czwartek, 13 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Na drodze do gospodarki cyrkulacyjnej

- Reklama -spot_imgspot_img

W skali globalnej popyt na farby drukarskie, tonery i tusze wydaje się być niewzruszony przez wszystkie kryzysy. Na całym świecie rynek farb drukarskich został wyceniony na 16 657,52 mln dolarów w 2021 roku i oczekuje się, że do 2027 roku wzrośnie o 1-2%. Jednak sytuacja nie jest do końca taka prosta. Po pierwsze, istnieją znaczne różnice pomiędzy poszczególnymi regionami świata i krajami.

Na przykład region Azji i Pacyfiku dominuje na rynku światowym – z największą konsumpcją w Chinach. A ponadto tradycyjne obszary maleją, podczas gdy inne segmenty w tym samym czasie rosną. W 2021 r. branża farb drukarskich była w trakcie procesu naprawczego po zamknięciu niektórych zakładów produkcyjnych w związku z wpływem Covid-19 w 2020 r. i spadkiem popytu w wielu segmentach druku.

W perspektywie krótkoterminowej rosnący popyt ze strony druku cyfrowego oraz rosnące zapotrzebowanie w sektorze opakowań i etykiet prawdopodobnie będą czynnikami napędzającymi wzrost rynku. Z drugiej strony branża farbiarska spodziewa się, że spadek w druku komercyjnym i surowsze przepisy dotyczące utylizacji farb mogą zahamować rozwój rynku. Wzrost kosztów wszelkiego rodzaju druków spowodowany wysokimi cenami papieru również hamuje wzrost rynku.

Konkurencyjny krajobraz | W Europie rynek jest zupełnie inny. Oprócz efektów substytucyjnych pomiędzy poszczególnymi procesami drukarskimi, w szczególności druk publikacji staje w obliczu rosnącej konkurencji ze strony cyfrowych form publikacji. Analitycy instytutu badań rynkowych Ceresana spodziewają się, że europejski rynek farb drukarskich spadnie do 2024 roku do poziomu około 1,17 mln ton (do farb drukarskich zalicza się również tonery do elektrofotografii).

Rynek farb drukarskich jest skonsolidowany od wielu lat, a pięciu największych graczy odpowiada za około 45% światowego rynku (pod względem przychodów). Główni gracze to Sun Chemical, Flint Group, Sakata Inx, Toyo Ink i Siegwerk. Muszą oni dzielić rynek farb drukarskich, który jest podzielony na segmenty według procesu, zastosowania i położenia geograficznego. Istnieją rozpuszczalnikowe, wodne, olejowe, utwardzane promieniowaniem farby drukarskie UV i UV-LED.

Wydanie 12/2022

Rodzaje farb drukarskich są wykorzystywane w różnych procesach, takich jak druk fleksograficzny, druk wklęsły, sitodruk, druk cyfrowy i druk offsetowy. Istnieją specjalne farby do utrwalania na zimno i utrwalania na gorąco w zwojowym druku offsetowym, farby do offsetu arkuszowego i tonery do druku cyfrowego w lub tusze do drukarek atramentowych. Wreszcie, rynek różni się pod względem zastosowań, takich jak opakowania, reklama i wydawnictwa, tekstylia i tak dalej.

Ponieważ farby drukarskie są nakładane na podłoże, zwykle papier i tekturę, przy użyciu różnych technik, receptury i właściwości farb drukarskich mogą być modyfikowane i dostosowywane do odpowiednich celów.

Ogólnie rzecz biorąc, farby drukarskie składają się z pigmentów lub barwników, spoiw (żywic i polimerów), rozpuszczalników (rozpuszczalników organicznych, rozcieńczalników reaktywnych lub wody) oraz dodatków regulujących określone właściwości.

To samo dotyczy wszystkich systemów kolorów, ale istnieje różnica przede wszystkim w przypadku farb i atramentów utwardzanych promieniowaniem UV, które są wykorzystywane w coraz większej liczbie zastosowań – w tym w druku cyfrowym i opakowaniowym… więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional.


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Cyfrowa produkcja etykiet z Krakowa 

Firma COPYSHOP z siedzibą w Krakowie to miejsce, w którym realizowane są wysokiej jakości wydruki. Nieprzerwanie od 2009 roku CS obsługuje zarówno klientów indywidualnych,...

Xerox wprowadza dwie nowe maszyny do druku cyfrowego do ekosystemu produkcyjnego

Firma Xerox (NASDAQ: XRX) ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek nowej serii Xerox® Proficio™ Production Series podczas targów PRINTING United Expo, corocznego wydarzenia branży druku produkcyjnego, wraz...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Podcast nr 166: Made in...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań