Matrix Pack we współpracy ze Stora Enso rozszerza ofertę w obszarze produktów bazujących na włóknach formowanych

- Reklama -

Matrix Pack – jeden z czołowych w skali świata dostawców bazujących na włóknach produktów i rozwiązań opakowaniowych do żywności, nawiązał współpracę ze Stora Enso w obszarze oferowanej przez nią usługi Fiber as a Service (FaaS). Jej celem jest przyspieszenie działań Matrix Pack związanych z jeszcze szybszym wprowadzeniem na rynek jej produktów wykorzystujących włókna formowane. Fiber as a Service to usługa Stora Enso, która ma być wsparciem dla producentów i przetwórców opakowań w kontekście rozbudowywania ich portfolio, a także kompleksowego wsparcia działalności: od aspektów edukacyjnych, poprzez odpowiednie narzędzia, receptury, na współpracy z szeroką grupą dostawców skończywszy.

Fiber as a Service (FaaS) to rozwiązanie wprowadzone przez Stora Enso z myślą o producentach i przetwórcach opakowań, poszukujących możliwości rozbudowy swojego portfolio o rozwiązania wykorzystujące włókna formowane. Jest to – jak podaje firma – kompleksowa usługa w obszarze formowania – metodą na mokro bądź na sucho – np. wieczek na kubki, talerzyków i miseczek, sztućców i innych produktów. Może być pomocna zarówno przy rozpoczęciu, jak też zwiększaniu produkcji ww. asortymentu, stanowiąc wsparcie od strony dostaw materiałowych, doradztwa czy dostępu do właściwych narzędzi. U jej podstaw leży pomoc dla firm zainteresowanych szerszym wdrożeniem włókien formowanych z uwagi na wymogi prawne i rosnące zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty ze strony konsumentów.

Matrix Pack: innowacyjne formowanie na mokro i na sucho | Firma Matrix Pack została założona w 2009 roku i od tamtej pory sukcesywnie się rozwija. Obecnie jest znanym – w skali świata – producentem wyrobów opakowaniowych do dań na wynos i jednym z największych na świecie wytwórcą słomek do napojów. Jej działalność bazuje na solidnej platformie technologicznej, wspieranej przez dział badawczo-rozwojowy, zaplecze inżynieryjne i wykwalifikowaną kadrę. To – jak zapewnia firma – pozwala jej sprawnie wprowadzać na rynek produkty bazujące na nowo wdrażanych technologiach.

W ślad za decyzją o inwestycji w technologie formowania włókien na mokro i na sucho, Matrix Pack jako pierwszy duży producent rozpoczął stosowanie usługi FaaS. Dziewięć miesięcy po nawiązaniu współpracy ze Stora Enso, w firmie pracują cztery linie wytwarzające – w technologii formowania na mokro – wieczka do kubków. Ich odbiorcami są punkty gastronomiczne i restauracje, specjalizujące się w daniach na wynos oraz sieci kawiarniane. W ciągu kolejnych sześciu miesięcy Matrix Pack planuje rozbudowę swoich mocy wytwórczych o kolejne 15 linii produkcyjnych, wykorzystujących włókna formowane w technologii na mokro. Uruchomiona zostanie również pierwsza w tej firmie linia wytwarzająca – na skalę komercyjną – produkty na bazie włókien formowanych na sucho. W ślad za nią zainstalowanych zostanie sześć kolejnych linii tego rodzaju.

Zespół FaaS ściśle współpracował z Matrix Pack przy analizie technicznej dotyczącej właściwego doboru źródła dostępnych włókien formowanych – od masy celulozowej aż po dostawców sprzętu. Jak podkreśla Stora Enso, oferta FaaS uwzględnia też edukowanie pracowników w temacie technologii włókien formowanych i procesów produkcyjnych z nimi związanych, jak też dostawę surowców z myślą o rozpoczęciu projektu. Dzięki temu Matrix Pack, jak zapewnia firma, uniknął wielu problemów, które zwykle zdarzają się przy produkcji z wykorzystaniem włókien formowanych. W efekcie zaś osiągnął oszczędności finansowe i czasowe.

Zespół FaaS pomaga klientom na każdym etapie wspólnie realizowanego wdrożenia technologicznego. Kluczowe czynniki wymieniane w tym kontekście przez Stora Enso to dobór właściwych receptur i celulozy względem danego produktu, co pozwala zapewnić im oczekiwaną jakość i uniknąć problemów z nieprawidłowo zarządzanymi systemami wodnymi.

Zespół FaaS dokonuje indywidualnej – w przypadku każdego klienta – analizy i oceny jego potrzeb i oczekiwań, także względem już posiadanego wyposażenia technologicznego, a następnie przygotowuje ofertę. Z jednej strony służy więc pomocą w szybkim zwiększeniu już realizowanej produkcji, jak to było w przypadku Matrix Pack, z drugiej zaś – pomaga w podjęciu pierwszych kroków w zakresie wdrożenia włókien formowanych, np. poprzez warsztaty bądź doradztwo.

Źródło: Stora Enso


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy sztuczna inteligencja (AI) dla poligrafii to szansa czy zagrożenie?