spot_imgspot_img

Podcast #140. Transformacja cyfrowa. Ale o co chodzi?

- Reklama -

W poprzednim roku rozmawialiśmy wielokrotnie o wyzwaniach stojących przed drukarniami. Jednym z nich jest wprowadzenie narzędzi automatyzujących produkcję i o ile obszar prepress jest już opanowany właściwie w 100%, o tyle pozostałe obszary są nadal dopracowywane.

Automatyzacja, optymalizacja, autonomizacja… to właściwie w którą stronę to wszystko zmierza? Między innymi o takich tematach rozmawiamy z Łukaszem Szymańskim i Krzysztofem Książkiem z firmy Digiprint. Podsumowujemy również zeszłoroczne targi DRUPA. A jest o czym rozmawiać…

W strefie TWOJE PREMIUM możesz dodatkowo obejrzeć prezentacje, filmy i zdjęcia przygotowane do tej rozmowy. Rejestracja jest bezpłatna do końca 2025 roku. Zapraszamy do wysłuchania.

Nasi goście…

O naszych gościach…

Łukasz Szymański, absolwent inżynierii oprogramowania na Politechnice Białostockiej. Od ponad 17 lat pracownik firmy Digiprint jako integrator, doradca, specjalista i sprzedawca systemów workflow do prepress, systemów proofingowych, systemów kontroli jakości wizyjnej i kolorystycznej. Od 2020 r. pierwszy w Polsce certyfikowany ekspert G7. Głównym zadaniem i misją jego pracy jest holistyczne podejście do tematu przygotowania i zarządzania drukiem, z uwzględnieniem każdego aspektu – począwszy od potrzeb właściciela marki, przez design, przygotowanie do druku, produkcji opakowań, skończywszy na logistyce i dystrybucji. Prywatnie: kolarz amator MTB, konstruktor dronów FPV, modelarz redukcyjny.

Krzysztof Książek. Ewidentny ewangelista technologii cyfrowych, pochłonięty poligrafią i przemysłem opakowaniowym. W ramach swoich specjalizacji na WAT (Elektronika i Telekomunikacja) oraz WSISIZ (Informatyczne Techniki Zarządzania) ugruntował swoją wiedzę inżynierską na temat hi-tech, która pozwoliła mu precyzyjnie określić wizję cyfryzacji. Realizuje ją przez blisko 20-letnią obecność w biznesie B2B, konsultując budowy kolejnych zakładów produkcyjnych i dostarczając do nich cyfrowe technologie optymalizujące ekonomikę produkcji konwencjonalnych.

Przemysł poligraficzny, wykorzystanie tam druku cyfrowego, a w szczególności cyfrowe sztancowanie to główny obszar specjalizacji zawodowej Krzysztofa, którą od 15 lat realizuje w strukturach Digiprint. W tej chwili główne aspiracje upatruje w zastosowaniu i popularyzacji laserowej technologii sztancowania kartonu i tektury falistej w przetwórstwie opakowaniowym. Prywatnie docenia każdy możliwy bliski kontakt z naturą i zielenią, pływając, zjeżdżając, grając jak i szwendając się.


Zapraszamy do naszego NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA. A w nim wiele tematów dotyczących szeroko rozumianej poligrafii. Jednak bez nadęcia. Z dozą humoru i wiedzy. Nasi goście dzielą się swoimi spostrzeżeniami, doświadczeniami, wiedzą i nieco innym pojmowaniem tego, co wiąże się nam wszystkim z pojęciem „poligrafia”.

Zatem technologia, innowacyjność, wzloty i upadki, projekty, które udało się zrealizować i takie, które jeszcze muszą poczekać. Jednym słowem … POLIGRAFIA.

Wszystkie podcasty zostały przez naszą redakcję podzielone na sezony, w których prezentujemy od 6 do 7 odcinków. Wiele z tych tematów nie straciło swojej aktualności. Warto słuchać. Podcasty redakcji ŚWIAT POLIGRAFII PROFESSIONAL powstają w Studio 3po3. Prowadzącym jest Mirosław Pawliński red. naczelny. Słuchaj na YouTube, Spotify, Apple Podcasts oraz Deezer.

Naszymi gośćmi byli dotychczas między innymi: Tadeusz Figurski (TadePack), Marcin Wójcik (LFP Industrial Solutions), Tomasz Kugaudo (Avargraf), Sławomir Iwanowski (SCODIX), Paweł Szpil (2Press), Jacek Kobyliński (Muller Martini), Łukasz Żarnecki (Heidelberg Polska), Jakub Szczepaniak (Avargraf), Jarek Krasnodębski (Heidelberg Polska), Piotr Lis (3M), Gabriela Swat (Duplo Polska), Zbigniew Bohdan (Emipak), Małgorzata Szczotka (CMC}, Szymon Symonowicz (Digiprint), Stefan Piotrowski (ECO3), Krzysztof Książek (Digiprint), Zbigniew Jemioło (Digiprint), Izabela Talmont (Emipak), Mirosław Bohdan (Emipak), Paweł Szarubka (Integrator Systemów Poligraficznych), Mateusz Woźniak (Konica Minolta), Alicja Bednarek (Canon), Marcin Zaporowski (HP), Łukasz Chruśliński (Mark Andy), Marcin Śpiewok (Silbo), Marta Paprocka (Silbo), Krzysztof Pindral (Heidelberg Polska) Karolina Kępska-Tlaga i Wiktoria Majewska (Vilpol), Andrzej Wasielak (Koenig & Bauer CEE), Marcin Śpiewok (Silbo), Marta Paprocka (Silbo)… i cała grupa tych, których usłyszeliście i usłyszycie już wkrótce…


Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Wydaje się, że jednym z najważniejszych zadań jest ochrona marki. Czy drukarnia wykorzystuje i oferuje rozwiązania pomagające klientom chronić swoje produkty?

Jak ważna jest ochrona produktu i marki?

Czy stosujesz rozwiązania stosowane w produkcji poligraficznej do zabezpieczania finalnego produktu (ukryte kody itd.)?

Dziękujemy za Twój czas! Pozostań z nami w kontakcie. Jeżeli chcesz by przygotować ANKIETĘ dla Ciebie, odezwij się na adres e-mail naszego  redaktora.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Atrium Centrum Ploterowe

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging