Inteligentne planowanie produkcji jest niezbędne dla nowoczesnych firm poligraficznych, ponieważ dzisiejsi klienci wymagają coraz większej różnorodności produktów, błyskawicznych dostaw i niższych cen. Sprawne planowanie i elastyczne procesy są niezbędne do wdrożenia systemu Printshop 4.0, ponieważ pozwalają firmom szybko reagować na zmieniające się wymagania klientów i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną na rynku.
Koenig & Bauer oferuje optymalizator zadań (Job Optimiser) – potężne narzędzie APS (Advanced Planning Software) do szczegółowego planowania procesów produkcyjnych. Inteligentne algorytmy planowania i optymalizacji automatyzują wszystkie zadania planistyczne, zapewniając maksymalną wydajność planowania. Płynna integracja z systemami MIS i MES umożliwia firmom poligraficznym optymalizację procesu planowania w obszarach produkcji i logistyki, co stanowi podstawę ukierunkowanej kontroli nad przepływem materiałów i możliwościami zasobów.
Efektywne planowanie produkcji w pięciu krokach | Szybsze tworzenie idealnego planu produkcji dzięki automatycznemu planowaniu szczegółowemu – Job Optimiser uwalnia potencjał wydajności w codziennej produkcji dzięki następującym funkcjom planowania:
- Automatyczny import wstępnie zaplanowanych zadań produkcyjnych z systemu MIS umożliwia szybki i niezawodny dostęp do wszystkich informacji istotnych dla danego zadania. Lista zadań z asystentem zapewnia natychmiastowy przegląd aktualnego statusu produkcji, wraz z innymi informacjami, takimi jak dostępność materiałów i narzędzi, wydruki próbne i zatwierdzenie przez klienta. Funkcje szybkiego filtrowania umożliwiają wybranie wszystkich zadań gotowych do produkcji do szczegółowego planowania.
- Funkcja planowania maszyn definiuje zasoby maszynowe i okna czasowe, które są niezbędne do wykonania poszczególnych etapów produkcji zaplanowanych zleceń. Uwzględniane są wszystkie możliwe ograniczenia i zależności, aby zapewnić terminowe zakończenie produkcji. Dynamiczne dostosowania do kolejnych zmian pozwalają osiągnąć wysoki stopień elastyczności w szczegółowym planowaniu zasobów.
- Inteligentne algorytmy sterowania funkcją “Równoważenie obciążeń” umożliwiają optymalne rozłożenie wymaganych etapów produkcji na odpowiednie maszyny drukujące i postpressowe, zapewniając równomierne wykorzystanie mocy produkcyjnych i większą wydajność.
- Planowanie kolejności zadań określa kolejność obsługi zaległych zadań produkcyjnych na poszczególnych maszynach. Kolejność zadań jest optymalizowana na podstawie parametrów specyficznych dla procesu i maszyny, takich jak wymagania dotyczące wykończenia, rodzaje powlekania lub dostępne funkcje automatyzacji, w celu zminimalizowania czasu przygotowania. W przypadku zmian w planowanych zadaniach bieżąca kolejność i obliczone czasy przygotowania są odpowiednio dostosowywane.
- Zoptymalizowana lista zadań jest automatycznie przesyłana do oprogramowania MES LogoTronic. Zapewnia to zarówno przyspieszenie całego procesu, jak i doskonałą synchronizację poszczególnych jego etapów.
Planowanie produkcji na zupełnie nowym poziomie | Job Optimiser jest idealnym rozwiązaniem dla zautomatyzowanego szczegółowego planowania produkcji poligraficznej. Sekwencja produkcyjna jest optymalizowana zgodnie z parametrami specyficznymi dla danego procesu, takimi jak stosowane podłoża, stosowane kolory i wymagania dotyczące wykończenia, a znaczne skrócenie czasu przygotowania przekłada się na dodatkowe możliwości produkcyjne dla kolejnych zleceń. Płyty drukarskie, podłoża, farby i inne materiały eksploatacyjne są dostarczane do odpowiednich maszyn dokładnie w odpowiednim momencie i w ściśle określonej kolejności.
Optymalizator zadań podnosi poziom planowania produkcji na zupełnie nowy poziom. Niezależnie od tego, czy chodzi o zadania typu web-to-print z ultrakrótkimi czasami realizacji, czy też o produkcję kartonów składanych z wieloma kolorami spotowymi i wariantami produktów, Job Optimiser wykazuje swoją niezrównaną wydajność w każdej sytuacji: zautomatyzowane planowanie sekwencji zadań, dynamiczne korekty planowania i nieprzerwana produkcja dzięki niezawodnej dostępności zasobów. Job Optimiser to potężne i proste w obsłudze oprogramowanie do planowania produkcji dla firm poligraficznych, a tym samym integralny element systemu Print 4.0, zapewniający większą wydajność w całym łańcuchu produkcyjnym.
Źródło: Koenig & Bauer