spot_imgspot_img

Targi branżowe skupiają uwagę na trzech tematach kształtujących przyszłość

Autor: Erwin Busselot, dyrektor ds. innowacji biznesowych i rozwiązań, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe

- Reklama -

2024 r. był wyjątkowym rokiem dla wystaw drukarskich. drupa górowała nad wszystkim po ośmiu długich latach, ale w 2024 r. odbyły się również inne ważne wydarzenia, takie jak Printing United Expo w Las Vegas, Viscom Italia, The Print Show w Wielkiej Brytanii i Sign, Print & Pack w Danii. Każde z nich dostarczyło wglądu w przyszłość druku poprzez kluczowe tematy, innowacyjne technologie i trendy napędzające zmiany.

Ale co te tematy mówią o ewoluującym krajobrazie druku? W jaki sposób dostawcy usług drukowania (PSP) mogą wykorzystać te spostrzeżenia, aby dostosować swoje przyszłe cele?

Ogólnie rzecz biorąc, były trzy obszary zainteresowań, które zajmowały wysokie miejsce na liście priorytetów każdego z uczestników.

1. Zrównoważony rozwój napędza podejmowanie decyzji – Zrównoważony rozwój wyłonił się jako centralny temat. Na targach drupa 2024 zrównoważony rozwój, gospodarka o obiegu zamkniętym i efektywne wykorzystanie zasobów zostały dogłębnie zbadane. Podobnie, Printing United Expo uznał zrównoważony rozwój za jeden z najczęściej omawianych tematów, a Viscom Italia podkreślił jego znaczenie w swoim temacie przewodnim „Kreatywność, innowacja, zrównoważony rozwój”.

Badania NAPCO dotyczące najważniejszych trendów wykazały, że 69% nabywców materiałów drukowanych w Ameryce Północnej uważa, że ​​zrównoważony rozwój jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie materiałów drukowanych. 91% stwierdziło, że materiały drukowane wytwarzane zrównoważonymi metodami będą w przyszłości miały większe znaczenie, a 62% stwierdziło, że zielone/zrównoważone ekologicznie procesy produkcyjne są ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze dostawcy.

2. Dywersyfikacja na nowe rynki i zastosowania – badanie wykazało również, że 68% respondentów zdywersyfikowało swoją działalność poza główne segmenty rynku. Jest to trend odnotowany również w badaniu Print Census 2023 FESPA, przeprowadzonym we współpracy z InfoTrends, oddziałem Keypoint Intelligence. Badanie wykazało, że 55% uczestników chciało wejść na nowe rynki i rozszerzyć ofertę usług i aplikacji. Cele te napędzały plany inwestycji w systemy wielkoformatowe, które mogą usprawnić produkcję i zapewnić większą elastyczność zastosowań. Trzy najlepsze technologie to utwardzany promieniami UV atramentowy druk płaski (27%), atramentowy druk wielkoformatowy eko-solwentowy (18%) i wykańczanie CNC (17%).

3. Większy nacisk na automatyzację – Wiele rozmów na targach Drupa dotyczyło tego, w jaki sposób kompleksowa automatyzacja przepływu pracy mogłaby odegrać integralną rolę w usprawnianiu procesów w całym środowisku produkcyjnym, zmieniając sposób zarządzania pracą. W rzeczywistości raport Print Horizons firmy Drupa wykazał, że było to priorytetem dla 38% drukarni.

Raport wykazał również, że 29% globalnych respondentów nie miało żadnej automatyzacji (w tym zautomatyzowanego przepływu pracy z zarządzaniem kolorem w przygotowaniu do druku, zautomatyzowanego przepływu pracy w prasie i po druku oraz kompleksowego przepływu pracy JDF). 46% nie miało automatyzacji przygotowania do druku; 65% nie miało automatyzacji prasy i po druku, a 87% nie miało kompleksowego przepływu pracy JDF. Różnice regionalne wykazały, że 46% azjatyckich drukarni nie miało automatyzacji w porównaniu do 24% europejskich drukarni, które jej nie miały.

Te wydarzenia, a także te, które odbędą się w przyszłym roku, takie jak Hunkeler Innovationdays, dają wgląd w przyszłość branży poligraficznej. Przyszłość, w której PSP, które wcześnie przyjmą te trendy, zainwestują w odpowiednie technologie i zbudują zrównoważony, oparty na danych model biznesowy, będą prosperować w tym szybko zmieniającym się krajobrazie. Porozmawiaj z ekspertami Ricoh, aby ustalić, jak możesz teraz dokonać właściwych wyborów, aby zabezpieczyć swój przyszły sukces.

Źródło: Ricoh


Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Tym razem zapraszamy Was do wyrażenia swojej opinii na temat odbywających się targów w Polsce dla naszej branży. Mamy nadzieję, że będzie to także wywołanie tematu do nieco szerszej dyskusji o "pomyśle" na targi i uczestnictwie zainteresowanych wystawców i gości.

Czy targi dla naszej branży mają jeszcze sens?

Dziękujemy za Twój czas! Pozostań z nami w kontakcie. Jeżeli chcesz by przygotować ANKIETĘ dla Ciebie, odezwij się na adres e-mail naszego  redaktora.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Atrium Centrum Ploterowe

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging