spot_imgspot_img

Canon na Międzynarodowy Dzień Druku

Druk na żądanie – książki od ręki | Jedną z kluczowych zmian na rynku wydawniczym ostatniej dekady było pojawienie się druku na żądanie, który umożliwił drukowanie książek w niewielkich nakładach czy nawet pojedynczych egzemplarzach. Wbrew powszechnym opiniom o śmierci drukowanej książki na rzecz cyfrowych odpowiedników, okazuje się, że rynek wydawniczy przechodzi obecnie swój renesans. Przy wartości 151 mld USD, globalny rynek książki jest trzy razy większy od branży muzycznej i o 15% większy niż przemysł filmowy. W 2022 r. łączna liczba stron książek wydrukowanych cyfrowo przekroczy próg 100 miliardów.

- Reklama -

„Fenomen technologii cyfrowego druku pokazuje, jak innowacje w tej dziedzinie potrafią zmienić cały model funkcjonowania branży, a w konsekwencji – obraz całego rynku. Wobec skróconego cyklu życia książek, coraz większej liczby tytułów, cyfrowy druk na żądanie okazał się rozwiązaniem idealnie dopasowanym do potrzeb wydawców, którzy, dzięki drukarniom cyfrowym, mogą teraz – dosłownie w kilka minut – wyprodukować pojedynczy egzemplarz książki i w kilka godzin dostarczyć go do odbiorcy. Bez produkcji wysokich nakładów, bez utrzymywania wysokich stanów magazynowymych. Ten scenariusz pozostaje w świecie marzeń To scenariusz pozostający w strefie marzeń świata druku tradycyjnego” – mówi Michał Łepkowski, B2B Sales & Marketing Director w Canon Polska.

Druk w czasach home-office | Obok wspomnianych wyżej możliwości technologii cyfrowego druku w obszarze biznesowym, dla większości z nas najbardziej „naturalnym środowiskiem” druku zawsze będzie biuro, miejsce, w których sami najczęściej korzystamy z tych urządzeń. Wydarzenia ostatnich miesięcy i gospodarczy lockdown zmieniły nieco ten układ – dla wielu z nas dom jest teraz także tymczasowym biurem, a często również i przedszkolem lub szkołą. Dlatego też w praktyce domowa drukarka stała się urządzeniem „do zadań specjalnych” – drukujemy na niej już nie tylko pojedyncze dokumenty czy szkolną pracę domową, ale także firmowe faktury i prezentacje, szkolne wypracowania i notatki z ostatnich zajęć czy zdjęcia z weekendowych wyjazdów czy wakacji.

„Skala zastosowań druku i narzędzi obrazowania w codziennym życiu jest ogromna. Szczególnie w obecnych, trudnych czasach, kiedy staramy się w możliwie kreatywny sposób wypełnić nasz czas spędzany w domu i łączyć go z obowiązkami natury zawodowej. Patrząc na ekosystem rozwiązań obrazowania Canon – ekonomiczne drukarki atramentowe PIXMA czy laserowe i-SENSYS, profesjonalne bezlusterkowce serii EOS R czy linię PowerShot dla entuzjastów, czy choćby aplikacje mobilne do łatwego zarządzania multimediami z poziomu smartfona – dostarczamy użytkownikom kompletne środowisko do komunikowania się za pomocą wizualnych środków przekazu. A komunikując się obrazem – komunikujemy też wartości. Dlatego cieszę się, że Canon ma swój wkład w tworzenie tak innowacyjnych technologii – technologii, które determinują rozwój kultury obrazu na tak wielu polach – mówi Marcin Nocoń, Country Director, ITCG, Canon 4CE.

Z nadzieją w przyszłość | Druk to potężny język komunikacji obrazem, obecny na różnych polach naszego życia. Za jego pośrednictwem komunikujemy się z partnerami biznesowymi, otoczeniem, klientami czy rodziną i bliskimi – np. w postaci drukowanych zdjęć jako nośnikach ulotnych wspomnień. Druk artystyczny jest nośnikiem artystycznej wizji twórców – fotografów, grafików czy instalatorów, którzy przekładają swoje prace na fizyczne nośniki obecnie prezentowane szerokiej publiczności w muzeach i galeriach.

Jednocześnie technologie cyfrowego druku, które za tym stoją stoją, rozwijają się w ogromnym tempie. Nie tylko odpowiadając na teraźniejsze potrzeby i trendy, ale kreując nowe zastosowania i aplikacje, które przenikają do naszego życia, mniej lub bardziej zauważane. Kreowanie tych doświadczeń i budowanie relacji na linii człowiek-obraz-technologia od zawsze było misją Canon, jako dostawcy z największym portfolio rozwiązań druku cyfrowego na świecie.

Źródło: Canon


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×