Działająca od 2003 roku drukarnia Akapit z Lublina wkracza w nowy etap rozwoju. Ostatnie lata były dla niej okresem budowania kreatywnego zespołu, a także znaczących inwestycji w park maszynowy. Dzięki nim i oddanej do użytku nowej siedzibie, może zaoferować klientom jeszcze wyższy standard usług, łącząc tradycję, wiedzę i doświadczenie z nowoczesnością.
Jak zapewnia kierownictwo drukarni, elastyczne podejście do każdego klienta pozwala jej sprostać nawet najbardziej wymagającym zamówieniom. To zaś przekłada się na nieustające zainteresowanie firm z branży wydawniczej oraz akcydensowej, do których kieruje ona swoją ofertę.
Najnowszy Akapit tej opowieści – innowacyjny park maszynowy
„Sercem” każdej drukarni są maszyny. To ich poziom zaawansowania technologicznego zapewnia odpowiednią jakość, czas wykonania usługi i ma znaczący wpływ na wydajność. Pozwala zarazem na realizację nawet najbardziej skomplikowanych projektów z zachowaniem najwyższej jakości druku.

„Z tego względu w ostatnich latach znacząco powiększyliśmy i unowocześniliśmy nasz park sprzętowy – mówi Grzegorz Kieloch, prezes drukarni Akapit. – Maszyna w formacie C1 znacząco zwiększyła nie tylko nasz potencjał wytwórczy pod względem drukowania, ale też wpłynęła na elastyczność w kontekście realizacji różnych zleceń. Jej zakup, jak też pojawienie się dwóch wysokowydajnych maszyn cyfrowych i zaawansowanej linii do produkcji broszur, zapewniło nam przewagę konkurencyjną. Jednocześnie pozwoliło na efektywną kosztowo realizację – poza produkcją dziełową, która jest dla nas wiodącą – różnych produktów komercyjnych, takich jak magazyny, katalogi czy instrukcje obsługi, o objętości do 120 stron. Nasz zakład rozpoczął kolejne projekty, skutkujące wdrożeniem nowych wysokowydajnych maszyn zarówno do druku, jak i do introligatorni oraz wprowadzeniem zintegrowanych systemów obiegu i nadzoru nad plikami klienta”.
Najważniejsi w tym Akapicie – ludzie
Choć „sercem” każdej drukarni są maszyny, dla drukarni Akapit z Lublina najważniejsi od zawsze pozostają ludzie – klienci i pracownicy wspólnie od lat budujący sukces tego zakładu.

„Klienci – bo wszystko co dzieje u nas, powstaje z myślą o nich, ich potrzebach, oczekiwaniach – podkreśla Jarosław Baryła, dyrektor drukarni Akapit.– Uważnie wsłuchujemy się w zmiany rynkowe, ale też zawsze indywidualnie traktujemy każde zamówienie i dostosowujemy do niego nasze rozwiązania technologiczne, uwzględniając specyfikę danej pracy, nakład, objętość, stopień uszlachetnienia itd.”
Jak dodaje dyrektor firmy, Akapit od lat zatrudnia kreatywnych i pełnych pasji specjalistów, co pozwala realizować drukarni nawet najbardziej wymagające zamówienia, a jednocześnie budować pozytywne relacje ze zleceniodawcami.
„Widać to szczególnie w tzw. marketingu szeptanym, m.in. dzięki któremu rośnie grono naszych klientów. Przekazują oni sobie nawzajem, że u nas można zrealizować zlecenie w bardzo dobrej jakości, czasie i przyjaznej atmosferze”.
Niedawno do grona jej pracowników dołączył nowy szef produkcji – Leszek Marcinkowski, osoba o wieloletnim doświadczeniu w branży poligraficznej i wydawniczej.
„Jesteśmy przekonani, że jego wieloletnie doświadczenie w branży poligraficznej, liczne kontakty i znajomość tematu, przez wiele lat obserwowana z poziomu wydawcy, pozytywnie wpłyną na naszą pracę i organizację realizowanej produkcji” – mówi Jarosław Baryła.
Istotna dla tego Akapitu – nowa siedziba
Zarówno z myślą o klientach jak również o pracownikach – dla wygody, komfortu obu tych grup – powstała niedawno nowa siedziba firmy. Na powierzchni 1500 m2 znajdują się przestrzenie produkcyjne, gdzie trafił m.in. niedawno zakupiony sprzęt, oraz administracyjno-biurowe. Firma zbudowała też przyjazne klientom miejsca spotkań ze zleceniodawcami.

„Te wielomilionowe inwestycje sprawiły, że staliśmy się nie tylko zakładem nowoczesnym pod względem wyposażenia, ale także posiadającym funkcjonalną, doskonale prezentującą się siedzibę” – podkreśla Jarosław Baryła.
Ważne dla Akapitu – nagrody i wyróżnienia
Za swoje osiągnięcia i wysoką jakość usług drukarnia Akapit była wielokrotnie nagradzana za innowacyjność, profesjonalizm oraz jakość realizowanych projektów. Firma zajmowała m.in. wysokie miejsca (w tym aż trzy razy pierwsze) w dorocznym Rankingu Polskich Drukarń Dziełowych organizowanym przez miesięcznik Wydawca. Doceniani byli także jej klienci, których pozycje nagradzano głosami czytelników tej samej redakcji tytułem „Najpiękniejszych polskich książek”. Inne nagrody to Wawrzyn Pawła Konrada, czy nagroda w Konkursie Książka Edytorsko Doskonała – Edycja.
„Nagrody te potwierdzają, że konsekwentnie dążymy do doskonałości, dostarczając klientom produkty na najwyższym poziomie. Wciąż chcemy być bowiem postrzegani przede wszystkim jako drukarnia dziełowa, bo to trzon naszej działalności, która jednocześnie chętnie przyjmuje zamówienia na prace z zakresu szeroko pojętego akcydensu” – mówi Jarosław Baryła.
Przyszłość w tym Akapicie
„Można się pokusić o stwierdzenie, że to nowy początek Akapitu, nowy akapit naszej historii pisany zupełnie nowym stylem – kontynuuje Jarosław Baryła. – Dziś bowiem jesteśmy dojrzałym, nowoczesnym i przyjaznym klientom zakładem poligraficznym. Zapraszamy do kontaktu wydawców i innych zleceniodawców z kraju i z zagranicy”.
Drukarnia Akapit oferuje kompleksowe usługi poligraficzne. W jej portfolio znajdują się m.in. druk książek, katalogów, broszur, ulotek, teczek firmowych oraz plakatów. Obsługuje zarówno duże nakłady dla wydawnictw i firm produkcyjnych, jak też mniejsze serie dla agencji reklamowych czy klientów indywidualnych. W produkcji wykorzystuje techniki offsetową i cyfrową, oferuje różne rodzaje opraw (albumową, koptyjską, miękką i szyto-klejoną, typu otabind, spiralną, „szwajcarską”, twardą) i liczne opcje wykańczania oraz uszlachetniania: sztancowanie, hot-stamping i kaszerowanie.
Źródło: Akapit