Firma Müller Martini jest przekonany, że technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI) zrewolucjonizują branżę poligraficzną w ciągu najbliższych kilku lat.
W rezultacie połączenie nowoczesnych technologii przemysłowych, takich jak serwonapędy i wizja maszynowa, z głębokim zrozumieniem procesów produkcyjnych ostatecznie prowadzi do niezawodnych, deterministycznych i zrozumiałych funkcji inteligentnej fabryki.
Jedno z tych inteligentnych gniazd fabrycznych do przemysłowej produkcji książek obejmuje linię bloków książkowych „SigmaLine Compact”, oklejarkę „Antaro Digital” i trójnóż „InfiniTrim”. Na małej przestrzeni osiąga się ekonomiczną produkcję do 2000 egzemplarzy na godzinę, od bardzo małych nakładów po pojedyncze pojedyncze książki. Umożliwia to inteligentne oprogramowanie i przechwytywanie produktów w oparciu o kody kreskowe, dzięki czemu przez cały czas trwania procesu jest on pod pełną kontrolą.
W „SigmaLine Compact” pierwszy czytnik kodów kreskowych po elemencie wyrównującym i kontroli krawędzi wstęgi rejestruje każdy podpis i zapewnia, że maszyna może się sama dostosować. Wszystkie istotne parametry aplikacji Smart Factory są zapisane w kodzie kreskowym lub można uzyskać do nich dostęp za jego pośrednictwem. Proces składania, doskonałe oprawy, proces cięcia i sortowania można kontrolować za pomocą wbudowanych czujników. Cały system jest również bardzo łatwy w obsłudze, nie jest wymagana ręczna interwencja.
W przyszłości Müller Martini widzi korzyści ze sztucznej inteligencji w zwiększaniu wydajności, konserwacji predykcyjnej, monitorowaniu w czasie rzeczywistym i podejmowaniu decyzji w oparciu o dane. Potencjał widać zwłaszcza w algorytmach samouczących się, które na podstawie wcześniejszych zamówień potrafią wyznaczyć optymalne parametry (produkcyjne).
Według firmy kolejnym przydatnym obszarem zastosowania AI jest konfigurowanie maszyny i optymalizacja procesu. W ten sposób lata doświadczeń wymaganych wcześniej w systemach operacyjnych mogłyby zostać zastąpione inteligentnymi algorytmami i nowoczesnymi technologiami. Müller Martini ocenia obecnie oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji w obszarze usług, które ma pomóc specjalistom wsparcia w ustaleniu przyczyny błędu na podstawie wcześniejszych doświadczeń.
Źródło: Müller Martini