spot_imgspot_img

Saica Group i Schumacher Packaging osiągnęły porozumienie w sprawie Polski

Dwie fabryki tektury, dwie papiernie i trzy centra serwisowe przejmie w Polsce od niemieckiej firmy Schumacher Packaging hiszpański gigant papierniczy - Grupa Saica. Firma z Aragonii jest na polskim rynku od 13 lat. Nabycie polskiej spółki zależnej jest jednym z celów określonych w planie strategicznym "Saica 2025". Transakcja oczekuje na zatwierdzenie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

- Reklama -

Na tle dramatycznie przyspieszającej koncentracji w branży opakowań, rodzina przedsiębiorców Schumacher przyjmuje dalekowzroczne podejście do wyznaczenia kursu na bezpieczną przyszłość dla firmy o długiej tradycji. W tym celu zarząd prowadzi zaawansowane rozmowy z potencjalnymi partnerami. Właśnie podpisano wstępną umowę dotyczącą polskiej spółki zależnej.

Od kilku lat obserwujemy gwałtowny wzrost koncentracji i konsolidacji w branży. Doprowadziło to do powstania kilku globalnie działających grup o sprzedaży przekraczającej 20 mld euro. Dzięki swojemu zasięgowi geograficznemu, sile produkcyjnej i sprzedażowej oraz sile kapitałowej, giganci ci stanowią poważne zagrożenie dla średniej wielkości firm zarządzanych przez właścicieli, takich jak Schumacher Packaging.

Sprzedaż polskiej spółki zależnej hiszpańskiej Grupie Saica | Takie przyszłościowe rozwiązanie zostało już uzgodnione dla Polski. Niedawno zawarto umowę z hiszpańską Grupą Saica dotyczącą przejęcia polskiego oddziału Schumacher Packaging. Umowa obejmuje wszystkie działania w Polsce: cały zarząd, wszystkich pracowników, dwie najnowocześniejsze fabryki tektury falistej w Bydgoszczy i Wrocławiu, dwie papiernie w Grudziądzu i Myszkowie, z których jedna została całkowicie zmodernizowana w 2023 r., oraz trzy centra serwisowe.

Schumacher Packaging zatrudnia w Polsce 1 540 osób i wygenerował w ubiegłym roku obrót w wysokości 327 mln euro. Finalizacja transakcji jest uzależniona od zgody polskich organów antymonopolowych i spełnienia określonych warunków wstępnych.

Ze sprzedażą na poziomie około 3,62 mld euro w 2023 r. i silną obecnością w 10 krajach europejskich, Saica ma niezbędną wielkość, aby przetrwać w konkurencyjnym środowisku. Björn Schumacher podkreśla:

Obie firmy pracują z wielką pasją nad wizją neutralnych dla klimatu opakowań wykonanych z surowców odnawialnych. Produkty i usługi obu firm uzupełniają się w Polsce. Saica wypełnia również lukę w swoim już rozległym zasięgu geograficznym w szóstej co do wielkości gospodarce Europy.

Wydzielenie spółki zależnej nie będzie miało wpływu na działalność operacyjną grupy, która będzie zatrudniać 2400 pracowników i posiadać 17 lokalizacji w 5 krajach europejskich (Niemcy, Czechy, Wielka Brytania, Włochy, Holandia). Wynika to z faktu, że polska organizacja będzie działać prawie niezależnie od innych organizacji krajowych z własnym zarządem. Działalność będzie kontynuowana jak dotychczas.

Celem jest zabezpieczenie przyszłości całej grupy firm | Celem trwających rozmów z potencjalnymi partnerami jest zintegrowanie zdrowej firmy, która była budowana przez trzy pokolenia, z większymi, bardziej międzynarodowymi firmami w perspektywie średnioterminowej, a tym samym stworzenie bezpieczeństwa planowania dla klientów i pracowników. Połączenie z większymi partnerami ma przyczynić się do jeszcze silniejszego, jeszcze lepszego i bardziej innowacyjnego wspólnego działania oraz do stworzenia jeszcze większej bliskości z klientami, niż Schumacher Packaging mógłby osiągnąć samodzielnie. Björn Schumacher:

Ponadto, warunki stały się jeszcze trudniejsze, od czasu rozpoczęcia rosyjskiej agresji, przeciwko Ukrainie w lutym 2022 r. Od tego czasu klimat konsumencki pogorszył się na prawie wszystkich głównych rynkach europejskich w wyniku niestabilności politycznej i gospodarczej oraz niepewności konsumentów. Spowodowało to również spadek popytu na przemysł opakowaniowy. Chociaż wszyscy konkurenci zostali dotknięci tym zjawiskiem, mniejsze i średnie firmy, takie jak Schumacher Packaging, ucierpiały znacznie bardziej.

Zabezpieczenie przyszłości poprzez partnerstwo z większymi firmami

Wynika to z faktu, że międzynarodowy rozmiar firmy, tj. liczba lokalizacji i krajów, a tym samym bliskość klientów, a także trwała siła finansowa, będą decydującymi czynnikami sukcesu, aby klienci uznali ją za silnego i istotnego partnera w perspektywie średnio- i długoterminowej.

Źródło: Schumacher Packaging

Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Zapraszamy do udziału w kolejnej ankiecie. W tej pytamy Was o temat,
który wydaje się jednym z ważniejszych, bo próbujemy zdefiniować obszar działalności, jaką prowadzicie.

Jak chcesz by była postrzegana Twoja firma?

Podsumowanie, jak zawsze na łamach czasopisma lub/i na łamach serwisu WWW.
Bardzo dziękujemy za poświęcony przez Was czas.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio