czwartek, 13 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Koenig & Bauer: wzrost przychodów o 8,5% do 1 115.8 mln €

- Reklama -spot_imgspot_img

Pomimo trudnych warunków, takich jak ograniczenia w łańcuchu dostaw i związany z tym wzrost cen materiałów i energii, a także trwająca pandemia wirusa Covid-19, Grupa Koenig & Bauer odnotowała w 2021 r. znaczną poprawę w stosunku do roku poprzedniego. Oprócz programu efektywności P24x, wyniki te w dużej mierze zawdzięczamy unikalnej ofercie produktów i rozwiązań Koenig & Bauer, ponieważ grupa opanowała wszystkie przemysłowe procesy drukowania na prawie wszystkich podłożach – w tym na tekturze falistej – oraz dostarcza oprogramowanie, systemy i usługi dla kompleksowych procesów drukowania i wykańczania.

Koenig & Bauer zajmuje się przede wszystkim strukturalnie rosnącym rynkiem opakowań, które są nie tylko odporne na pandemie, ale także oferują możliwości rozwoju w związku z dynamicznym rozwojem handlu elektronicznego i rosnącym popytem na opakowania żywności dla gospodarstw domowych. W segmencie druku banknotów i druków zabezpieczonych projekty, które są obecnie w przygotowaniu, wskazują na kontynuację dobrej koniunktury w tym segmencie. Działalność usługowa, która staje się coraz bardziej cyfrowa, stanowiła w omawianym roku około 30% przychodów grupy, przy czym przychody i zyski nadal rosły.

Znacząca poprawa w stosunku do roku poprzedniego | Na koniec grudnia 2021 r. portfel zamówień Koenig & Bauer wynosił 806,8 mln euro i był wysoki również w porównaniu z poprzednimi latami, odzwierciedlając wzrost zamówień klientów na maszyny drukarskie i usługi o 32,4% rok do roku. W związku z tym wartość zamówień wyniosła 1 290,6 mln euro, w porównaniu z 974,7 mln euro w roku poprzednim.

Przychody wzrosły łącznie o 8,5% do 1 115,8 mln euro. W ten sposób firma Koenig & Bauer przekroczyła średnią branżową VDMA, wynoszącą odpowiednio 22,5% i 4,9%, jeśli chodzi o napływ zamówień i przychody w sektorze maszyn drukarskich. Dotyczy to w szczególności czwartego kwartału, który był stosunkowo słaby w całej branży ze względu na trudności w zaopatrzeniu. Dzięki wzrostowi liczby zamówień o 19,1% Koenig & Bauer przekroczył średnią branżową wynoszącą 7,1%, a przy wzroście przychodów o 24,3% znacznie przekroczył negatywny trend w całej branży wynoszący -1,8% (we wszystkich przypadkach w ujęciu rok do roku).

Dobrze przygotowany na przyszłość z „Exceeding Print”: Zarząd Koenig & Bauer.

Zysk przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT) firmy Koenig & Bauer wyniósł 28,5 mln euro (2020: 67,9 mln euro). Poprawa o 96,4 mln euro w stosunku do poprzedniego roku wynika głównie z bardziej efektywnego wdrożenia działań personalnych P24x pomimo mniejszego wykorzystania pracy w skróconym wymiarze godzin, pozytywnych efektów ilościowych i mieszanych, pomimo wzrostu kosztów materiałów w wysoko jednocyfrowych milionach euro oraz skumulowanych efektów jednorazowych powstałych w poprzednim roku.

Znalazło to również odzwierciedlenie w korekcie rezerw restrukturyzacyjnych na program efektywności (około 23 mln euro netto) oraz w efektach oszczędnościowych programu P24x (około 46 mln euro). W związku z tym marża EBIT poprawiła się z -6,6% do 2,6% w 2021 r. W czwartym kwartale osiągnięto EBIT w wysokości 11,8 mln euro (rok wcześniej: 6,2 mln euro), co oznacza dalszą poprawę wyników w ujęciu sekwencyjnym w omawianym roku… więcej na WWW.

Źródło: Koenig & Bauer

więcej...

Cyfrowa produkcja etykiet z Krakowa 

Firma COPYSHOP z siedzibą w Krakowie to miejsce, w którym realizowane są wysokiej jakości wydruki. Nieprzerwanie od 2009 roku CS obsługuje zarówno klientów indywidualnych,...

Xerox wprowadza dwie nowe maszyny do druku cyfrowego do ekosystemu produkcyjnego

Firma Xerox (NASDAQ: XRX) ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek nowej serii Xerox® Proficio™ Production Series podczas targów PRINTING United Expo, corocznego wydarzenia branży druku produkcyjnego, wraz...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Podcast nr 166: Made in...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań