spot_imgspot_img

Rynek opakowań wykazuje nieprzerwany wzrost. Czy tak pozostanie i jakie korzyści odniosą drukarnie?

- Reklama -

Choć oferty specjalne, ustawienie na półce i umieszczenie produktu wpływają na jego zakup, to jednak samo opakowanie jest główną zachętą do zakupu. Wzornictwo, haptyka i zrównoważona atrakcyjność przemawiają do konsumentów zarówno poprzez emocje, jak i intelekt. To właśnie siła przyciągania opakowania liczy się, gdy konsumenci wybierają w supermarkecie spośród ponad 40 tys. produktów. Opakowania wpływają i działają jako nośnik reklamy nawet na najmniejszych powierzchniach. Jednak globalizacja i media cyfrowe w znacznym stopniu przyczyniły się do reorientacji w produkcji opakowań. Zmieniła się ona z dyscypliny technicznej na marketingową.

Jednocześnie zmienił się także ich wizerunek. Dla wielu osób opakowania postrzegane są przede wszystkim jako problem ekologiczny. Dla większości konsumentów powinno być tylko tyle opakowań, ile jest konieczne – i powinny być one wykonane z możliwie najbardziej przyjaznego dla środowiska materiału.

Zrównoważony rozwój nie jest już zatem trendem, ale warunkiem koniecznym dla sprzedaży produktów. Do takiego wniosku doprowadziło już badanie zlecone przez Pro Carton w połowie 2009 roku. Tutaj 90% respondentów stwierdziło, że data przydatności do spożycia na opakowaniu żywności jest najważniejszą informacją, a jednocześnie 87% chciało, aby wielkość opakowania odpowiadała zawartości, aby uniknąć zbędnych opakowań. To nastawienie na ogół nie uległo zmianie.

Wręcz przeciwnie, konsumenci oczekują dziś, że stosowane materiały będą nadawały się do recyklingu. Ponieważ szkło jest uważane za materiał nadający się do recyklingu, około 60% konsumentów uważa ten materiał za najbardziej przyjazny środowisku, a następnie 36%, które uważa karton i papier za najbardziej ekologiczne opakowania… więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional.


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Pierwsza ankieta w roku 2025 dotyczy przede wszystkim tego, co sądzicie o najbliższych miesiącach.
Jakie będą dla poligrafii?

Jaki będzie rok 2025 dla poligrafii?

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio