spot_imgspot_img

Century Printing & Packaging instaluje hybrydową maszynę Mark Andy Digital Series iQ

Decyzja o zakupie drugiej maszyny cyfrowej wynikała też oceny rynkowej kierownictwa CP&P, która jasno wskazywała na zmiany w popycie. Krótsze nakłady, dostawa na czas, szybsze zmiany zleceń, stabilna jakość i większa wartość dodana końcowego produktu to najważniejsze kryteria, na jakie wskazywali klienci firmy, wśród których są firmy bardzo różniące się od siebie.

- Reklama -

„Zainwestowaliśmy w model Digital Series iQ, aby stać się bardziej konkurencyjnymi w tych obszarach, gdzie druk cyfrowy staje się koniecznością. Maszyna ta umożliwia połączenie naszej wiedzy w dziedzinie fleksografii z nową dla nas technologią, jaką jest inkjet. W efekcie, stosując atramenty inkjetowe UV, uzyskujemy wydruki o wysokim nasyceniu barwnym, które cechuje wytrzymałość i stabilność kolorystyczna” – dodaje Neil Waldrop.

Proces jednoprzebiegowy, znany już z modelu Digital One, został tu – jak podkreśla Mark Andy – wzniesiony na jeszcze wyższy poziom. Kierownictwo CP&P postrzega bowiem koncepcję hybrydową jako najbardziej wydajną w kontekście tych aplikacji, gdzie w grę wchodzi połączenie druku cyfrowego i fleksograficznego. Nowa maszyna oferuje też możliwość drukowania na szerszym spektrum podłoży, a także grupowania prac, niezależnie od wielkości nakładu, co zwiększa elastyczność produkcji. Inwestycja w Digital Series iQ to kluczowa część strategii CP&P w kontekście wyzwań w całym łańcuchu dostaw, z jakimi muszą się mierzyć drukarnie zarówno w roku ubiegłym, jak i bieżącym.

„Inwestycja w to rozwiązanie pozwoli nam na dalszy wzrost i sprostanie oczekiwaniom klientów, gdyż możemy zaoferować im najwyższej klasy technologię z dostępnych na rynku. Po czterech tygodniach rozruchu i szkoleń, wspierani w bardzo profesjonalny sposób przez zespół techników Mark Andy, nasi operatorzy bardzo dobrze „czują” nową dla nich technologię. Co więcej, nasze działy produkcji i prepressu bez większego wysiłku zapewniają nam stabilną jakość i efekty oczekiwane przez klientów” – dodaje Neil Waldrop.

Z uwagi na konieczność zachowania stabilności druku, Neil Waldrop zwraca szczególną uwagę na wytrzymałość atramentów stosowanych w Digital Series iQ. Jak podkreśla, potrzeba zastosowania dodatkowego lakieru czy laminacji, by uzyskać wysokiej klasy wykończenie, jest tu rzadkością. Nie zdarzają się też – jak dodaje – efekty blaknięcia czy ścierania. Przy typowym zamówieniu składającym się z 42 etykiet SKU w nakładach od 45 do 90 metrów bieżących, brak form drukowych i zredukowana ilość odpadów czynią maszynę cyfrową bardzo konkurencyjnym rozwiązaniem. Około 85% prac realizowanych przez CP&P to zlecenia powtarzalne, więc stabilność kolorystyczna jest tu nieodzowna. Prace z uwzględnieniem personalizacji (VDP) stanowią, póki co niewielki odsetek zamówień, jednak kierownictwo CP&P oczekuje ich dynamicznego wzrostu, wraz z rosnącą świadomością klientów względem możliwości maszyny oraz potencjału jakie oferuje druk ze zmiennymi danymi.

Neil Wardrop podkreśla jeszcze jeden element: potrzebę regularnego mycia i konserwacji, niezbędnych do zachowania przez Digital Series iQ optymalnych parametrów. W efekcie zmiana zleceń następuje tu bardzo szybko, a realizowane etykiety cechuje wysoka jakość, przy minimalnym poziomie odpadów i czasu przestoju. Wszystkie te czynniki pozwoliły drukarni na zwiększenie wolumenu realizowanej produkcji i jej zróżnicowanie.

„Dążymy do tego, by każda z naszych maszyn miała pełne obłożenie co najmniej tydzień do przodu. W przypadku Digital Series iQ jest to żaden problem! Sezonowość części naszych zleceń idealnie wpasowuje się w hybrydową koncepcję tego rozwiązania – maszyna Mark Andy okazała się tu prawdziwym strzałem w dziesiątkę” – podsumowuje.

Źródło: Mark Andy


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×