Spotkania firmy Mark Andy, skierowane do młodych adeptów sztuki poligraficznej, stały się już tradycją. 21 kwietnia br. zorganizowane zostało kolejne z nich. Tym razem w Centrum Technologicznym Mark Andy w Warszawie gościło ponad 100 osób, reprezentujących pięć placówek edukacyjnych: Zakład Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej, Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej oraz Zespół Szkół Techniczno-Elektronicznych w Kaliszu, Zespół Szkół Zawodowych im. J. Lelewela w Poznaniu i Zespół Szkół nr 1 im. Jakuba Stefana Cezaka w Zgierzu.
- Reklama -
Uczniowie, studenci i ich opiekunowie wzięli udział w pokazach trzech maszyn: fleksograficznej Evolution Series E5 oraz hybrydowych Digital Series HD i Digital Pro 3. Do ich dyspozycji były również liczne próbki etykiet i opakowań wydrukowanych w różnych technologiach, w tym przygotowane w trybie „print on demand” etykiety uwzględniające zdjęcia wykonane „na żywo” podczas spotkania. Przedstawiciele firmy Mark Andy odpowiedzieli na wiele pytań dotyczących poszczególnych maszyn, ich możliwości, ale też rynku etykiet i opakowań w perspektywie podjęcia w nim pracy.
Słowo wstępne do przybyłych gości, wygłosił Łukasz Chruśliński – European Sales Manager Mark Andy, który poprowadził również – przy wsparciu Michała Mokrzyckiego – specjalisty druku, prezentacje poszczególnych maszyn. Podkreślał on, że poligrafia, zwłaszcza w obszarze opakowań i etykiet, jest wśród branż, które stale się rozwijają, stanowiąc ciekawe miejsce do podjęcia pracy. Wskazywał na dane dotyczące rynku, jak też na technologie, mające coraz powszechniejsze zastosowanie również w kontekście usług poligraficznych np. RFID.
Pierwszą z prezentowanych maszyn, na której zostały wydrukowane m.in. etykiety ze zdjęciami uczestników Open House, była hybrydowa Digital Pro 3, bazująca na technice tonerowej. Łukasz Chruśliński podkreślał możliwość „obudowania” modułu CMYK, będącego sercem urządzenia, różnymi dodatkowymi opcjami uszlachetniania np. wielofunkcyjnym zespołem fleksograficznym czy sztancą (pojedynczą bądź semirotacyjną z myślą o wykańczaniu etykiet w trybie inline).
Digital Pro 3 jest pozycjonowane w ofercie Mark Andy jako rozwiązanie klasy entry level, dedykowane krótkim seriom – do 400 metrów bieżących podłoża, chociaż – co również podkreślano podczas spotkania – wielu użytkowników realizuje w nim wyższe nakłady.
Kolejną prezentowaną maszyną była fleksograficzna Evolution Series E5. Bazuje ona na platformie serwo i posiada m.in. hybrydowy system utrwalania, uwzględniający różne technologie suszenia.
SŁUCHAJ PODCASTÓW NIEZBĘDNIK POLIGRAFA
Ostatnim z prezentowanych rozwiązań wśród hybrydowych maszyn Mark Andy – model Digital Series HD, bazujący na technice inkjetowej.
Po zakończeniu prezentacji maszyn studenci i uczniowie mieli możliwość indywidualnych rozmów z przedstawicielami Mark Andy. Dużą popularnością cieszyły się również dostępne próbki wydruków, m.in. bogato uszlachetnianych etykiet i opakowań z efektami specjalnymi.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. CiasteczkaAKCEPTUJĘ
POLITYKA PRYWATNOŚCI & CIASTECZKA
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.