Zakład w Helsingborgu rozpoczął działalność w latach 80. ubiegłego wieku jako rodzinny biznes. W roku 2016 wszedł w skład Interket Group, co – jak zapewnia kierownictwo drukarni – umożliwiło jej dalszy, dynamiczny rozwój. Silne podejście proklienckie, elastyczność w działaniu i wysokiej jakości produkty pozwoliły na pozyskanie szerokiego spektrum zleceniodawców z branż takich jak: spożywcza, przemysłowa i medyczna.
Firma oferuje swoim klientom kompleksową obsługę, uwzględniającą m.in. różne rodzaje wytwarzanych tu etykiet: od podstawowych, poprzez identyfikacyjne, umożliwiające śledzenie produktów, zabezpieczanie ich, na podkreślających brand skończywszy.
Joakim Marcusson, Sales Manager w firmie Convertec, reprezentującej Mark Andy na rynku skandynawskim, mówi:
Stefan Gustafsson dodaje:
„To pierwsza maszyna Mark Andy w naszym szwedzkim zakładzie. Wybraliśmy ją m.in. za sprawą bardzo pozytywnej oceny analogicznego rozwiązania dostarczonego do zakłady w Holandii, jak też kompleksowej opieki posprzedażowej zapewnionej przez Mark Andy. Jawi się ona jako niezwykle wszechstronna, oferuje solidną konstrukcję, jest niezawodna, łatwa w obsłudze i – co bardzo ważne – pozwala generować odpowiednie przychody. Co więcej, dzięki niej możemy obecnie realizować we własnym zakresie część prac wymagających wcześniej podzlecania”.
Pomimo faktu posiadania szerszych maszyn w swoich zakładach w Niemczech, Holandii i Wielkiej Brytanii, z myślą o drukarni w Helsingborgu wybrano o model o szerokości wstęgi 330 mm jako idealny z punktu widzenia jej potrzeb i realizowanych tu prac. To – jak podkreśla kierownictwo Interket – wskazuje też na sporą niezależność każdej z drukarń wchodzących w skład grupy, także w kontekście decyzji inwestycyjnych, bazujących ma lokalnej specyfice rynku, umiejętnościach i doświadczeniu kadry zatrudnianej w każdej z drukarń.
Zakład w Helsingborgu dysponuje również cyfrową technologią tonerową, co pozwala Interket Sweden zorganizować plan produkcji z uwzględnieniem różnych parametrów: nakładu, stopnia personalizacji prac oraz ich zróżnicowania w kontekście wykończenia i dalszego przetwarzania. Dzięki temu firma podejmuje się wykonania nawet najniższych, wręcz jednostkowych nakładów.
Roczna sprzedaż realizowana przez grupę Interket przekracza 45 mln euro, a w czterech jej lokalizacjach pracuje w sumie ok. 200 osób. Jak podkreśla jej kierownictwo, każda z wchodzących w skład grupy drukarń realizuje oczekiwane od niej przychody i zyski. Generowane są one również dzięki nowym inwestycjom, takim jak maszyna Evolution Series E5. Stefan Gustafsson jest przekonany o dalszym rozwoju kierowanej przez siebie fabryki, bazującym na obszernej wiedzy o rynku i międzynarodowej skali działania Interket Group.
Źródło: Mark Andy