spot_imgspot_img

KODAK FLEXCEL NX System od Miraclon w ALFT Packaging

Dla Lakshmana De Fonseki, prezesa ALFT Packaging, oficjalne otwarcie w sierpniu nowoczesnego zakładu produkcji opakowań fleksograficznych ALFT Packaging w Kotugoda na Sri Lance oznaczało powrót do jego technologicznych korzeni. To dzięki laminowaniu fleksograficznemu Lakshman po raz pierwszy wszedł do branży poligraficznej 30 lat temu, zanim uczynił z ALFT dużego gracza w produkcji opakowań dla przemysłu spożywczego.

„W tamtym czasie preferowanym wyborem marek była grawiura z uwagi na wysokiej jakości reprodukcję tonalną, więc wybraliśmy ten kierunek i pozostaliśmy mu wierni przez następne 25 lat. Ale dziś jest inaczej. Pod względem jakości nie widzimy różnicy między grawiurą i flekso, prawie wyłącznie dzięki postępom w naświetlaniu płyt, które umożliwiła technologia FLEXCEL NX. Nowy zakład produkcyjny to znak naszej wiary w przyszłość fleksodruku”.

Własna produkcja zapewniająca pełną kontrolę | Aby rozpocząć produkcję płyt we własnym zakresie, firma ALFT zainstalowała w nowym zakładzie produkcyjnym FLEXCEL NX 4260 System, dostarczając płyty do nowej maszyny Windmöller & Hölscher Miraflex II.

„Inwestycja we własną produkcję płyt i druk fleksograficzny daje nam pełną kontrolę nad tym procesem i zapewnia szereg korzyści, które są istotne dla naszych klientów” — mówi Lakshman. „Szybsza realizacja dzięki flekso jest szczególną zaletą, umożliwiającą przyspieszenie zmian w projekcie opakowania – koloru lub wersji regionalnych. W przypadku grawiury mówimy o czasie realizacji od trzech do czterech tygodni dla cylindrów, które wszystkie muszą być importowane. A jeśli cylinder ulegnie uszkodzeniu podczas produkcji, trzeba czekać 10 do 12 dni na wymianę. Wystarczy porównać to z 90 minutami tworzenia nowych płyt FLEXCEL NX, a zalety stają się oczywiste”.

„Możemy również zagwarantować markom poufność, co ma znaczenie podczas wprowadzania nowych produktów i wzorów — coś, co może stanowić problem z grawiurą, biorąc pod uwagę czas między wydaniem grafiki a otrzymaniem cylindrów”.

Marki cieszą się z inwestycji w „najlepszą i najnowszą technologię” | Podczas ceremonii otwarcia na widowni było wielu klientów firmy ALFT, będących jednocześnie właścicielami marek, a także lokalnych liderów biznesowych i politycznych oraz partnerów technologicznych ALFT. Z zadowoleniem przyjmując inwestycję ALFT w „najlepszą i najnowszą technologię”, pani Hajar Alafifi, prezeska i dyrektorka zarządzająca Unilever Sri Lanka, wyraziła nadzieję, że „posiadanie takiego zakładu uczyni Sri Lankę głównym partnerem dla krajów w Azji Południowej i Południowo-Wschodniej”.

Opisała również obrazowo, co oznacza przejście z grawiury na fleksodruk dla wszystkich właścicieli marek.

„Obecnie musimy jeździć do miejsc takich jak Dubaj, aby wykonać tę pracę, co może zająć sześć tygodni. Ponieważ teraz jesteśmy w stanie to robić na Sri Lance, możemy działać sprawniej, bardziej elastycznie i szybciej docierać na rynek”.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak