wtorek, 15 lipca, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Smartgraf: trzy nowe maszyny Koenig & Bauer, dynamiczny wzrost i sukcesy rynkowe

- Reklama -

Przejmowanie biznesów rodzinnych przez młodsze pokolenie stała się w ostatnim czasie jednym z „gorących tematów” w całej branży poligraficznej. Przykładem jest tu firma Smartgraf ze Skarżyska-Kamiennej. Po zmianie pokoleniowej, jaka miała miejsce w 2020 roku, ta drukarnia opakowań odnotowuje spektakularne wzrosty.

W ciągu zaledwie dwóch lat zrealizowała m.in. imponujące inwestycje w park sprzętowy kontraktując trzy rozwiązania postpressowe Koenig & Bauer: dwie składarko-sklejarki (Allpro 110 i Allpro 70) i sztancę Optima 106. Dwie pierwsze, obsługujące kartony w formacie B1, już tu pracują; trzecia (format B2) pojawi się w maju br. O kontynuacji rodzinnego biznesu, zmianach, inwestycjach, rozwoju i planach na najbliższy czas rozmawiamy ze współwłaścielami Smartgrafu, którymi od 2020. roku są: Grzegorz Sermanowicz, Sebastian Jędraszewicz i Piotr Nieczajew.

Trzy maszyny, w tym dwie pełnoformatowe, w ciągu zaledwie dwóch lat w relatywnie niewielkiej, do niedawna rodzinnej firmie. Jak to się stało?

Grzegorz Sermanowicz: To efekt działań, jakie – będąc nowymi właścicielami – podjęliśmy w 2020. roku. Chcieliśmy zacząć od podstaw, więc wdrożyliśmy nową nazwę, wysłużony park sprzętowy doczekał się remontu. Obecnie skupiamy się na wdrożeniu nowoczesnych, skutecznych działań handlowych i zwiększeniu rozpoznawalności firmy. W związku z czym uruchomiliśmy też nową stronę internetową mającą pokazywać nowy, dynamiczny wizerunek drukarni. Z reakcji rynku i prawdziwego szturmu nowych klientów wynika, że nam się to udało.

Czego najlepszym dowodem są wspomniane inwestycje, kiedy zapadły decyzje o ich zrealizowaniu?

Grzegorz Sermanowicz: Zacznijmy od tego, że rok 2021, gdy miało miejsce globalne odbicie dla rynku poligraficznego, był dla nas okresem wzrostu produkcji i przychodów. Szacujemy, że w latach 2021-2022 wyniósł on 80-100%. Od tamtej pory cały czas rośniemy, w skali miesiąc do miesiąca, ale to tamte lata zapracowały w dużej mierze na możliwość zakupu nowych, pełnoformatowych maszyn postpressowych. Wypracowany wówczas kapitał, baza klientów i ich oczekiwania oraz rosnące potrzeby, zainteresowanie kolejnych firm współpracą z nami – wszystko to spowodowało, że decyzje o zakupie kolejnych, nowych maszyn postpress zapadały bardzo szybko.

Która z nich została zakupiona jako pierwsza?

Sebastian Jędraszewicz: Składarko-sklejarka i sztanca w formacie B1+ zostały uwzględnione z ramach jednej umowy, tyle że pierwsza z nich pojawiła się u nas w styczniu 2024 roku, druga zaś – pod koniec ub.r. z uwagi na różne okresy realizacji zamówienia. Szybko okazało się, że prac na obie maszyny nie zabraknie, a że systematycznie przybywało zamówień na opakowania w mniejszym formacie – niedawno podjęliśmy decyzję o zakupie kolejnej maszyny Koenig & Bauer. Tym razem będzie nią składarko-sklejarka Allpro 70. Inwestycja ta pozwoli na jeszcze wyższą elastyczność w kontekście realizowanych prac.

W jakim stopniu wzrosła wydajność produkcji opakowań pudełkowych po wdrożeniu nowej składarko-sklejarki, obok dotychczas użytkowanej?

Piotr Nieczajew: Szacujemy ją na ok. 20%, co związane jest z jej licznymi zaletami, będącymi de facto naszymi przewagami konkurencyjnymi. Maszynę cechuje niezwykła precyzja, generuje mniej makulatury, obserwujemy też mniej przestojów i o wiele krótszy czas przezbrojenia. Wszystko to wpływa na stabilność i płynność produkcji, ale też jej elastyczność, co bardzo pomaga przy dużym zakresie realizowanych nakładów – od kilkuset sztuk do zleceń idących w dziesiątki tysięcy arkuszy…

Źródło: Koenig & Bauer


Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.

Z jakich mediów społecznościowych korzysta Twoja firma?

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 15 lipca.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img