poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Nowe dotacje. Pierwsze konkursy już jesienią

Nowy budżet unijny na lata 2021-2027 to blisko 770 mld zł które popłyną do Polski. Znacząca część tej kwoty to będą dotacje dla małych, średnich i dużych firm. Dodatkowo firmy w większości województw otrzymają wyższy procentowy poziom dofinansowania niż to miało miejsce w poprzednich latach.

- Reklama -spot_imgspot_img

W nowej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska otrzyma z Unii Europejskiej łącznie około 770 mld zł, a firmy z branży poligraficznej i produkcji opakowań znów będą mogły korzystać z wielu możliwości dofinansowania w ramach programów ogólnopolskich i 16 programów regionalnych. Większość z konkursów jest kontynuacją dotychczasowych, realizowanych w poprzednich latach.

Procedury ubiegania się o nowe dotacje, kluczowe kryteria, wymagania dotyczące innowacyjności będą w praktyce bardzo zbliżone do tego co znamy z poprzednich konkursów. Jednym z większych źródeł finansowania dla przedsiębiorstw z branży poligraficznej i produkcji opakowań będą m.in. Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, z budżetem 7,9 mld euro.

Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki to program, który ma za zadanie wspierać innowacje. W programie będą finansowane w szczególności inwestycje związane z nowoczesnymi technologiami oraz wdrożeniami prac B+R. Co istotne, firmy będą mogły komponować projekt według swoich potrzeb i etapu rozwoju z kilku dostępnych modułów co pozwoli zdobyć wsparcie już na początkowym etapie projektu.


Słuchaj podcastów NIEZBĘDNIK POLIGRAFA


Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki na lata 2021–2027 to następca wcześniejszego programu Inteligentny Rozwój 2014–2020. Główne założenia programu to zwiększenie potencjału w zakresie badań i innowacji oraz wykorzystywania zaawansowanych technologii, wzrost konkurencyjności MŚP, rozwój inteligentnych specjalizacji oraz transformacja gospodarki w kierunku Przemysłu 4.0 i zielonych technologii. Ważną zmianą w stosunku do obecnej perspektywy będzie też możliwość dofinansowania podnoszenia kompetencji pracowników w tych obszarach, które dotyczą cyfryzacji czy nowych rozwiązań technologicznych… więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional – wydanie 06/2022


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań