poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Polish printing. Progress, Pandemic, Prospects

- Reklama -spot_imgspot_img

Kolejne niezwykle interesujące opracowanie dotyczące Poligrafii w Polsce. Dr hab. inż. prof. Wiesław Cetera jest autorem tego wydania. Całość uzupełniona o nowe dane z rynku, pochodzące między innymi z GUS oraz ankiet, które realizowane były także przez naszą redakcję.

Fragment wprowadzenia… | Gospodarka światowa przeżyła trzęsienie ziemi. Tsunami objęło prawie wszystkie jej sektory. Tylko kilka z nich przetrwało, a nawet wzmocniło swoją pozycję. Takie są prawa rynku. To właśnie w okresach burz poprzednie potęgi umierają, a rodzą się nowe. Tak będzie i tym razem”. Chociaż procesy w sektorze poligraficznym zostały zapoczątkowane przez epidemię COVID-19, przyspieszyły one w obliczu zastoju  gospodarki i wydaje się, że utrwaliły kierunek zmian.

Po 1989 r., podobnie jak przedsiębiorcy we wszystkich sektorach gospodarki, drukarze podjęli trud budowania swojego sektora w warunkach gospodarki wolnorynkowej, nieskrępowanej gorsetem ograniczeń, cenzurą obejmującą każdy druk, reglamentacją papieru czy utrudnionym dostępem do technologii.

Jeśli ktoś wątpił w siłę rynku, to rozwój tego sektora jest doskonałym przykładem rozwoju  przedsiębiorczości nieskrępowanego przez ograniczenia administracyjne. Z perspektywy 30 lat można usystematyzować wysiłki sektora poligraficznego. Kiedy Polacy brali swój los we własne ręce na początku lat 90. zdominowany przez własność państwową i duże podmioty gospodarcze. Nagle zmieniły się zasady gry gospodarczej. Wolny rynek i konkurencja  są słowami kluczowymi. Dla ogromnej większości państwowych drukarni, rynek uznał, że warunki są zbyt trudne. Przychody nie pokrywały kosztów. Właściciel, czyli państwo reprezentowane przez różne organy…

Zapraszamy do zapoznania się z tym wydaniem! KLIKNIJ OKŁADKĘ!

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań