Trzy dni największego w Polsce branżowego wydarzenia poświęconego opakowaniom i technologii pakowania w warszawskim centrum targowym PTAK – tu skupieni są najważniejsi producenci opakowań, maszyn, technologii wspierającej procesy pakowania. Widać tu, że trend ekologiczny, który jeszcze przed pandemią był jedynie zarysowany podczas wcześniejszych edycji Warsaw Pack, teraz stał się głównym nurtem i kierunkiem rozwoju strategii sprzedażowych. Producentem opakowań, który promuje od lat zrównoważone ekologicznie rozwiązania jest firma SILBO, również obecna na targach.
Ekologia spotkała się z biznesem i jest to połączenie w najwyższym stopniu wartościowe: chroniony jest produkt (a do tej pory mówiło się, że opakowania biodegradowalne nie zapewniają odpowiedniej barierowości), spełnione są wymogi prawne i prośrodowiskowe, a do tego wszystko zgadza się w kontekście marketingowym: konsument sięga po produkt opakowany zgodnie z jego obecnymi oczekiwaniami. Czas na podsumowanie targów Warsaw Pack jeszcze przyjdzie, ale już teraz widać, że zmiany w branży opakowaniowej nabierają tempa.
Źródło: Silbo