Spotkanie i prezentacje na zupełnie innym poziomie. Tak można w dość dużym skrócie opowiedzieć to, co wydarzyło się 28 czerwca 2022 r. Heidelberg Polska zaprosił całą grupę przedstawicieli polskich drukarni do Heidelberg Print Media Center, by przyjrzeć się transformacji drukarni dziełowej i akcydensowej w obszar drukarni opakowaniowej. Dla tych, którzy już zrealizowali swoje pierwsze kroki w opakowaniach był to po prostu wspaniały wyjazd, by poznać również te znacznie bardziej skomplikowane rozwiązania dedykowane produkcji opakowań.
Czy przejście do drukowania opakowań dla drukarni jest tak trudne? Przecież dzisiaj posiadamy wiele narzędzi, które ułatwiają podejmowanie tego typu decyzji. Narzędzi. Można powtórzyć, że narzędzi. Jednak to, co jest o wiele bardziej potrzebne, to doświadczenie zdobywane w trakcie produkcji. Akurat na to, potrzeba trochę czasu i wyjątkowej strategii, w której zespół pracowników będzie tym kluczowym elementem całej układanki.
Bez tego jakikolwiek plan przejścia do innej specjalności będzie po prostu niemożliwy lub jak niektórzy mówią, finałem tego będzie dogłębna porażka.
W takim razie, jak to zrobić? W jaki sposób uniknąć komplikacji i czy jest możliwe zminimalizować także straty, które mogą się pojawić (ryzyko)? Dokładnie to było tematem tego wyjazdu. Bardzo ciekawe prezentacje, także praktyczne. Więcej na ten temat przeczytasz w wydaniu 7-8/2022, które już niebawem będzie dostępne…