Jaki będzie 2023 rok w szeroko rozumianej branży poligraficznej? Główne trendy, które – według ekspertów Canon Polska – zdominują rynek, to cyfryzacja biur, wzrost popularności druku na żądanie oraz częstsze wykorzystanie atramentu zamiast toneru. Dokładniej można o nich posłuchać w najnowszym odcinku podcastu „Rozmowy o druku”.
Branżowy podcast Canon to cykl dyskusji o wszystkim, co dzieje się w poligrafii. W ramach „Rozmów o druku” zaproszeni przez producenta goście przyglądali się już między innymi rozwojowi rynku wydawniczego, zagadnieniom cyberbezpieczeństwa czy wzrastającej roli druku w aranżacji wnętrz. Tym razem przedstawiciele Canon Polska – Tomasz Miękus, ekspert producenta od rozwiązań do druku wielkoformatowego, Michał Młynarczyk, specjalizujący się w druku produkcyjnym oraz Dariusz Szwed, zajmujący się technologią dla biur, rozmawiali o wyzwaniach i prognozach na 2023 rok w branży poligraficznej oraz biurowej.
Personalizacja głównym wyzwaniem dla poligrafii | Eksperci Canon Polska zwracają uwagę przede wszystkim na dynamiczny rozwój tak zwanego druku na żądanie. To kwestia od wielu lat dominująca w dyskusjach w świecie poligrafii.
Toner czy atrament? To zależy | W „Rozmowach o druku” nie mogło zabraknąć także klasycznego dla poligrafii pytania: toner czy atrament? I tu odpowiedź nie jest już prosta – wszystko zależy od konkretnego segmentu branży druku. Jak wskazywał specjalista od druku produkcyjnego, Michał Młynarczyk, w przypadku wielkich nakładów można się spodziewać prawdziwego boomu na rozwiązania atramentowe:
Prognozy na 2023 to tylko jedna z części podcastu. Rozmówcy omówili także miniony 2022 rok w branży druku oraz przyjrzeli się wyzwaniom współczesności. Cała audycja, dla wygody użytkowników, została podzielona na trzy części. Odcinka można posłuchać bezpłatnie na platformach Google Podcast, Apple Podcast i Spotify oraz na stronie WWW.
Źródło: Canon