spot_imgspot_img

Koenig & Bauer przekracza prognozę na 2022 r. i spodziewa się dalszego wzrostu przychodów w kolejnym 2023 r.

Na koniec 2022 r. liczba zamówień Grupy Koenig & Bauer wyniosła 1 329,3 mln euro, co oznacza wzrost o 3,0% w stosunku do już i tak dobrego wyniku z poprzedniego roku. Wskaźnik book-to-bill na poziomie 0,8 w czwartym kwartale był również zgodny z własną prognozą Spółki. Portfel zamówień wyniósł 950,4 mln euro, znacznie przekraczając wartość z poprzedniego roku.

- Reklama -

Przyspieszona realizacja programu efektywności P24x | W 2022 roku Spółka ponownie z sukcesem pracowała nad programem efektywności P24x, który został przyjęty we wrześniu 2020 roku. Przyspieszone wdrożenie przyniosło oszczędności w wysokości około 92 mln euro na koniec 2022 r. Było to w szczególności spowodowane działaniami mającymi na celu zwiększenie produktywności Grupy, a także dostosowaniem zdolności produkcyjnych i niższymi kosztami zapewnienia jakości. Ponadto udane negocjacje z dostawcami i zoptymalizowane wykorzystanie rabatów gotówkowych przyniosły znaczne korzyści zakupowe, które również zasadniczo zrekompensowały niedawne wzrosty cen. Dalszy potencjał wykorzystano w pracach badawczo-rozwojowych, m.in. poprzez seryjne uruchamianie wybranych pras.

Dobre wyniki we wszystkich trzech segmentach – Digital & Webfed ze znacznie lepszymi zyskami
Segment Digital & Webfed znacznie zmniejszył swój ujemny wkład w zysk w 2022 r., odnotowując EBIT w wysokości -19,3 mln euro przy przychodach w wysokości 139.8m euro. Dla porównania, EBIT wyniósł -38,5 mln euro w 2021 r., odzwierciedlając negatywny wpływ korekt około 6 mln euro do rezerw restrukturyzacyjnych P24x. Dzięki obiecującej działalności w zakresie przemysłowego druku cyfrowego, wszechstronnemu sektorowi tektury falistej i rosnącemu rynkowi opakowań elastycznych, segment osiągnął znaczną poprawę zysków.

Przychody w segmencie Sheetfed wzrosły z 642,4 mln euro do 672,2 mln euro, dzięki wzrostowi w segmencie arkuszowych maszyn offsetowych i asortymentu postpress. EBIT segmentu wyniósł 19,0 mln euro (rok poprzedni: 24,0 mln euro), co oznacza, że nadal znajduje się na trajektorii rentownego wzrostu. W poprzednim roku EBIT wzrósł o około 9 mln euro dzięki korektom rezerw restrukturyzacyjnych dla P24x. Segment Special wygenerował przychody w wysokości 417,1 mln euro w 2022 r. (rok poprzedni: 390,2 mln euro), osiągając EBIT w wysokości 23,2 mln euro (rok poprzedni: 34,9 mln euro). W poprzednim roku EBIT w tym segmencie wzrósł o około 18 mln euro dzięki korektom rezerw na restrukturyzację P24x.

Zrównoważony rozwój jako rdzeń marki | Zrównoważony rozwój od dawna jest częścią tożsamości Koenig & Bauer. Również w tym przypadku firma pracuje nad stałą poprawą. Zgodnie z tym Koenig & Bauer przyjął odpowiedzialność za większą ochronę klimatu w analizowanym roku, podejmując znaczące kroki na drodze do produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. W przyszłości firma będzie pokrywać część własnego zapotrzebowania na energię elektryczną w sposób zrównoważony poprzez produkcję na miejscu.

Pomoże to nie tylko zmniejszyć nasz ślad klimatyczny, ale także zapewni samowystarczalne źródło energii. W ramach strategii Grupy “Beyond Print” Koenig & Bauer pracuje nad przyjęciem w pełni neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla procesów w zakresie emisji Scope 1 i 2 w swoich zakładach produkcyjnych do 2030 roku. Klienci korzystają również z faktu, że Koenig & Bauer wyznacza nowe standardy zarówno w zakresie cyfryzacji, jak i zarządzania energią, czego przykładem jest nowy system zarządzania energią opracowany przez jednostkę cyfrową. Jednak firma nie tylko sama chce być pionierem zrównoważonego rozwoju, ale także motywować innych uczestników rynku do podążania tą drogą.


OGLĄDAJ NASZE KANAŁY NA YOU TUBE


Odzwierciedlając to, Koenig & Bauer przyznał nagrodę Green Dot Award w 2022 r., Która została specjalnie stworzona w tym celu. W ten sposób Koenig & Bauer chce co roku uhonorować wizjonerskiego lidera z wybitnymi pomysłami, który w szczególny sposób wniósł innowacyjny wkład w zrównoważony druk. Koenig & Bauer postrzega również siebie jako obywatela korporacyjnego, aby patrzeć nieszablonowo i, w razie potrzeby, pomagać najbardziej wrażliwym członkom społeczeństwa.

Perspektywy na 2023 r.: oczekiwany wzrost w trudnym otoczeniu makroekonomicznym | Bieżący rok będzie świadkiem kontynuacji ogromnych skutków rosyjskiej wojny z Ukrainą, utrzymujących się wysokich cen surowców energetycznych i surowcowych oraz zaostrzenia polityki monetarnej międzynarodowych banków centralnych w odpowiedzi na inflację powyżej docelowego korytarza. Trudności gospodarcze pozostaną zatem silne, a wzrost makroekonomiczny będzie nadal tracił impet. Pomimo tego trudnego otoczenia makroekonomicznego, Koenig & Bauer przewiduje przychody Grupy w wysokości około 1,3 mld euro, przy marży EBIT na poziomie około 3% w 2023 r. i oczekuje, że segment Digital & Webfed będzie miał nieproporcjonalnie duży wkład zarówno w EBIT, jak i wzrost przychodów.

“Dzięki naszej silnej pozycji w obiecujących segmentach produktów i kontynuacji naszego programu wydajności P24x, jesteśmy dobrze przygotowani do sprostania stojącym przed nami wyzwaniom”, komentuje dyrektor finansowy dr Stephen Kimmich, dodając, że “odrobiliśmy naszą pracę domową i pokazaliśmy w zeszłym roku, że możemy osiągnąć wzrost nawet w trudnych warunkach”.

Cele średniookresowe skorygowane również o wpływ inflacji | W perspektywie średnioterminowej Grupa Koenig & Bauer spodziewa się przychodów Grupy w wysokości około 1,8 mld euro i marży EBIT na poziomie 8-9%. Kolejnym celem jest zmniejszenie kapitału obrotowego netto do maksymalnie 25% rocznych przychodów. Przychody w wysokości 1,5 mld euro i marża EBIT na poziomie 6-7% są planowane na 2025 r.

Źródło: Koenig & Bauer


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×