czwartek, 13 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Stora Enso wprowadza proekologiczną wersję kartonu Trayforma dedykowanego branży gastronomicznej

- Reklama -spot_imgspot_img

Stora Enso poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowej wersji kartonu opakowaniowego Trayforma skierowanego na rynek gotowych do spożycia posiłków, wymagających podgrzania. Zawiera ona mniej niż 10% udziału tworzyw sztucznych (PET). Trayforma to produkowany przez Stora Enso materiał bazujących na włóknach drzewnych. Powstał z myślą o branży gastronomicznej, a konkretnie o firmach specjalizujących się w produkcji i sprzedaży dań gotowych do spożycia, które poszukują nowych, proekologicznych rozwiązań w swojej działalności.

Nowy karton to Trayforma PET34. Jak zapewnia producent, oferuje on parametry, z jakich seria Trayforma znana jest na rynku: właściwą ochronę żywności i odporność na wysoką temperaturę. Jednak co go wyróżnia, to znacząco zredukowana ilość zastosowanego tu materiału barierowego, bazującego na surowcach kopalnych.

Z myślą o podgrzewaniu posiłku w konwencjonalnej kuchence czy piecyku, kartony stosowane w opakowaniach do gotowych dań muszą zawierać niezbędną ilość powłoki PET o odpowiedniej odporności na ciepło i walorach ochronnych. Obniżenie jej udziału do 10% w przypadku kartonu Trayforma oznacza lepsze dostosowanie go do istniejących linii recyklingu przemysłowego dedykowanych opakowaniom wykonanym z włókien drzewnych. Dzięki temu opakowania bazujące na kartonie Trayforma będą mogły uzyskać też specjalne oznaczenia wskazujące na możliwość wspomnianego recyklingu (np. na rynkach takich jak Wielka Brytania).

„Wierzymy, że produkty z serii Trayforma mogą miele o wiele więcej nowych zastosowań w przyszłości, gdyż cechują się niskim śladem węglowym, wspierając właścicieli marek w jego redukcji także w ich działalności. Ich zastosowanie wiąże się też ze zmniejszeniem zużycia materiałów kopalnych, co jest kolejną zaletą w oczach wielu konsumentów. Dzięki pochodzeniu włókien drzewnych i ich odnawialności, jak też za sprawą zoptymalizowanych właściwości barierowych, karton Trayforma to atrakcyjne rozwiązanie do pakowania gotowych dań różnego rodzaju. Obecnie zaś poprawiamy jego parametry w kontekście recyklingu” – mówi Tuomas Puonti, Vice President odpowiedzialny w Stora Enso za linie produktowe LBB Fresh & FSB.

W roku 2020 na rynku pojawił się nieco wcześniej inny karton z tej serii – Trayforma PP. Stworzony został z myślą o opakowaniach na gotowe dania podgrzewane w kuchenkach mikrofalowych. W jego przypadku udział włókien pierwotnych sięga nawet 95%. Przy kuchenkach konwencjonalnych, gdzie powłoka PET jest wciąż niezbędna, zredukowano jej ilość do 34 g/m2, co – jak podkreśla Stora Enso – stanowi duży krok naprzód.

W jeszcze innym wariancie Trayforma jest dostępna w gramaturze 420 g/m2. Jest on dedykowany większym i solidniejszym opakowaniom (tackom) dostosowanym zarówno do kuchenek konwencjonalnych jak i mikrofalowych. Gramatura ta znajdzie zastosowanie – poza Trayforma PET – także w przypadku kartonów Trayforma Bio i Trayforma PP.

Karton Trayforma został opracowany przez Stora Enso z myślą o bazujących na włóknach drzewnych rozwiązaniach opakowaniowych, przeznaczonych do mrożonych i chłodzonych gotowych posiłków. W przypadku zastosowania powłok funkcjonalnych, mogą one być podgrzewane w kuchenkach tradycyjnych bądź mikrofalowych. Jak zapewnia Stora Enso, karton Trayforma spełnia oczekiwaną przez właścicieli marek i konsumentów funkcję ochronną. Zarazem oferuje odpowiednie właściwości względem formowania i przetwarzania opakowań.

Źródło: Stora Enso

więcej...

Cyfrowa produkcja etykiet z Krakowa 

Firma COPYSHOP z siedzibą w Krakowie to miejsce, w którym realizowane są wysokiej jakości wydruki. Nieprzerwanie od 2009 roku CS obsługuje zarówno klientów indywidualnych,...

Xerox wprowadza dwie nowe maszyny do druku cyfrowego do ekosystemu produkcyjnego

Firma Xerox (NASDAQ: XRX) ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek nowej serii Xerox® Proficio™ Production Series podczas targów PRINTING United Expo, corocznego wydarzenia branży druku produkcyjnego, wraz...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Podcast nr 166: Made in...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań