyła pandemia. Według Smithersa wartość druku cyfrowego w całej Europie wzrośnie z 27,6 mld euro w 2017 r. do 41,2 mld euro w 2027 r. Pod względem wolumenu liczba wydruków cyfrowych wzrośnie z 351 mld do 582 mld stron A4, co stanowi zmianę o 66% w tym samym dziesięcioletnim okresie. Udział wartości druku cyfrowego wzrośnie z 16% całkowitej wartości druku i opakowań drukowanych w 2017 roku do 19,8% w 2027 roku. Smithers wskazuje na druk cyfrowy jako na „sektor wysokiego wzrostu druku komercyjnego, zmieniający łańcuchy dostaw i modele biznesowe”.

Druk atramentowy przełomową technologią | Wciąż wzrasta ilość kolorowych arkuszy ciętych, elektrografia wkracza na rynek opakowań, ma ugruntowaną pozycję w dziedzinie etykiet i rozwija się w dziedzinie kartonów i opakowań giętkich, „ale to druk atramentowy będzie miał największy wzrost, a wielu dostawców ogłasza nadejście prawdziwie przełomowej technologii”, dodając, że osiągalna jakość jest już na poziomie druku litowego. I jest to „najszybciej rozwijający się proces druku”.



Nowe urządzenia atramentowe są najszybciej rozwijającymi się urządzeniami w wielu kategoriach. Jedną z nich są arkuszowe urządzenia atramentowe, w których jesteśmy obecni dzięki naszym wielokrotnie nagradzanym AccurioJet KM-1 – maszyny te nazywane są niekiedy „szwajcarskim scyzorykiem”, ponieważ mają tak wiele zastosowań.

Wraz z rozwojem technologii druku cyfrowego optymistycznie patrzymy w przyszłość. Nasz optymizm odzwierciedla również 8. drupa Global Trends Report, który wskazuje na powrót zaufania pomimo tego, że globalne rynki ekonomiczne doświadczyły w ciągu ostatnich dwóch lat najwięcej wstrząsów od czasów drugiej wojny światowej. „Drukarze i dostawcy wykazują determinację do rozwijania swojej działalności, inwestując w miarę potrzeb, począwszy od 2023 roku” – czytamy w podsumowaniu raportu.

Sprzedaż maszyn cyfrowych będzie rosła w ciągu najbliższych 10 lat | Analitycy Smithersa przewidują również „konsekwentny” wzrost sprzedaży maszyn cyfrowych do 2032 roku, przy czym ożywienie oznacza powrót do poziomów inwestycyjnych zbliżonych do 2017 roku. Sprzedaż nowych urządzeń wzrośnie o 2,2% CAGR (Compound Annual Growth Rate) w okresie 10 lat.

„Nowe maszyny drukarskie są motorem wzrostu rynku druku cyfrowego” – czytamy w raporcie. „W elektrografii dostępne są maszyny na arkusze cięte i zwojowe o różnym poziomie wydajności. Druk atramentowy ma bardzo szeroką gamę maszyn – urządzenia niskokosztowe, maszyny szerokoformatowe, specjalistyczne integracje oraz szeroką gamę maszyn we i arkuszowych w różnych formatach”.

Do 2032 roku wartość druku cyfrowego wyniesie 230,5 miliarda dolarów, stanowiąc prawie jedną czwartą wszystkich druków i opakowań drukowanych (nieco poniżej 30 bilionów wydruków). Raport podaje również, że wartość druku cyfrowego będzie rosła w tempie 5,8% CAGR stale od 2022 roku, podczas gdy wolumen wzrośnie o tę samą kwotę, co daje łączny wzrost o 75,2%.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×