spot_imgspot_img

Podsumowanie 10. edycji Future Book Forum

Tegoroczne Future Book Forum odbyło się 8 i 9 listopada w Canon Experience Center w Poing, w Niemczech. Wydarzenie pod hasłem “Grow Your Audience With Liquid Design” zorganizowano, by przyjrzeć się dostępnym teraz i w przyszłości narzędziom oraz metodom pracy, które pozwolą budować synergię świata fizycznego oraz cyfrowego w branży poligrafii. Wiodący, europejscy wydawcy, drukarnie i dostawcy rozwiązań technologicznych dyskutowali także o tym, jak wprowadzać innowacyjne zmiany i zmniejszać wpływ sektora wydawniczego na środowisko.

- Reklama -

Uczestnicy Future Book Forum, wydarzenia obchodzącego w tym roku swoje 10-lecie, wzięli udział w prezentacjach na żywo, pokazach technologicznych i licznych dyskusjach. Wszystkie one były okazją, by przyjrzeć się temu, w jaki sposób innowacyjne technologie mogą polepszać doświadczenie klienta, wzmacniać jego zaangażowanie czytelnicze, zwiększać rentowność projektów wydawniczych i polepszać promocję książek wydawanych na żądanie. Moderatorem tegorocznej edycji był Peter Fisk, pisarz i futurolog, który przedstawił koncepcję “Grow Your Audience with Liquid Design”.

Canon Future Book Forum 2023 Foto: Alex Schelbert

Najważniejsze i najbardziej inspirujące dyskusje | Pierwszego dnia odbyły się sesje tematyczne poświęcone zrównoważonemu rozwojowi i nowoczesnym technologiom z obszaru wydawania i drukowania książek. Spośród nich warto wymienić kilka, m.in.:

• Sophie Wybrew-Bond, Senior Vice President, Lifestyle, Knowledge and News w Future PLC – mówiła o tym, jak włączać czytelników w proces tworzenia treści, ułatwiać im kontakt z innowacyjnymi technologiami i wzmacniać ich zaangażowanie.

• Holly Mcloughlin Content Creator and Community Manager w Tandem Collective opowiadała potencjale hybrydowego marketingu i wykorzystaniu do promocji platformy TikTok poprzez interakcję z już istniejącymi, zaangażowanymi społecznościami zajmującymi się tematyką książek, takimi jak na BookTok czy Bookstagram.,

• Julio Covacho López i Manuel Lucania Fesser, założyciele Quantic Brains Transform zaprezentowali jak rzeczywiście funkcjonuje rozwijane przez firmę narzędzia oparte na Sztucznej Inteligencji, które mogą być wykorzystywane do automatycznego generowania treści

• Eirik Wahlstrøm, CEO i współzałożyciel Ludenso – opowiadał o łączeniu świata fizycznego i cyfrowego za pomocą Augmented Reality, technologii ułatwiającej bezproblemowe przechodzenie od treści zawartych w podręczniku do treści w przestrzeni wirtualnej. Stosowanie AR pozwala nauczycielom i uczniom wybierać własne metody nauczania i uczenia się, a przede wszystkim, ma potencjał na zdecydowaną poprawę zaangażowania młodych uczniów w naukę, czyniąc ją bardziej interaktywną.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×