spot_imgspot_img

Utrzymanie konkurencyjności

- Reklama -

Dzieje się dużo w naszej poligrafii. Nie tylko pandemia daje nam się we znaki, ale przede wszystkim tematy związane z dostępnością surowców, współpracy z klientami, czy wreszcie kosztów, które trwale zmieniają się na niekorzyść naszej branży. We wrześniu 2020 roku byliśmy na oficjalnej prezentacji instalacji maszyny Heidelberg w drukarni Preston Packaging. Po blisko dwóch latach chcieliśmy dowiedzieć się, nie tylko jak sprawuje się nowy sprzęt, ale także jak drukarnia radzi sobie w tym tak trudnym czasie. Do rozmowy zaprosiliśmy Stanisława Karońskiego, wiceprezesa zarządu spółki Preston.

Prawie dwa lata korzystania z najnowszej technologii firmy Heidelberg. Czy sprawdziła się w produkcji? Jakie zakładaliście cele i co tak naprawdę wydarzyło się w tym czasie. Na ile Wam nowy sprzęt pomógł w osiągnięciu zakładanych rezultatów?

Stanisław Karoński

Heidelberg Speedmaster XL 106-7+LYYL został zakupiony, abyśmy w pełni mogli wejść w segment produkcji opakowań premium, dla branży kosmetycznej, pudełek bogato uszlachetnionych. Dzięki tej inwestycji udało nam się zrealizować ten cel. Maszyna sprawdza się doskonale w produkcji, choć trzeba przyznać, że ze względu na ogromne możliwości, nadal uczymy się wykorzystywać w 100% jej potencjał. Drukujemy coraz więcej prac z lakierami drip-off, z bielą kryjącą, na podłożach niewsiąkliwych. Bez tej maszyny nie byłoby to możliwe. Jednak nie zwalniamy tempa i w tym roku stawiamy sobie kolejne, ambitne cele. Chcemy zoptymalizować proces oraz zredukować odpad, by nasza praca była jeszcze bardziej efektywna.

Pandemia, wprowadziła całą masę ograniczeń, dla firmy produkującej opakowania pojawiło się nie tylko nowe – ograniczenia z surowcami, ale także wyzwania z organizacją produkcji. Jak sobie poradziliście?

Problemy z surowcami całkowicie zmieniły naszą filozofię organizacji procesów. Musieliśmy zacząć utrzymywać dużo większe stocki surowców, by zabezpieczyć ciągłość produkcji. Na pewno dużym wyzwaniem jest kwestia zapewnienia różnorodności surowców oraz ich jakości, co znajduje odzwierciedlenie w mniej stabilnym procesie. Niestety, w związku z problemami z dostępnością surowców, w znaczącym stopniu została ograniczona elastyczność w kwestii ograniczania odpadu. Krótko mówiąc – robi się na tym, co jest, a ilość odpadu schodzi na drugi plan.

Nie tak mocno, ale również, odczuliśmy efekt pandemii w postaci izolacji i kwarantann, skutkujące brakami wśród kadry produkcyjnej. Podsumowując – robimy, co w naszej mocy, by perturbacje technologiczne oraz przesuwane terminy realizacji, wynikające z opóźnień w dostawie papieru, miały jak najmniejszy wpływ na płynność działania firmy. Tym samym, by nasi klienci nie odczuwali znacząco wyzwań, z którymi mierzymy się poprzez trudną sytuację na rynku papieru.

Jak poradziliście sobie ze współpracą z klientami, co było dla Was i dla nich najważniejsze?

Początki były bardzo trudne, zarówno dla nas, jak i dla klientów, gdyż mierzyliśmy się z sytuacją, która wcześniej nie miała miejsca. Musieliśmy komunikować im opóźnienia oraz negocjować rozszerzenie palety surowców. Do tego doszły wyzwania, związane z audytami zdalnymi, jednak uważam, że w tej kwestii poradziliśmy sobie znakomicie. Kolejna fala to podwyżki, często z dnia na dzień. Nie było możliwości, aby bazować na cennikach – obowiązywała cena dnia. Priorytetem było jednak dla nas utrzymanie ciągłości produkcji, a tym samym u naszych odbiorców, aby nie nadszarpnąć ich zaufani… więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional. 

Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio