poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Stora Enso planuje inwestycje w zakładach Imatra: celem znacząca redukcja śladu węglowego

- Reklama -spot_imgspot_img

Stora Enso zainicjowała studium wykonalności, związane z potencjalną redukcją emisji dwutlenku węgla w jej zakładach w Imatra (Finlandia), należących do dywizji Packaging Materials. Ma ona zostać osiągnięta poprzez znaczące ograniczenie w zużyciu paliw kopalnych, stosowanych obecnie w tej fabryce. W tym celu firma planuje zbudowanie nowego bojlera na biomasę i poprawę wydajności bojlera, odpowiedzialnego obecnie za odzysk energii. Jak podkreśla Stora Enso, potencjalne zastąpienie paliw kopalnych tymi opartymi na biosurowcach poprawiłoby neutralność zakładów Imatra względem środowiska naturalnego.

Fabryka w Imatra to – jak podaje Stora Enso – jeden z największych na świecie producentów tektury litej do wytwarzania opakowań jednostkowych. Ponad 90% jej produkcji jest przeznaczone na eksport i trafia do odbiorców z Europy, Azji Południowo-Wschodniej oraz innych kontynentów.

Oczekuje się, że studium wykonalności zostanie zakończone w połowie 2023 roku. Planowane zmiany wymagają inwestycji, odnośnie której decyzja może zapaść dopiero po zakończeniu studium. W jego ramach prowadzona będzie aktualizacja pozwoleń środowiskowych, które mają znaleźć zastosowanie w stosownym czasie.

„Za nami wiele działań zmierzających do zredukowania ilości dwutlenku węgla emitowanego przez tę fabrykę. Nowa, bardziej wydajna linia do obróbki drewna i korowania będzie gotowa do pracy już jesienią tego roku. Jej wdrożenie zredukuje zużycie wody używanej do procesu korowania nawet o 85%. Recykling i ponowne wykorzystanie odpadów generowanych przez zakład Imatra już dziś jest na najwyższym, światowym poziomie, przekraczając 99%. Obecnie rozważamy jeszcze większą redukcję emisji dwutlenku węgla, a naszym celem jest jej obniżenie o ok. 45%” – mówi Mikko Nieminen, dyrektor zakładów Imatra.

Źródło: Stora Enso


Prenumeruj Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań