26 września firma Mark Andy podczas V Kongresu Przemysłu Opakowań przedstawiła jego uczestnikom swoją wizję rozwoju RFID, opierając ją na doświadczeniach użytkowników, potrzeb i zmian zachodzących na rynku opakowań i etykiet oraz innowacyjnych zastosowaniach tej technologii. Wydarzenie odbywać się będzie podczas Międzynarodowych Targów Technik Pakowania i Etykietowania Taropak w Poznaniu.
W programie kongresu wśród prelegentów był się Łukasz Chruśliński, European Sales Manager Mark Andy, który przedstawił wizję rozwoju technologii RFID według tej firmy. W swoim wystąpieniu nakreślił sytuację rynkową oraz problemy z jakimi zmagają się przedsiębiorcy w sektorach związanych z opakowaniami i etykietami. Są nimi: coraz bardziej odczuwalny brak pracowników, potrzeba przyspieszenia procesów w produkcji i logistyce, rosnące potrzeby konsumentów, aby być obsłużonym w punktach sprzedaży sprawnie i szybko, ochrona i bezpieczeństwo.
Odpowiedzią na nie może być – i według Mark Andy coraz częściej staje się – technologia identyfikacji produktów za pomocą fal radiowych (RFID). Umożliwia ona odczyt i przesyłanie danych, a także elektroniczne zasilanie chipów, które je przechowują. Znajduje zastosowanie obecnie w wielu dziedzinach życia, między innymi w magazynowaniu i logistyce, ale też w procesach przemysłowych, produkcyjnych, przy kontroli dostępu i zapewnianiu bezpieczeństwa, w handlu i wielu innych.
Łukasz Chruśliński zaprezentował również w jaki sposób – dzięki rozwiązaniom Mark Andy, posiadającej w swojej ofercie zarówno maszyny fleksograficzne jak i hybrydowe do produkcji etykiet oraz opakowań giętkich – można ją wdrożyć bardzo szybko i w prosty sposób. Maszyny Mark Andy umożliwiają bowiem produkcję etykiet z tagiem RFID, aplikowanym w dodatkowym, specjalistycznym module…
Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional