spot_imgspot_img

Cyfrowa Rewolucja. Odkryj nowe horyzonty w świecie opakowań

21 czerwca odbył się pierwszy dzień konferencji “Cyfrowa Rewolucja. Odkryj nowe horyzonty w świecie opakowań”, przygotowanej przez firmy DKS z Gdańska i Akonda z Warszawy. Partnerami tego wydarzenia były firmy: Canon, Fujifilm i Konica Minolta oraz ZING, a całość odbyła się w gdańskiej siedzibie firmy DKS.

- Reklama -

Konferencja została przygotowana w inny sposób niż dotychczasowe tego typu wydarzenia. Organizatorzy już na samym początku zaprosili uczestników do udziału w części warsztatowej, by móc na prezentowanych urządzeniach dokładnie obejrzeć realizowane projekty. To także był czas na zadawanie pytań i omawianie ważnych szczegółów technologicznych.  W tej części przygotowano 4 stanowiska produkcyjne. Firma Canon zaprezentowała drukowanie opakowania (pudełka) “Krem dla dzieci”, gdzie użyto papiery ozdobne. Całość realizowano na maszynie drukującej Canon V1000. 

Fujifilm zaprezentował zadruk projektu “Olejek pielęgnacyjny” z użyciem kolorów CMYK oraz Pink. Z kolei Konica Minolta zaproponowała na tym opakowaniu położenie lakieru 3d wykorzystując urządzenie AccurioShine. Na zakończenie, firma Akonda zaprezentowała wycinanie zadrukowanych projektów na urządzeniu iEcho, które cieszy się ogromną popularnością wśród drukarni cyfrowych.

Dwie godziny minęły błyskawicznie i trzeba przyznać, że zaproszenie uczestników do sali konferencyjnej stanowiło nie lada wyzwanie.

Andrzej Ćwikliński

Część teoretyczna konferencji została otwarta przez Andrzeja Ćwiklińskiego – dyrektora sprzedaży systemów produkcyjnych w firmie DKS. Po krótkim powitaniu współorganizatora, partnerów technologicznych oraz uczestników konferencji, Andrzej Ćwikliński przypomniał, że w bieżącym roku DKS obchodzi swój jubileusz 30-lecia działania w Polsce. Firma od wielu lat posiada w swojej ofercie wiele znanych marek urządzeń, co w efekcie pozwala na dostosowanie się do potrzeb indywidualnych klientów tak, by mogli oni osiągnąć sukces.

Jak zauważył Andrzej Ćwikliński, pomysł na konferencję poświęconą produkcji opakowań na urządzeniach do drukowania cyfrowego oraz dalszej obróbki, stał się potrzebą chwili. Nikt nie jest zaskoczony, że rynek produkcji opakowań rośnie ustawicznie i coraz większą rolę w nim pełnią urządzenia cyfrowe, wykorzystywane do małych kampanii, personalizacji opakowań czy wręcz pozycjonowania marki w oczach końcowego odbiorcy.

Prezentację prowadzi Dominik Szulim

Dominik Szulim właściciel firmy Akonda w swojej prezentacji skupił się na przedstawieniu rynku opakowaniowego, jego wymagań oraz obszarów, w których nadal jest miejsce i co pokazują różne badania i raporty, to miejsce jest coraz większe na opakowania jednostkowe. To wynik między innymi zmian, jakie zachodzą pod wpływem pandemii. Na zakończenie swojej prezentacji Dominik Szulim omówił część portfolio urządzeń dedykowanych tego typu produkcji.

Maja Pelc

Kolejnym prelegentem była Maja Pelc z firmy Pelc & Partners specjalizującej się w projektowaniu opakowań. Maja Pelc zwróciła uwagę uczestnikom konferencji, że temat personalizacji opakowań jest już z nami wszystkimi od wielu lat. Jedną z pierwszych kampanii, o których było głośno na całym świecie była personalizacja etykiet na butelkach napoju Coca-Cola, czy etykiety na słoikach Nutella. Dzisiaj ta personalizacja osiąga coraz wyższe poziomy a projekty realizowane z wykorzystaniem tego typu możliwości potrafią zainteresować tysiące odbiorców.

Ewelina Tobiasz

Ewelina Tobiasz, Backseller / Junior Product Manager z firmy ZING zaprezentowała możliwości realizacji opakowań z wykorzystaniem różnorodnych papierów. Tutaj efekt osiągany jest poprzez dobranie odpowiedniej faktury papieru, jego koloru czy nawet zapachu. To wszystko o czym mówiła Ewelita Tobiasz, ma bezpośredni wpływ na wybory klientów.

Marek Czarnocki

Kolejną prezentację poprowadziła Agnieszka Głowacka, Business Development Manager POD Fujifilm Polska, a dotyczyła ona nowej linii maszyn drukujących szturmem zdobywających rynek w całej Europie – Fujifilm Revoria. Możliwości drukowania, różnorodność podłoży i wreszcie kolory dodatkowe, pozwalające wydobyć z drukowanych materiałów znacznie więcej, zwracając uwagę na możliwość uzyskania wyjątkowej jakości projektów. Marek Czarnocki, Deputy Service Manager Graphic Communication Division w Fujifilm Polska, uzupełnił prezentację Agnieszki Głowackiej o informacje związane między innymi z zarządzaniem kolorem na urządzenia Fujifilm Revoria, czy też certyfikacji druku.

Michał Młynarczyk

Ciekawą prezentację przedstawił Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager z Canon Polska. Bohaterem tej prezentacji było urządzenie serii Canon V1000. Nowoczesne rozwiązania zapewniające jakość drukowanego materiału, pasowanie dwustronne, transport arkusza papieru i wreszcie niezwykła prostota użytkowania, w której nie bez znaczenia jest wprowadzona automatyzacja wielu procesów. W ten sposób zakres dodatkowych prac, jakie ma do zrealizowania operator została ograniczona do minimum.

Mateusz Woźniak

Na zakończenie prezentację dotyczącą haptyki poprowadził Mateusz Wożniak, Production Printing Sales Director w Konica Minolta Business Solutions Polska. Prelegent zwrócił uwagę na dotychczasowe postrzeganie drukowania, a zwłaszcza jego dwuwymiarowość osiąganą poprzez uszlachetnianie chociażby lakierami. Zauważył również, że przejście na wyższy poziom uszlachetniania to możliwość prezentowania faktury (tekstury) danego produktu. Nasze możliwości poznawania świata dzięki sensoryce posiadają ogromny wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. Lakier może sprawiać wrażenie chłodnego, chropowatego, imitować liście, marmur itd. W ten sposób bezpośrednio oddziałuje na nasze zmysły podpowiadając jednocześnie, to co nam najbardziej odpowiada. Na zakończenie tej części prezentacji Mateusz Woźniak przytoczył wyniki badań związanych z produkcją opakowań, w których wzięto pod uwagę działanie na nasze bodźce i osiągane wyniki – czyli zakupy klientów.

Po prezentacjach uczestnicy konferencji udali się na dalszy ciąg warsztatów, by poznać więcej szczegółów bezpośrednio przy pracujących urządzeniach. To czas na rozmowy indywidualne i dyskusji o zagadnieniach czysto technicznych i… finansowych oraz losowanie nagród. A już jutro… część II.


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×