Dla Lakshmana De Fonseki, prezesa ALFT Packaging, oficjalne otwarcie w sierpniu nowoczesnego zakładu produkcji opakowań fleksograficznych ALFT Packaging w Kotugoda na Sri Lance oznaczało powrót do jego technologicznych korzeni. To dzięki laminowaniu fleksograficznemu Lakshman po raz pierwszy wszedł do branży poligraficznej 30 lat temu, zanim uczynił z ALFT dużego gracza w produkcji opakowań dla przemysłu spożywczego.
Własna produkcja zapewniająca pełną kontrolę | Aby rozpocząć produkcję płyt we własnym zakresie, firma ALFT zainstalowała w nowym zakładzie produkcyjnym FLEXCEL NX 4260 System, dostarczając płyty do nowej maszyny Windmöller & Hölscher Miraflex II.
„Inwestycja we własną produkcję płyt i druk fleksograficzny daje nam pełną kontrolę nad tym procesem i zapewnia szereg korzyści, które są istotne dla naszych klientów” — mówi Lakshman. „Szybsza realizacja dzięki flekso jest szczególną zaletą, umożliwiającą przyspieszenie zmian w projekcie opakowania – koloru lub wersji regionalnych. W przypadku grawiury mówimy o czasie realizacji od trzech do czterech tygodni dla cylindrów, które wszystkie muszą być importowane. A jeśli cylinder ulegnie uszkodzeniu podczas produkcji, trzeba czekać 10 do 12 dni na wymianę. Wystarczy porównać to z 90 minutami tworzenia nowych płyt FLEXCEL NX, a zalety stają się oczywiste”.
Marki cieszą się z inwestycji w „najlepszą i najnowszą technologię” | Podczas ceremonii otwarcia na widowni było wielu klientów firmy ALFT, będących jednocześnie właścicielami marek, a także lokalnych liderów biznesowych i politycznych oraz partnerów technologicznych ALFT. Z zadowoleniem przyjmując inwestycję ALFT w „najlepszą i najnowszą technologię”, pani Hajar Alafifi, prezeska i dyrektorka zarządzająca Unilever Sri Lanka, wyraziła nadzieję, że „posiadanie takiego zakładu uczyni Sri Lankę głównym partnerem dla krajów w Azji Południowej i Południowo-Wschodniej”.
Opisała również obrazowo, co oznacza przejście z grawiury na fleksodruk dla wszystkich właścicieli marek.