spot_imgspot_img

Sprzedam lub przekażę… drukarnię

Sprzedam lub przekażę… drukarnię, to dokładnie takie ogłoszenia pojawiają się w portalach związanych z biznesem poligraficznym i to nie dzisiaj i nie wczoraj. Po przejrzeniu całej listy ogłoszeń zauważyliśmy, że większość z nich to przede wszystkim drukarnie offsetowe, które istnieją na rynku powyżej 15 lat. Zatem ich działalność przypadała na czasy w miarę stabilne. Duża grupa z nich, to drukarnie o profilu opakowaniowym i tutaj małe zaskoczenie. W sumie, można byłoby powiedzieć, że rynek opakowań jest w miarę stabilny i oczywiście rozwijający się, ale… no właśnie, ale. Pojawia się prawie w 80% ogłoszeń powód takiego stanu rzeczy.

Powód, którego nikt się nie spodziewał, a jednak. Jest nim brak następców, którzy chcieliby kontynuować tradycje rodzinne. Praktycznie na końcu każdego wpisu pojawia się dopisek, że z powodu przejścia na emeryturę dotychczasowego właściciela, chętnie sprzedam lub przekażę.

W niektórych ogłoszeniach pojawiają się także informacje, w których dotychczasowy właściciel pomoże w początkowym etapie prowadzenia biznesu, bo oprócz samej drukarni kupujący otrzymuje logo, strony WWW, cały know-how a nawet reputację firmy i ewentualnie po uzgodnieniu dalszą współpracę z wykwalifikowaną kadrą, jako osób przez lata związanych z drukarnią.

W dużej części ogłoszeń pojawiają się również informacje dotyczące wyposażenia w park maszynowy, choć tylko niektóre podają roczniki urządzeń. Zauważyliśmy również, że oprócz tradycyjnych drukarni jest całkiem spora grupa drukarni cyfrowych małego i wielkiego formatu a nawet sklepy internetowe, czyli Web-to-Print. A przy okazji… zauważyliście, ile drukarni jest kupiona przez większych? Na ten temat przygotowujemy nieco więcej informacji w kolejnych wydaniach.

Tymczasem zapraszamy do kwietniowego wydania, które tematycznie potraktowaliśmy znacznie lżej niż zawsze. Przedstawiamy w nim kilka materiałów poglądowych, które prezentują branżę zupełnie z innej strony, jak chociażby ogólna analiza rynku maszyn offsetowych. Choć o nich zawsze się pisze i mówi, to jednak warto czasami złożyć wszystkie informację w jedną i po prostu dokładnie przeczytać.


SŁUCHAJ PODCASTÓW NIEZBĘDNIK POLIGRAFA


Jak zawsze nowości, wdrożenia, instalacje… itd. Zapraszamy Was do słuchania podcastów NIEZBĘDNIK POLIGRAFA, a w tym wydaniu przypominamy poświęcony reklamacji w drukarni. Rozmowa z Karoliną Miller-Czech (drukarnia KRM Druk) jest jedną z najczęściej odsłuchiwanych w całej naszej serii.

Do zobaczenia w kolejnym wydaniu.


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×