spot_imgspot_img

Tarczyński domyka pętlę recyklingu dzięki rozwiązaniom firmy UPM Raflatac

Przystąpienie do RafCycle, programu recyklingu odpadów etykietowych firmy UPM Raflatac, zapewniło firmie Tarczyński możliwość zmniejszenia zużycia zasobów naturalnych poprzez przekształcanie odpadów etykietowych w nowe produkty i pomogło jej lepiej realizować obietnice marki, związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Od momentu dołączenia do usługi RafCycle w kwietniu 2021 roku, firma Tarczyński S.A. odzyskała odpady etykietowe w liczbie odpowiadającej 520 drzewom. Uniknięto tym samym emisji 10 ton CO2e z paliw kopalnych, które w przeciwnym razie zostałyby wygenerowane podczas spalania. Dla porównania, taką ilość wygenerowałby samochód, który przejechał 64 762 km.

„Zdecydowaliśmy się przystąpić do RafCycle, ponieważ jest to okazja do zmniejszenia ilości wytwarzanych przez nas odpadów, a tym samym przyczynienia się do ochrony środowiska, w tym ochrony drzew” — mówi Dawid Tarczyński, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju i Finansów, Tarczyński S.A. „Przystępując do usługi RafCycle i wybierając etykiety RAFNXT+, nasza firma mogła podjąć dodatkowe, pozytywne działania na rzecz klimatu. Dają nam one możliwość zmniejszenia zużycia zasobów naturalnych poprzez przekształcanie odpadów etykietowych w nowe produkty” — dodaje Tarczyński.

Firma Tarczyński wdrożyła także wspierającą gospodarkę obiegu zamkniętego koncepcję LabelLoop. Koncepcja ta polega na ponownym wykorzystaniu odpadów etykietowych, poprzez ich przetworzenie i przekształcenie we włókno do produkcji nowych etykiet RAFNXT+ firmy UPM Raflatac, które firma Tarczyński stosuje na swoich produktach.

„Oprócz korzyści płynących z zamkniętej pętli, etykiety RAFNXT+ oferują klientom naukowo poparte dane nt. tego, jak wybór bardziej zrównoważonego rozwiązania etykietowego prowadzi do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i zwiększa zdolność lasów do jego pochłaniania. W porównaniu ze standardowymi etykietami produkty z tej serii zużywają mniej surowców i generują mniej odpadów w ciągu całego cyklu życia” — mówi Izabela Antczak, Kierownik ds. Rozwiązań Opakowaniowych w firmie UPM Raflatac.

Źródło: UPM Raflatac

Prenumeruj nasz Newsletter
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING