czwartek, 13 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Zwiększanie zrównoważonego rozwoju w opakowaniach farmaceutycznych

- Reklama -spot_imgspot_img

Dziś dostawcy usług opieki zdrowotnej i producenci stoją przed trudnym zadaniem znalezienia równowagi między odpowiedzialnością za środowisko a koniecznością utrzymania najwyższych standardów działania produktów, bezpieczeństwa pacjentów i zgodności z przepisami.

Sektor opieki zdrowotnej odpowiada za około 5% globalnych emisji gazów cieplarnianych, z czego około połowa pochodzi z łańcuchów dostaw. Aby wywrzeć znaczący wpływ, łańcuchy dostaw opieki zdrowotnej muszą stać się bardziej cyrkularne i wydajne. Jednak osiągnięcie tego wymaga szeroko zakrojonych, zbiorowych działań.

Branża farmaceutyczna stawia sobie ambitne cele w zakresie redukcji emisji w całym łańcuchu wartości

Firmy śledzą swoje emisje w trzech kategoriach: Zakres 1 obejmuje bezpośrednie emisje z działań kontrolowanych przez firmę, Zakres 2 obejmuje pośrednie emisje z zakupionej energii, a Zakres 3 obejmuje wszystkie inne pośrednie emisje z łańcucha wartości przed lub po zakończeniu własnych działań firmy.

Emisje Scope 3 są często największym czynnikiem przyczyniającym się do śladu węglowego firmy, ale są również najtrudniejsze do zarządzania. Około 75% emisji w całym łańcuchu wartości firm farmaceutycznych to Scope 3 (McKinsey: Accelerating the transition to the net zero in life sciences, 2023).

Biorąc pod uwagę, że emisje z zakresu 3 często stanowią największą część śladu węglowego przedsiębiorstwa i są najtrudniejsze do zarządzania, w jaki sposób przemysł farmaceutyczny może poradzić sobie z tymi emisjami w projektowaniu opakowań, jednocześnie zachowując równowagę między zrównoważonym rozwojem a zgodnością z przepisami i bezpieczeństwem pacjenta?

Wyzwania i rozważania dotyczące zrównoważonych opakowań farmaceutycznych 

Podczas gdy przemysł farmaceutyczny wyznaczył ambitne cele w zakresie redukcji emisji, wyzwanie to jest spotęgowane przez szczególne wymagania dotyczące opakowań farmaceutycznych. Opakowanie musi chronić produkt przed zanieczyszczeniem i czynnikami środowiskowymi, spełniać surowe przepisy i zapewniać bezpieczeństwo (np. substancje ekstrahowalne i wypłukiwalne w opakowaniach plastikowych). 

Ponadto opakowanie przekazuje istotne informacje, takie jak dawkowanie i składniki, a w niektórych przypadkach pełni funkcję systemu dostarczania leków (np. wstrzykiwacze, inhalatory). Mogą być również wymagane inne funkcje, takie jak zabezpieczenie przed dziećmi, zabezpieczenie przed manipulacją i projekt przyjazny dla osób starszych.

Wybierając materiały do ​​pakowania, należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak warunki przechowywania, ekstremalne temperatury i procesy sterylizacji. Długi proces walidacji wymaga starannego zarządzania zmianami, aby uniknąć wszelkich niezamierzonych zmian.

więcej...

Cyfrowa produkcja etykiet z Krakowa 

Firma COPYSHOP z siedzibą w Krakowie to miejsce, w którym realizowane są wysokiej jakości wydruki. Nieprzerwanie od 2009 roku CS obsługuje zarówno klientów indywidualnych,...

Xerox wprowadza dwie nowe maszyny do druku cyfrowego do ekosystemu produkcyjnego

Firma Xerox (NASDAQ: XRX) ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek nowej serii Xerox® Proficio™ Production Series podczas targów PRINTING United Expo, corocznego wydarzenia branży druku produkcyjnego, wraz...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Podcast nr 166: Made in...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań