AMK Group rozpoczynała swoją działalność od typowej produkcji reklamowej. Z czasem w jej ofercie zaczęły pojawiać się coraz bardziej zaawansowane, wysublimowane rozwiązania, w tym wysoko przetworzone, bogato uszlachetnione opakowania (m.in. hybrydowo-strukturalne). Obecnie firma wdraża – bazujący w części na środkach unijnych – projekt związany ze wprowadzeniem specjalnych zabezpieczeń w wydrukach, chroniących je przed podrabianiem.
„Ta nowa, opracowana przez nas technologia, będzie w dużej mierze dotyczyła właśnie produkcji opakowań. Jej wdrożenie będzie istotne zwłaszcza dla współpracujących z nami właścicieli światowych, ekskluzywnych marek, którzy szczególnie odczuwają problem związany z podróbkami – mówi Konrad Kondraciuk. – Po jej wdrożeniu udział opakowań, w stronę których skierowaliśmy naszą uwagę już wiele lat temu, w naszym asortymencie jeszcze wzrośnie. Przy ich produkcji zaś etap projektowania, a także przygotowania plików do druku, jest niezwykle istotny.
System Apogee Prepress znakomicie sprawdzał się także przy zleceniach związanych z opakowaniami. Uznaliśmy jednak, że w kontekście dalszej rozbudowy tej części naszej działalności niezbędne staje się dedykowane jej, specjalistyczne oprogramowanie. Rozważaliśmy w tym kontekście oferty dwóch dostawców. Finalnie zdecydowaliśmy się moduł Packaging Pack firmy Agfa. Głównymi kryteriami wyboru były profesjonalizm i zaangażowanie osób odpowiedzialnych ze strony dostawcy za wdrożenie i wsparcie techniczne całej przygotowalni (także od strony software’owej) oraz wysoka jakość samych rozwiązań”.
„W tym miejscu chciałbym podziękować kilku osobom z firmy Agfa, które od początku współpracy są dla nas bardzo dużym wsparciem, zarówno merytorycznym jak i serwisowym. To panowie Maciej Baur, Marcin Rawicki i Adam Skierkowski – ich pomoc na różnych etapach naszej działalności była nieoceniona. I nie mam tu na myśli napraw bo zarówno sprzęt jak i oprogramowanie firmy Agfa działają przez te wszystkie lata bez zarzutu, ale właśnie obszar związany z doradztwem i pomocą. Od strony handlowej naszym opiekunem jest od lat Jarosław Suchodolski, który jest z kolei bardzo pomocny przy konfigurowaniu i podpowiadaniu nam optymalnych w danej chwili rozwiązań” – dodaje Jakub Frąckiewicz.
Źródło: Agfa, Świat Poligrafii Professional wyd. 06/2022