spot_imgspot_img

manroland Goss w drukarni opakowaniowej GPD Foodpackaging

- Reklama -

Kończący się rok jest dla firmy manroland Goss okresem aktywnej promocji jej innowacyjnego rozwiązania, bazującego na technice zwojowego druku offsetowego – Varioman. Oferowane w trzech wersjach, skierowanych do różnych segmentów rynkowych, zyskuje na popularności i jest wdrażane w kolejnych drukarniach, przede wszystkim specjalizujących się w produkcji opakowań.

Pionierem w zakresie użytkowania maszyny Varioman c:line, przeznaczonej do drukowania i wykańczania opakowań kartonowych, jest niemiecka firma GPD Foodpackaging, wchodząca w skład grupy medialnej Giesdorf. Dostarczone tu w 1. połowie br. rozwiązanie zakontraktowano z myślą o nisko- i średnionakładowej produkcji opakowań na produkty spożywcze, np. pizzę mrożoną. Film ilustrujący pracę maszyny można obejrzeć na stronie https://www.youtube.com/watch?v=lqHqyBbLmg8.

„Rok 2022 był dla technologii Varioman przełomowy – mówi Jarosław Kotfis, Business Director odpowiedzialny w manroland Goss za polski rynek. – Pierwsze maszyny, skierowane na rynek opakowań, trafiły do klientów, kolejne są na etapie budowy. Nasza propozycja, będąca atrakcyjną alternatywą dla fleksografii czy wklęsłodruku, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem rynku, m.in. podczas targów K 2022, na których mieliśmy stoisko. Jednak to głos użytkowników zawsze wybrzmiewa najmocniej, a doświadczenia firmy GPD Foodpackaging pokazują, że mamy do czynienia z technologią, która może stać się game changerem na rynku opakowań”.

Varioman to seria maszyn zaprojektowanych przez manroland Goss z myślą o obecnych wyzwaniach rynkowych: spadających nakładach, rosnących wymaganiach odnośnie jakości, presji cenowej, coraz wyższych kosztach surowcowych energetycznych czy proekologicznych oczekiwaniach zleceniodawców i konsumentów, przy jednoczesnej konieczności zachowania wydajności i zyskowności przez drukarnie.

„W obliczu potrzeb rynkowych technika offsetowa stosowana w maszynach Varioman ma do zaoferowania wiele przewag, takich jak tanie formy drukowe, szybkie przezbrajanie czy bezrozpuszczalnikowe farby utwardzane wiązką elektronów. M.in. te zalety przekonały kierownictwo GPD Foodpackaging do inwestycji w model Varioman c:line, który była częścią wdrażanego tu projektu związanego z uruchomieniem produkcji opakowań kartonowych”.

ANKIETA

Pierwsza ankieta w roku 2025 dotyczy przede wszystkim tego, co sądzicie o najbliższych miesiącach.
Jakie będą dla poligrafii?

Jaki będzie rok 2025 dla poligrafii?

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio