Siegwerk, podpisał list zobowiązujący do inicjatywy Science Based Targets (SBTi) i jest jak dotąd jedynym dużym producentem farb drukarskich, który to uczynił.
Inicjatywa SBTi wzywa firmy do wykazania swojego zaangażowania w łagodzenie zmian klimatycznych poprzez publiczne zobowiązanie się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych przy pomocy celów opartych na podstawach naukowych.
Cel jest uznawany za oparty na podstawach naukowych, jeśli jest zgodny z poziomem dekarbonizacji wymaganym do utrzymania wzrostu temperatury na świecie poniżej 1,5°C w porównaniu z poziomem przedprzemysłowym. Inicjatywa „Science Based Targets” to współpraca pomiędzy Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations Global Compact (UNGC), World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund For Nature (WWF). Podpisało się pod nią już ponad 4000 firm, a Siegwerk jest pierwszym dużym międzynarodowym producentem farb drukarskich, który dołączył do tej inicjatywy.
Siegwerk zobowiązuje się do wyznaczenia celów opartych na nauce, jak również celów zerowych netto, w tym długoterminowego celu opartego na nauce. Firma spodziewa się przedłożyć te cele SBTi w pierwszej połowie 2023 roku. Czyniąc to, Siegwerk będzie częścią kampanii Business Ambition for 1,5°C i kampanii Race to Zero, mającej na celu zmniejszenie emisji zgodnie z trajektorią utrzymania globalnego wzrostu temperatury na poziomie 1,5°C.
Jako producent farb i powłok, Siegwerk wykorzystuje swoją pozycję w łańcuchu wartości opakowań, aby napędzać pozytywne zmiany poza własną działalnością. W ramach swojej inicjatywy zrównoważonego rozwoju HorizonNOW wyznaczył siedem ambitnych, wymiernych celów, które mają zostać osiągnięte do 2025 roku. Są one oparte na Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG) i dotykają wszystkich aspektów działalności firmy.
Należą do nich m.in. osiągnięcie neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla zakresu 1 i 2 w skali globalnej, ustalenie danych dotyczących śladu środowiskowego produktu dla 100 procent produktów Siegwerk oraz osiągnięcie minimalnej reprezentacji płci na szczeblu kierowniczym w wysokości 15 procent. W ten sposób Siegwerk wyraźnie potwierdził swoją pozycję pioniera zrównoważonego rozwoju i lidera klimatycznego w branży.
Źródło: Siegwerk