We wtorek 6 maja, FESPA Global Print Expo 2025 i towarzyszące mu wystawy, European Sign Expo i Personalisation Experience, zostały otwarte w Messe Berlin w Niemczech. Tegoroczne hasło przewodnie „Where Visionaries Meet” (Gdzie spotykają się wizjonerzy) ma być najlepszym miejscem dla wizjonerów w sektorze druku specjalistycznego, aby się zjednoczyć, nawiązać kontakty, wymienić pomysłami i zbadać możliwości.
Podczas ceremonii otwarcia wystawy Daniel Sunderland, wiceprezes Canagraf (La Cámara Nacional de la Industria de Artes Gráficas – lokalne stowarzyszenie FESPA w Meksyku), został zaprzysiężony na 19. prezesa FESPA . Sunderland ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży druku specjalistycznego, a także zasiada w imieniu FESPA w zarządzie CONLATINGRAF, koalicji 14 stowarzyszeń w Ameryce Łacińskiej. Zastępuje Christophe’a Aussenaca, dyrektora założyciela ATC (Autorise Toute Creativité), który piastował to stanowisko od 2021 r.
Daniel Sunderland, prezes FESPA, komentuje: „To wielka przyjemność objąć stanowisko prezesa FESPA. Jako sam drukarz widzę ważną rolę, jaką odgrywa FESPA, i wsparcie, jakie zapewnia branży druku specjalistycznego. Nie mogę się doczekać, aby pomóc w rozwoju tego. Patrząc w przyszłość, będę kontynuował pracę Christophe’a i poprzednich prezesów FESPA, aby jako organizacja pozostać oddanym naszej społeczności i pomagać naszym członkom oraz szerszej społeczności druku specjalistycznego poruszać się po zmieniającym się krajobrazie druku”.

Co dalej na targach FESPA 2025? | Przez następne cztery dni (od 6 do 9 maja) tysiące dostawców usług poligraficznych (PSP) i producentów szyldów z całego świata wzięó udział w wystawach, aby zapoznać się z najnowszymi technologiami i trendami w dziedzinie druku specjalistycznego, a także posłuchać ekspertów z branży i dowiedzieć się od nich czegoś nowego.
W ośmiu halach Messe Berlin odwiedzający mieli dostęp do ponad 580 wystawców z całego świata. To również ponad 100 premier produktów, co zapewniło odwiedzającym mnóstwo atrakcji.
Odwiedzający European Sign Expo mogli spotkać się z ponad 112 wystawcami w przestrzeni znaków i komunikacji wizualnej, którzy prezentują zarówno rozwiązania cyfrowe, jak i tradycyjne. Nowością na European Sign Expo w tym roku był pawilon ESE, który przypomina tętniącą życiem główną ulicę handlową, prezentując innowacyjnych i wschodzących członków branży znakowania.
Ponadto odwiedzający zainteresowani maksymalnym wykorzystaniem zalet rozwiązań w zakresie druku personalizowanego mogli zapoznać się z najnowocześniejszymi technologiami oraz najnowszymi trendami i strategiami podczas Personalisation Experience.
Ponadto Girls Who Print Global ozrganizowało wydarzenie „Lunch and Lead”, aby zgromadzić profesjonalistów z branży, omówić bieżące wyzwania i wysłuchać wypowiedzi kobiet-liderek w sektorze.
Program tematyczny | Nowa konferencja SmartHub, odbywająca się w ramach Personalisation Experience, to trzydniowy (6–8 maja), bezpłatny program w języku angielskim, podkreślający znaczenie personalizacji w miksie marketingowym. Sesje były prowadzone przez ekspertów dzielących się swoimi doświadczeniami w zakresie personalizacji i inteligentnej produkcji, a także badających wpływ nowych technologii, takich jak AI.
Odwiedzający mogli również skorzystać z nowego Smart Factory Trail, kompleksowego przewodnika prezentującego najnowsze technologie personalizacji i inteligentnej produkcji, oprogramowanie i rozwiązania do druku na żądanie, oferowane przez różne marki i ekspertów podczas trzech równolegle odbywających się wydarzeń.
Ulubieniec publiczności World Wrap Masters jest miejscem europejskich i finałowych rund konkursu World Wrap Masters. Odbywający się przez cały tydzień, goście mogli również uczestniczyć w pokazach technicznych na żywo, prezentowanych przez Wrap Institute, aby wesprzeć rozwój instalatorów graficznych i udzielić najlepszych wskazówek dotyczących oklejania samochodów.
Źródło FESPA