Zazwyczaj w NIEZBĘDNIKU POLIGRAFA skupiamy się na technologii, materiałach, uszlachetnianiu i samej produkcji. Nie zdarzyło się do tej pory, byśmy zajrzeli za kulisy powstawania opakowania, bo co by nie mówić, drukarnia drukuje to, co przyniesie klient. Tak wygląda nasz rynek, dużo agencji reklamowych, dużo studiów projektowych zajmujących się tworzeniem marek, ale jak dość często rozmawiamy z drukarniami, to nie raz bywa, że chwytają się za głowę widząc prace twórcze etykiety lub opakowania… „ekspertów” od projektowania.
Do naszej redakcji dały się zaprosić Zuzanna Mann i Małgorzata Włodarczyk. Obie zajmują się obszarem opakowań do kosmetyków. Obszarem, bo to nie tylko projektowanie, ale także produkcja, a następnie wprowadzenie na rynek, czyli także marketing i komunikacja.
Jak to się robi w praktyce? Czy drukarnia potrafi być elastyczna we współpracy? Z jakimi drukarniami współpracują i czy zlecający potrafią zaskoczyć? Swoją drogą zapytaliśmy także o to, jak długo powstaje projekt pod konkretne zamówienie i czy kupują kosmetyki w opakowaniach, które same zaprojektowały?
Niespodzianek w naszej rozmowie jest dużo i mamy nadzieję, że nawet ogólna rozmowa o tym wszystkim może Wam wiele podpowiedzieć, co i jak powstaje? A my już dzisiaj nie możemy doczekać się kolejnej naszej rozmowy.
Małgorzata Włodarczyk – marketerka z wykształcenia i zawodu. Specjalizuje się we wprowadzenia produktów kosmetycznych rynek. Autorka wielu konceptów kosmetycznych dystrybuowanych w Polsce i na świecie. Zajmuje się doradztwem dla branży kosmetycznej w obszarze marketingu, mentoringiem marketerów kosmetycznych oraz wsparciem strategicznym marek kosmetycznych polskich i importowanych. Dyplomowany coach i mentor oraz certyfikowany coach ICC. Więcej na misjabrand.pl.
Zuzanna Mann – art director, specjalistka komunikacji wizualnej, kreatorka. Specjalizuje się projektowaniu marek i opakowań dla szeroko pojętej branży beauty, a także aranżowanej fotografii produktowej. Stworzyła ponad tysiąc projektów opakowań, które stanęły na półkach, niektóre z nich na ponad 15 lat. Zajmuje się tworzeniem koncepcji wizualnych, doradztwem w zakresie brandingu i opakowań, opieką nad markami oraz tworzeniem zespołów graficznych. Więcej na www.zuzannamann.com oraz ig: zuzanna.mann.
ZAGLĄDAJ DO KALENDARZA WYDARZEŃ
