Branża poligraficzna i opakowaniowa przechodzi dynamiczną transformację, która wymaga również ewolucji wydarzeń branżowych.
Dotyczy to również targów drupa, które po raz kolejny udowodniły swoją wagę i znaczenie jako wiodące światowe targi handlowe w 2024 r. i dostarczyły pionierskiej inspiracji. Branża może już oczekiwać remake’u najważniejszego wydarzenia w dziedzinie technologii poligraficznych, które odbędzie się w Düsseldorfie w dniach od 9 do 17 maja 2028 r.
„drupa 2024 była bardziej międzynarodowa niż kiedykolwiek, a pozytywna atmosfera w halach odzwierciedlała determinację naszej branży do wprowadzania głębokich zmian, aby uczynić branżę poligraficzną i opakowaniową bardziej zrównoważoną poprzez automatyzację, sztuczną inteligencję i strategiczne partnerstwa. I to są właśnie te ważne cele, które będą nadal wymagać niezawodnej platformy, takiej jak drupa w przyszłości. Było jednak również oczywiste, że jako targi B2B z bardzo dużym udziałem decydentów z całego świata, czas pobytu na drupie stał się krótszy. Dlatego chcemy ułatwić wizyty na targach z maksymalną wydajnością”, wyjaśnia decyzję Wolfram N. Diener, prezes i dyrektor generalny Messe Düsseldorf.
Na tegorocznej drupie 76 procent odwiedzających stanowili członkowie kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla. „Uważamy, że ta zmiana jest również potwierdzona doświadczeniem, jakie zebraliśmy na naszych wiodących światowych targach w dziedzinie maszyn, urządzeń i wyposażenia, Interpack i K, które dotyczą porównywalnych profili klientów i wypadają bardzo dobrze przy podobnym czasie trwania”.
Unikalna prezentacja najnowocześniejszej technologii i maszyn w działaniu pozostaje USP targów drupa. Nowe zasady dotyczące czasu trwania targów nadal pozwolą wystawcom na skuteczną prezentację i prezentację szerokiego wachlarza produktów, maszyn i przepływów pracy, a także imponujący program sceniczny.

Dr Andreas Pleßke, przewodniczący komitetu drupa i dyrektor generalny Koenig & Bauer AG, podkreśla znaczenie targów i jest zwolennikiem nowego czasu trwania: „Dla Koenig & Bauer drupa oferuje niezrównany format marketingowy, co tegoroczne wydarzenie po raz kolejny w imponujący sposób pokazało. Wyraźnie witamy nowy czas trwania targów rozpoczynający się w 2028 r., ponieważ spełni on zmieniające się wymagania branżowe bez ograniczania międzynarodowego zasięgu targów. Świadczy o tym również fakt, że w drupie uczestniczyli goście ze 173 krajów, co podkreśla globalny charakter wydarzenia. Żaden inny format nie generuje tak dużego zainteresowania ze strony branży”.
„Dokładnie i starannie przeanalizowaliśmy zalecenia naszego komitetu drupa, wyniki ankiet wystawców i odwiedzających oraz opinie od partnerów i stowarzyszeń”, mówi Sabine Geldermann, dyrektor drupa. „Skrócenie czasu trwania targów jest bezpośrednią odpowiedzią na pragnienie branży, aby wydarzenie było bardziej ukierunkowane i wydajne, a uczestnicy z całego świata mieli niepowtarzalną okazję do odkrywania przełomowych innowacji i technologii”.
Koncepcyjny kierunek, nowa koncepcja wizualna i przyszłe obietnice targów drupa 2028 zostaną przedstawione branży w 2025 r.
Źródło: DRUPA