spot_imgspot_img

Współpraca przyniosła Sunshine FPC i Trisoft Graphics uznanie w branży opakowań z nadrukiem fleksograficznym

James Chuang, prezes Sunshine FPC z siedzibą w Kalifornii, nie ma wątpliwości co do wartości i znaczenia nagród branżowych: „Pomagają nam wskazać, o co nam chodzi i na co nas stać. Są kluczowe dla naszej marki”. Zatłoczona gablota z trofeami świadczy o sukcesie firmy. Zawiera ona aż 16 złotych nagród przyznanych przez Flexographic Technical Association (FTA) – w tym dziesięć nagród „Best of Show” – oraz nagrodę PIA i wiele europejskich nagród przyznawanych za dokonania w dziedzinie fleksodruku.

Partnerem firmy Sunshine w przypadku wszystkich tych nagród jest Trisoft Graphics – innowacyjna przygotowalnia fleksograficzna, która obsługuje wąsko-, średnio- i szerokowstęgowe drukarnie etykiet i opakowań elastycznych na całym świecie.

Najnowszym dodatkiem do naszych dowodów uznania w branży – w ramach kolejnego wspólnego projektu z firmą Trisoft – jest Złota nagroda Global Flexo Innovation Awards (GFIA), sponsorowana przez firmę Miraclon w celu wyróżnienia czołowych firm w branży opakowań, które przekształcają fleksografię z pomocą technologii KODAK FLEXCEL NX. Niezależny zespół ośmiu ekspertów z branży fleksograficznej wyróżnił partnerów za trzy osiągnięcia: pomyślne przestawienie opakowań na fleksografię z innych procesów druku (w tym przypadku z grawiury), zaangażowanie w zrównoważone technologie druku oraz zaprojektowanie innowacyjnego procesu produkcyjnego. Ponadto otrzymali oni również nagrodę Highest Honors przyznawaną zwycięzcom, którzy zdaniem jurorów wykazali się największym wpływem na rozwój procesu druku fleksograficznego.

Zwycięskie partnerstwo

Współpraca pomiędzy Sunshine i Trisoft rozpoczęła się ponad dziesięć lat temu, w 2008 roku, kiedy firma Sunshine szukała nowego partnera w zakresie przygotowania do druku. Mniej więcej w tym samym czasie firma Trisoft wprowadziła nowy system KODAK FLEXCEL NX System – pierwszą instalację przygotowania do druku na zachód od Missisipi – i energicznie promowała jego zalety.

Tristan Zafra, prezes firmy Trisoft, wspomina swoją pierwszą reakcję na nową technologię: „Używaliśmy płyt cyfrowych innego dużego producenta, ale kiedy Kodak pokazał mi technologię FLEXCEL NX. Nigdy nie widziałem czegoś takiego. Byliśmy przyzwyczajeni do wyostrzonych punktów rastrowych na płytach cyfrowych oraz do zwiększania najmniejszych punktów w celu kompensacji. Jednak w technologii FLEXCEL NX minimalny punkt rastrowy wynosił 1 do 1 – nie było zniekształceń ani wyostrzania”. 

James wspomina, że jeśli chodzi o Sunshine, oprócz lepszej wydajności druku, zminimalizowanego przyrostu punktu, większej spójności i mniejszej ilości odpadów, to właśnie możliwość wykorzystania wyższych liniatur naprawdę przyciągnęła ich uwagę.

Obecnie wszystkie prace firmy Sunshine wykonywane są na płytach FLEXCEL NX Plates produkowanych przez Trisoft z wykorzystaniem opatentowanej technologii FleXtreme PLUS+, która jest kombinacją zastrzeżonych technik sitodruku, rozdzielania, zarządzania kolorem i przetwarzania.

James dodaje: „Otrzymujemy doskonałe odwzorowanie punktów, niezawodne przenoszenie farby, ograniczając jej niepożądaną rozlewność, a do tego druk o wysokiej rozdzielczości. A ponieważ szybciej uzyskujemy docelowe kolory i gęstości, szybciej przechodzimy do samego druku. Pozytywny wpływ na naszą ogólną wydajność jest ogromny”. 

Obie firmy traktują każdy projekt, przy którym współpracują, jako potencjalne wejście na rynek i do każdego projektu podchodzą w ten sam sposób.

Tristan wyjaśnia: „James i ja utrzymujemy bliski kontakt, co jest rzeczą oczywistą. Po określeniu tego, co klient chce osiągnąć, rozkładamy projekt na niezbędne kroki i elementy. Następnie zbieramy nasze zespoły, aby omówić szczegóły”.

Takie podejście wynika z faktu, że dla obu firm nagrody są czymś więcej niż tylko wygraną: w ciągu ostatniej dekady były one ważną częścią kampanii mającej na celu sprowadzenie produkcji opakowań elastycznych z fleksodrukiem z powrotem na Zachodnie Wybrzeże USA i z krajów regionu Pacyfiku, które przejęły dużą część rynku od połowy lat 2000.

James dodaje: „Jedyną przeszkodą przeniesienia produkcji było przekonanie – niemalże utrwalone – wśród właścicieli marek, że krajowy fleksodruk jest gorszy od grawiury. Patrząc kilka lat wstecz, odzyskanie rynku zza oceanu było praktycznie niemożliwe, ale sytuacja się zmienia”. 

Przez ostatnią dekadę firmy Sunshine i Trisoft pracowały razem, aby odwrócić sytuację poprzez program badań i rozwoju, ciągłe kształcenie, szkolenia, innowacje technologiczne i inwestycje kapitałowe. I stale – „kawałek po kawałku, zadanie po zadaniu”, jak mówi James – przesuwali granice druku fleksograficznego, osiągając wyższe liniatury i bardziej wyrafinowaną grafikę oraz pokazując, że fleksografia może konkurować z grawiurą, a nawet go przewyższać.  

Idealnie dopasowane do wymagającego rynku

Od lewej: Tristan Zafra, James Chuang

Firma Sunshine, z siedzibą w Montebello w Kalifornii, została założona w połowie lat 80. przez ojca Jamesa, początkowo w celu importowania półproduktów do toreb polietylenowych – stosunkowo nowego rynku w tamtym czasie. W miarę dojrzewania firma Sunshine poszukiwała nowych rynków, kiedy to dołączył do niej James, wnosząc ze sobą doświadczenie w produkcji animowanych filmów fabularnych i naturalną skłonność do produktów wykorzystujących grafikę. Pomogły one ukształtować dzisiejszą działalność w zakresie opakowań elastycznych wysokiej jakości, przede wszystkim dla żywności (świeże produkty, mięso, drób i ryby) oraz nutraceutyków – wszystko pod hasłem „Elastyczne opakowania dla wyjątkowych produktów”.

Model biznesowy i portfolio produktów firmy są idealnie dopasowane do warunków panujących na wymagającym kalifornijskim rynku opakowań. Kluczowe założenia to integracja pionowa – od wytłaczania przez drukowanie i laminowanie do przetwarzania – nacisk na GMP i procedury zgodności oraz innowacyjne podejście do zrównoważonych produktów. Dzięki temu firma Sunshine oferuje klientom atrakcyjną ofertę: ścisła integracja zapewnia całkowitą kontrolę jakości niezbędną do spełnienia rygorystycznych wymogów zgodności i systemu kontroli, a innowacyjne doświadczenie, jakie daje wytłaczanie we własnym zakresie, zapewnia firmie przewagę w zakresie zrównoważonej technologii pakowania.

„W tamtych czasach integracja pionowa była bardzo ważna”, wyjaśnia James, „i nadal jest tratowana przez nas wyjątkowo. Większość graczy w łańcuchu dostaw skupia się na niszach: wytłaczarki opracowują nowe struktury folii i podłoża, a drukarnie i przetwórcy koncentrują się na specjalistycznych produktach o wartości dodanej. My robimy obie rzeczy: z jednej strony eksperymentujemy z wytłaczaniem trwałych żywic, z drugiej strony zapewniamy ogromną różnorodność możliwości przetwarzania, od laminowania folii z kontrolą atmosfery do zamykanych torebek Ziploc, a także produkujemy jakościowy druk w wysokiej rozdzielczości. Jesteśmy jedną z niewielu firm na Zachodnim Wybrzeżu, które mogą zrobić to wszystko”. 

Nowatorskie podejście do konwersji wykorzystane do zwycięstwa

Sunshine stosuje nowatorskie podejście do przejścia marek z grawiury na fleksografię. „Na początku nie mówimy im, że chodzi o fleksografię. Czekamy, aż jakość przemówi sama za siebie. Zazwyczaj nie przyjmujemy od razu całej rodziny jednostek magazynowych. Powiedzmy, że jest 10 pozycji, sprawdzimy się przy pierwszych kilku, potem na kilku kolejnych jednostkach – co pokazuje klientowi, że fleksodruk jest równie dobry jak grawiura – a dopiero potem przy całej rodzinie”.

Praca, która zdobyła złoto na GFIA, to grawiura importowana zza oceanu. Wydrukowany na maszynie Windmöller & Hölscher Miraflex Series II firmy Sunshine i oceniony przez jurorów jako „wybitne dzieło drukarskie” projekt składa się w rzeczywistości z dwóch oddzielnych, bardzo szczegółowych odbitek wykonanych w technice combination print – podejście, które stanowiło istotne wyzwanie techniczne. Sędziowie zauważyli jednak, że liniatura 250 i rozdzielczość 9600 dpi pozwoliły na uzyskanie żywych kolorów i drobnych szczegółów na obrazach produktów oraz wyjątkowo czytelnego mikrotekstu wokół pól UPC i „Sell By”.

Udowodnił on również, że Sunshine jest firmą przyjazną dla środowiska, ponieważ został wydrukowany na podłożu roślinnym zamiast na konwencjonalnej, ropopochodnej folii PET. Firmy Sunshine i Trisoft pokonały wyzwania techniczne związane z różnymi właściwościami przylegania farby, aby osiągnąć zwycięski rezultat, który pozwolił zmniejszyć całkowitą grubość, rozmiar i wymiary opakowania, wyeliminować proces laminowania oraz zmniejszyć ilość odpadów i zużycie energii. Gotowe opakowanie nadaje się do kompostowania zarówno w warunkach przemysłowych, jak i domowych, a także do wykorzystania w fermentacji beztlenowej.

Przełamywanie barier

Zapytany o plany na przyszłość James odpowiada: „Nie da się ukryć, że warunki prowadzenia działalności są trudne – na początku lat 2000. w naszym regionie było ponad 40 przetwórców, teraz jest ich garstka. Nasz plan jest więc taki, by nadal robić to, co robimy – przełamywać bariery i robić to, czego jeszcze nie było. A mając u boku Trisoft i technologię KODAK FLEXCEL NX firmy Miraclon, trudno sobie wyobrazić lepszych partnerów”.

Źródło: Miraclon

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING