spot_imgspot_img

Mocha Mousse wyznacza ton na kojący rok pełen kolorów

- Reklama -

Czekoladowo-brązowy odcień Mocha Mousse został ogłoszony kolorem roku 2025 przez firmę Pantone. Pantone 17-1230 to łagodny brąz o czekoladowych i kawowych cechach, który wywołuje uczucie komfortu i przemyślanej przyjemności.

Został wybrany, aby odzwierciedlić znaczenie „kultury małych przyjemności” i promować uczucia zadowolenia i harmonijnego komfortu. Pantone opisuje go jako przesiąknięty bogactwem sensorycznym, „inspirujący nas do tworzenia doświadczeń, które zwiększają osobisty komfort i dobre samopoczucie”. Dalej napisano: „Od słodkich smakołyków po spacery pośród natury, rozkoszowanie się prostymi przyjemnościami, którymi możemy również obdarowywać i dzielić się z innymi”.

Tak wiele znaczeń można przypisać kolorowi. Nasze indywidualne interpretacje mogą się różnić w zależności od osobistych upodobań i niechęci, sposobu, w jaki odbieramy dany kolor, i uczuć, jakie on generuje. Może kształtować i wpływać na sposób, w jaki łączymy się z marką.

Ale sposób, w jaki to robi, różni się w zależności od pokolenia:

  • Baby boomers preferują neutralne i klasyczne kolory. Dojrzałe palety kolorów są popularne, ponieważ wydają się bardziej funkcjonalne, praktyczne i wygodne. Kolory te obejmują beż, szarość oraz ciemne lub stonowane wariacje niebieskiego, pomarańczowego, brązowego i czerwonego.
  • Generacja X docenia stonowaną paletę kolorów, ale przyjmuje również odważniejsze, bardziej globalnie inspirowane kolory, w tym odcienie zieleni, czerwieni i fioletu. Te bogatsze kolory przyciągają uwagę generacji X, ponieważ wywołują ekscytację i energię. Generacja X uwielbia również odcienie zieleni, ponieważ wydają się organiczne i kojące dla oka.
  • Millenialsi (znani również jako Generacja Y) lubią gamę kolorów. Niektórzy preferują delikatne, pastelowe kolory, w tym millenialsowski róż i miętową zieleń. Niektórzy wybierają minimalistyczne odcienie, które obejmują stonowane szarości, biele i brązy. Mają też oko do jasnych i energetycznych kolorów, odzwierciedlających odważne palety kolorów lat 80. i 90. z ich młodości.
  • Generacja Z młodsze pokolenia skłaniają się ku jasnym i kontrastowym kolorom ze względu na poczucie radości i ekscytacji. Generacja Z ma swoją wersję żółtego , która jest gotowa rywalizować z różem millenialsów. Ten słoneczny odcień wywołuje pozytywne konotacje, takie jak szczęście, optymizm lub inteligencja. Jest również ulubionym ze względu na ekscytację i zdolność do pojawiania się na zdjęciach w mediach społecznościowych. Fiolet tworzy poczucie ekskluzywności lub ekscytacji, a fioletowy generacja Z, pełen życia i jasny odcień lawendy, jest, jak mówią niektórzy, następnym wielkim hitem.

Dla marek i ich agencji wybór odpowiedniego koloru może pomóc w budowaniu połączeń, rozpoznawalności, lojalności i zaufania w obrębie grup demograficznych, do których są kierowane. Wybierając optymalny odcień, mogą skrócić zrozumienie, aby szybciej przekazywać jaśniejsze komunikaty. Wybór właściwego odcienia jest kluczowy.

Autor: John Blyth, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Pierwsza ankieta w roku 2025 dotyczy przede wszystkim tego, co sądzicie o najbliższych miesiącach.
Jakie będą dla poligrafii?

Jaki będzie rok 2025 dla poligrafii?

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio