spot_imgspot_img

Label Innovations 2024

- Reklama -

31. października odbyła się IX edycja konferencji Label Innovations, czyli etykieta jutra – innowacje, które kreują przyszłość.

Od wielu tygodni było wiadomo, że końcówka października należy do tematu etykiet, o których można było dowiedzieć się dużo więcej podczas odbywającej się online konferencji Label Innovations.

Tuż po godzinie 9:30 Aleksandra Czarniecka – specjalistka ds. marketingu w drukarni Etidruk Etykiety.pl przywitała wszystkich uczestników konferencji prezentując poszczególne tematy i prelegentów. Jak można było zauważyć, większość tematów dotyczyło nowych technologii i spojrzenia na produkcję etykiet oraz opakowań nieco bardziej holistycznie.


Pierwsza prezentacja została przygotowana i poprowadzona przez Izabelę Talmont Business Development Manager firmy Emipak. Tytuł prezentacji to „Siła druku w brandingowej strategii: Jak poligrafia kształtuje wizerunek marki w erze cyfrowej”. Niezwykle interesujące przedstawienie tematu wraz z przykładami strategii rozwoju produktu i możliwości mutacji wersji.


Wszystko w odniesieniu do archetypu marki. Izabela Talmont przekazał nieco informacji o temacie, jakie przekonania i stereotypy towarzyszą grupie klientów i z którymi identyfikuje się większa część grupy docelowej. Świetnie dobrany przykład i oczywiście od samego początku wciągnięcie uczestników konferencji w interakcję. A to tylko niektóre z tematów poruszanych podczas tej prezentacji.


Kolejną prezentację poprowadziła Renata Kuczyńska-Marczak kierownik działu handlowego Etidruk Etykiety.pl pod tytułem „Magia z CMYK-a, czyli jak powstają drukowane cyfrowo etykietowe dzieła sztuki”. Gdyby ktokolwiek wcześniej nie wiedział, jak bardzo technologie cyfrowe wkraczają do drukarni etykietowych, to wystarczyło dokładnie wysłuchać tej prezentacji. Tradycyjny druk etykiet kontra cyfrowy.

Zalety i wady obu technologii z wyraźnym uzasadnieniem wykorzystania nowoczesnych technologii druku cyfrowego w realizacji najbardziej wymagających zamówień z rynku. Porównanie kosztów w odniesieniu do przygotowania nawet małych serii etykiet, trafiających także na serie próbne konkretnych produktów, z różnych segmentów rynku.


Merytorycznie i dokładnie w punkt. Przy okazji Renata Kuczyńska-Marczak zaprosiła do kontaktu wszystkich zainteresowanych konsultacją z obszaru produkcji etykiet, przygotowania, możliwości zastąpienia kolorów spotowych drukiem cyfrowym gdzie Delta E jest poniżej 2.

Kolejna prezentacja to czas dla Grzegorza Zielińskiego z firmy LFP Industrial Solutions, który przedstawił najnowsze rozwiązania oferowane przez firmę DURST w zakresie produkcji etykiet.  Tytuł prezentacji to: „Nie tylko etykiety. Co jeszcze może dać cyfrowy druk wąskowstęgowy?”.


Gdyby ktoś miał wątpliwości, to w trakcie tego wystąpienia Grzegorz Zieliński zaprezentował kilkanaście różnych aplikacji, realizowanych przez klientów firmy LFP Industrial Solutions na maszynach DURST. Nie tylko etykiety, sleeve, identyfikatory… po zadrukowanie listew przypodłogowych. Technologia drukowania cyfrowego oferowana przez markę DURST jest uważana na świecie, za ścisłą czołówkę w utrzymywaniu jakości, produktywności i wielozadaniowości, przy zachowaniu na bardzo dobrym poziomie kosztów.


Kolejną prezentację poprowadziła Zuzanna Mann – kreator wizualny pod tytułem „Współpraca na linii klient – grafik/projektant/agencja – drukarnia.” Jak zauważyła prelegentka podstawą do uzyskania końcowego efektu jest przede wszystkim wiedza, z którą po prostu nie jest najlepiej. Zuzanna Mann przedstawiła schemat idealnego rozwiązania, w którym na części rozpisała dwa podstawowe etapy produkcji opakowań i etykiet. Etap kreacji składający się z kilku drobniejszych etapów, w których powstaje pomysł, koncepcja i wstępne projekty po etap produkcji, kiedy projekty są już na etapie projektowania i generowania plików produkcyjnych i wreszcie skierowania bezpośrednio na produkcję.


Zuzanna Mann w swojej prezentacji podzieliła się zdobytym doświadczeniem i wiedzą wynikającą z praktyki współpracy na linii zamawiający – właściciel marki i drukarnia. Prelegentka w dużym skrócie opowiedziała, jak wiele elementów trzeba ze sobą połączyć, by osiągnąć najlepszy z możliwych rezultatów, opakowanie i etykietę, które pojawiają się na półce sklepowej.


Jedyna prezentacja, która nie odbyła się online, była ta przygotowana przez Mirosława Pawlińskiego – red. naczelnego czasopisma Świat Poligrafii Professional. Jak się okazało, w trakcie jej trwania techniczne problemy wzięły tym razem górę… ale, to co najważniejsze – prezentacja zostanie nagrana i dołączona do kanału Etidruk Etykiety.pl na YouTube już wkrótce. Trzeba przyznać, że temat etykiet w niej został potraktowany zupełnie inaczej. Zachęcamy do zaglądania na kanał YouTube drukarni.

Na zakończenie konferencji Aleksandra Czarniecka podziękowała wszystkim prelegentom i uczestnikom za poświęcony czas i zaangażowanie, zapraszając jednocześnie na jubileuszową X konferencję Label Innovations w roku 2025.


Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Tym razem zapraszamy Was do wyrażenia swojej opinii na temat odbywających się targów w Polsce dla naszej branży. Mamy nadzieję, że będzie to także wywołanie tematu do nieco szerszej dyskusji o "pomyśle" na targi i uczestnictwie zainteresowanych wystawców i gości.

Czy targi dla naszej branży mają jeszcze sens?

Dziękujemy za Twój czas! Pozostań z nami w kontakcie. Jeżeli chcesz by przygotować ANKIETĘ dla Ciebie, odezwij się na adres e-mail naszego  redaktora.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Atrium Centrum Ploterowe

Stowarzyszenie Natureef

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging