spot_imgspot_img

Koenig & Bauer i Google Cloud wykorzystują sztuczną inteligencję, aby na nowo zdefiniować przyszłość opakowań drukowanych

- Reklama -

Najważniejsze na świecie targi przemysłowe po raz kolejny zapewniły platformę dla firm każdej wielkości, aby pokazać, jak proaktywnie radzą sobie z wyzwaniami, takimi jak rosnące koszty energii, niedobory umiejętności i zmiany demograficzne poprzez przyjęcie nowych technologii. Sztuczna inteligencja była szczególnym punktem centralnym.

Koenig & Bauer wcześnie rozpoznał, że przyszłość sektora druku i opakowań leży w bezproblemowej łączności, inteligentnej analizie danych i aplikacjach opartych na sztucznej inteligencji. Utworzenie Koenig & Bauer Kyana GmbH podkreśla zaangażowanie firmy w napędzanie cyfrowej transformacji branży jako kluczowego innowatora. Na stoisku swojego strategicznego partnera technologicznego, Google Cloud, nowa spółka zależna grupy zajmującej się oprogramowaniem w zakresie technologii druku przedstawiła praktyczne przypadki użycia, które w żywy sposób zilustrowały potencjał ich najnowszych osiągnięć w zakresie sztucznej inteligencji.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji dla całego cyklu życia produktu Przyciągnij uwagę odwiedzających

Koenig & Bauer pozycjonuje się jako lider innowacji międzybranżowych dzięki swojej platformie Connected Packaging. Opracowana w ścisłej współpracy z Deloitte i Google Cloud, ta oparta na chmurze platforma dla właścicieli marek, wraz z odpowiednią aplikacją dla konsumentów końcowych, ma wynieść doświadczenie zakupowe na nowe wyżyny.

Christian Steinmaßl, jako członek kierownictwa grupy, odpowiada za różne jednostki biznesowe w nowo utworzonym segmencie technologii specjalnych i nowych, a Sandra Wagner, dyrektor generalna Koenig & Bauer Kyana, wspólnie napędzają cyfrową transformację branży. © Koenig & Bauer

Centralnym eksponatem na stoisku Google Cloud była demonstracja na żywo aplikacji Connected Packaging w domenie elektroniki użytkowej. Na przykładzie w pełni automatycznego ekspresu do kawy demonstracja pokazała, w jaki sposób Connected Packaging może umożliwić spersonalizowaną podróż zakupową. Ta innowacyjna koncepcja łączy cały cykl życia produktu – od początkowej decyzji o zakupie po uzupełnienie materiałów eksploatacyjnych – w sposób interaktywny i angażujący, wspierany przez sztuczną inteligencję.

Rzeczywistość rozszerzona (AR) zapewnia spersonalizowane wskazówki od punktu sprzedaży aż po rozpakowywanie, wzbogacając drukowane opakowania produktów o cyfrowe funkcje i informacje o wartości dodanej. Demonstracje na żywo wzbudziły duże zainteresowanie, a liczni odwiedzający testowali aplikację osobiście.

Szczególnie godną uwagi innowacją była płynna integracja Google AI „Gemini”, która pozwala konsumentom na bezpośrednią interakcję z chatbotem AI za pośrednictwem samego opakowania, zadając pytania na temat produktu. Tworzy to zupełnie nowy wymiar bezpośredniej komunikacji z klientem. Innym ważnym elementem była zintegrowana funkcja rozpoznawania obrazu, która umożliwia cyfrowe rozpoznawanie opakowań nawet bez kodów QR lub innych elementów projektowych.

„AI i opakowania: Uczyń to inteligentnym, od rdzenia do koszyka”: Florian Stark, Market Activation Manager w Koenig & Bauer Kyana, prezentuje platformę Connected Packaging opartą na AI, zaprojektowaną z myślą o rewolucyjnych doświadczeniach konsumentów. © Markus Mielek / mielek.com

Zapewnia to, że rozwiązanie Connected Packaging płynnie integruje się z istniejącymi procesami produkcyjnymi producentów opakowań. Dla konsumentów użytkowanie jest niezwykle proste: nie jest wymagana osobna instalacja aplikacji, ponieważ interakcja odbywa się za pośrednictwem aplikacji przeglądarki. Minimalizuje to bariery dla konsumentów i zwiększa adopcję technologii.

Nowe możliwości dzięki połączonym opakowaniom:

  • Bezpośrednia i spersonalizowana komunikacja z klientami w czasie rzeczywistym
  • Wzmocnienie lojalności i zaufania do marki
  • Kampanie marketingowe ukierunkowane na konkretne cele i oferty spersonalizowane
  • Przejrzysta identyfikowalność produktów i zgodność z wymogami regulacyjnymi
  • Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji dla całego cyklu życia produktu

Pokaz targowy imponująco pokazał, jak Connected Packaging podnosi zaangażowanie i lojalność klientów na nowy poziom. W szczególności eksperci branżowi z sektora dóbr konsumpcyjnych byli entuzjastycznie nastawieni do możliwości wzbogacenia opakowań produktów drukowanych o wartość cyfrową i informacje oraz aktywnie poszukiwali dialogu z ekspertami z Koenig & Bauer Kyana.

Prezentacja Sandry Wagner na scenie Google Cloud

Szczególnym wydarzeniem była prezentacja Sandry Wagner, CEO Koenig & Bauer Kyana, która wraz z Michaelem Kolligam, Director Customer Engineering EMEA North w Google Cloud, przedstawiła ekskluzywne informacje na temat tego, w jaki sposób firma wykorzystuje moc Google Cloud i Gemini, aby na nowo zdefiniować doświadczenia związane z produktami. Jej prezentacja zatytułowana „How Koenig & Bauer Powers Tomorrow’s Packaging with Google Cloud and Gemini AI” podkreśliła innowacyjną platformę Connected Packaging i pokazała, w jaki sposób łączy ona tradycyjny druk ze światem cyfrowym, ustanawiając nowe standardy interaktywnej komunikacji marki.

Interakcja jest kluczem do połączonego pakowania: Anja Döhler, kierownik ds. marketingu w Koenig & Bauer Kyana, prezentuje innowacyjną technologię odwiedzającym targi Hannover Messe. © Markus Mielek / mielek.com

Od producenta maszyn do cyfrowego pioniera

Koenig & Bauer, z historią obejmującą ponad 200 lat, z powodzeniem zaprezentował się na Hannover Messe jako zwinna grupa technologiczna aktywnie kształtująca transformację branży. Produkty cyfrowe i oferty uzupełniają technologię drukowania, a firma koncentruje się na rozwijaniu nowych modeli biznesowych i rozwiązań cyfrowych w całym cyklu życia produktów drukowanych.


ZAJRZJ NA NASZ KANAŁ NA YOUTUBE


Źródło: Koenig & Bauer


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Strefa - TWOJE PREMIUM - powstaje dla Ciebie. My posiadamy swoją wizję tego obszaru, ale najważniejsze jest dla nas to, czego Ty oczekujesz. Pomóż nam w realizacji tego projektu. Chętnie poznamy Twoje potrzeby!

PYTANIE: Jakie grupy tematów chcesz, by zawierała STREFA - TWOJE PREMIUM?

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma. 

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Atrium Centrum Ploterowe

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus