Sztuczna inteligencja w drukarni to temat prezentacji, jaką poprowadzili razem Łukasz Szymański z firmy Digiprint i Mirosław Pawliński Świat Poligrafii Professional podczas konferencji PrintOn’30.
Na temat sztucznej inteligencji (AI) można rozmawiać całymi godzinami, zwłaszcza, że te dwa słowa dzisiaj stały się idealnym nośnikiem reklamowym dla wielu różnych firm promujących właściwie wszystko, co się da.
Obaj prelegenci podjęli się wyzwania zdefiniowania i wytłumaczenia, a raczej odpowiedzi na pytanie, gdzie AI jest w poligrafii i czy rzeczywiście AI w poligrafii istnieje. Przy okazji poruszyli tematy narzędzi optymalizujących wszelkie prace w poligrafii, optymalizację i nawet standaryzację.
Koszty wprowadzenia AI są ogromne. AI to przecież w dużym skrócie szybkość obliczeń i analizy materiałów, czy jak kto woli informacji dostępnych w sieci – do czego potrzebne są po prostu całe farmy serwerów pochłaniające gigantyczne ilości energii. To są podstawowe i zarazem ogromne koszty korzystania z rozwiązań popularnie nazwanych „chmurowymi”.

Fakt, mamy dostęp do narzędzi, które ułatwiają realizowanie niektórych – wybranych tematów w poligrafii, jak chociażby obróbka grafiki, zdjęć itd., ale są to tylko narzędzia. Do rozmowy zostały również zaproszeni uczestnicy konferencji i okazało się, że każdy dostrzega i postrzega AI w zupełnie inny sposób i posiada swoje doświadczenia oraz obserwacje.
PrintOn’30 to konferencja przygotowana przez Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego z okazji jubileuszu 30-lecia.