Możliwości druku cyfrowego o jakich mało jeszcze wiemy, w produkcji opakowań na świecie to tytuł prezentacji, jaką przygotowała i poprowadziła Alicja Bednarek z firmy Digiprint podczas trwającego V Kongresu Przemysłu Opakowań zorganizowanego przez Polską Izbę Opakowań wspólnie z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi
Alicja Bednarek – Marketing Specialist – od 7 lat związana z firmą Digiprint, od 9 lat z branżą poligraficzną. W 2017 roku ukończyła podyplomowe studia Inżynieria Produkcji w Poligrafii na Politechnice Warszawskiej i swój zawodowy dorobek łączy z poligrafią cyfrową. Jest fanką oryginalnych wzorów opakowań dla przetwórców oraz producentów etykiet, opakowań i tektury falistej.
SŁUCHAJ PODCASTÓW NIEZBĘDNIK POLIGRAFA
Jej ogromną pasją jest poligrafia i jej zastosowania w różnych obszarach, zwłaszcza w opakowaniach, gdzie oprócz nowych technologii pojawiają się rozwiązania pozwalające na “personalizację” opakowań na wiele różnych sposobów. Alicja Bednarek nie tylko omówiła trendy związane z opakowaniami przyszłości, ale przede wszystkim zaprezentowała uczestnikom możliwości zastosowanych już konkretnych przykładów produkcyjnych – zrealizowanych kampanii.
O Kongresie | Polska Izba Opakowań jako organizacja integrująca wszystkie osoby, instytucje i przedsiębiorstwa zainteresowane opakowaniami powinna pomagać w określaniu kierunków, w jakich będzie rozwijało się opakowalnictwo. Wyniki tych zmian będą miały wpływ na funkcjonowanie całego rynku i osobiście każdego z nas. Zorganizowany wspólnie z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi V Kongres Przemysłu Opakowań jest dobrym miejscem, aby o tym rozmawiać.
Na program merytoryczny Kongresu składają się wystąpienia będące próbą odpowiedzi na pytanie w jakich kierunkach podąża produkcja w branżach dla których opakowania są przeznaczone, jakich nowych produktów i technologii spodziewać się możemy na rynku za kilka lat i w związku z tym jak na te wyzwania branża opakowaniowa chciałaby odpowiedzieć.
Nowe produkty i technologie będą wymagały nowych rodzajów opakowań, które my będziemy musieli zabezpieczyć. To producenci nowych wyrobów spożywczych, farmaceutycznych, chemicznych, gospodarstwa domowego, kosmetyków, higieny, rolniczych (owoce i warzywa), dietetycznych, ekologicznych itp. określają nam, jakie wymogi winny spełniać opakowania, aby te nowe wyroby i wprowadzanie ich na rynek odpowiednio zabezpieczyć, uwzględniając wiele nowych uwarunkowań związanych z demografią, stylem życia, zdrowiem, przyzwyczajeniami, gustami i ekologią.
Na opakowalnictwo można spojrzeć, jako na branżę spełniającą rolę usługową w stosunku do wszystkich innych branż na rynku, mającą zapewnić wszelkiego rodzaju pakowanym produktom odpowiednią trwałość, ich producentom efektywność, użytkownikom łatwość użycia i bezpieczeństwo, a środowisku ekologiczność.
Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional.